Ga naar inhoud

Win7 opeens niet meer legitiem?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sinds vanmorgen heb ik opeens rechts onderin beeld de zin Windows 7 Build 7601. Dit exemplaar van windows is niet legitiem. Hoe kan dit in vredesnaam? En belangrijker wat doe ik hieraan. Ik heb de computer incl win7 gekocht en hij draait er al 1 1/2 jaar mee.Als ik de computer opnieuw opstart is het weg maar na verloop van tijd, staat het er weer. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? :-)\r\nMet vriendelijke groet,\r\nJanneke
Link naar reactie
Zit er op de achter of onderkant van de computer een Microsoft sticker(zou moeten)met de registratie van Windows 7 erop?Zo ja dat nummer invullen na op de waarschuwing geklikt te hebben.\nAls je de computer particulier hebt gekocht dan kan de verkoper er een illegale versie op hebben gezet in plaats van de originele Vista maar ook dat moet je kunnen zien als er een groene Microsoft sticker op zit dan staat er namelijk Vista op.
Link naar reactie
Ik heb even gezocht op Google op \"Windows 7 Build 7601\" en vond heel veel info en ben voor 99% ervan overtuigd dat het een illegale versie is helaas.\nHet goede nieuws is dat er ook oplossingen bij staan, maar die kan ik hier niet aangeven, moet je dus zelf even zoeken met Google.\nDe beste oplossing is een nieuwe originele Windows7 ultimate versie aanschaffen.
Link naar reactie
Beste allemaal,\r\nOok ik heb uiteraard nog verder gespit op internet en vond bij Microsoft een tooltje dat ik moest draaien en de uitkomst was dat ik een legale versie heb. De Acer computer is door mij nieuw gekocht met een voorgebakken windows 7 er op. de tip van de sticker is ook iets waar ik totaal niet aan gedacht heb. Hij zit er netjes onder. Een schijfje heb ik er niet bij, windows staat op een aparte partitie.\r\nProbleem weer opgelost, op naar een volgende :-)
Link naar reactie
Maar vanmiddag weer hetzelfde verhaal. Windows heeft er zelf een oplossing voor door het programma MGAD te gebruiken. \r\nZie: Met behulp van de Microsoft Genuine Advantage Diagnostic Tool kunt u wellicht achterhalen waarom Windows aangeeft niet legitiem te zijn.\r\n[url]http://www.microsoft.com/genuine/validate/?displaylang=nl&control=install[/url]
Link naar reactie
Als je bij Googel zoekt op [URL=\"https://encrypted.google.com/search?q=Windows+7+Build+7601&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:unofficial&client=firefox-a#q=Windows+7+Build+7601&hl=nl&safe=off&client=firefox-a&hs=LJz&rls=org.mozilla:nl:unofficial&prmd=ivnsfd&source=lnt&tbs=lr:lang_1nl&lr=lang_nl&sa=X&ei=Ek9VTpXQN4Oc-waH8MW-Bg&ved=0CAcQpwUoAQ&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=b99ca9db9f1e2e59&biw=1120&bih=578\"]Windows 7 Build 7601[/URL] dan zul je zien dat het niet helemaal koosjer is, en dat er wel oplossingen voor zijn.\n\n[URL=\"http://www.alternate.nl/html/highlights.html?tn=SOFTWARE&l1=&hgid=1266&tgid=1351\"]Alternate[/URL] [URL=\"http://www.paradigit.nl/PARADIGIT/catalog/ZPR_05SWA/01_WINDOWS/default.aspx\"]Paradigit[/URL]\n\nMaar zoals je schrijft heb je wel een sticker op de PC zitten met een serienummer, is deze van Windows 7 of van Windows Vista als het goed is staat er zelfs het Type bij op zoals Home of Ultimate enz.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;581060]Maar met de licentie code onder op de laptop . kun je gewoon een verse installatie uitvoeren.\nDus eigenlijk is er geen probleem.\n\nMaar\nAlleen als er geprobeerd is om een andere code in te vullen , gaat het mis.\n\nEn daar lijkt het volgens mij in eerste instantie op.\n\nDe eigenaar wist vermoedelijk niet , of niet goed van die recovery functie.;):)[/QUOTE]\n\nAls TS vaisonne dezelfde Windows 7 heeft als er op de sticker staat dan kan zij hem ook gewoon per telefoon registreren bij Microsoft.\nTevens kan zij eerst met [URL=\"http://www.piriform.com/speccy/download\"]Speccy[/URL] kijken of de registratie gegevens die op de sticker staan wel gelijk is aan die, die Speccy aangeeft.
Link naar reactie
De Windows 7 Build 7601 is een van de eerste Builds dus klopt er iets niet, als TS deze Windows 7 bij aankoop in een Winkel op een nieuw aangeschafte PC erop had staan dan is zij opgelicht en zou aangifte op zijn plaats zijn, een telefoontje naar de Winkel met deze mededeling zou voldoende waarborg moeten geven voor een origineel exemplaar ter vervanging van de foute Windows 7.\nMaar als het nummer op de Originele Sticker onder, op of aan de zijkant van de PC het zelfde zijn dan is het een Windows/Microsoft probleem.\n\n[URL=\"http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/activate-windows-7-on-this-computer\"]\nWindows 7 activeren[/URL] link\n\nIk heb nog even doorgelezen op enkele sites en het komt dus gewoon vreselijk veel voor en niet alleen met de Windows 7 Build 7601, bij Microsoft geeft men als oplossing om de \"Microsoft Genuine Advantage Diagnostic Tool\" maar dat is alleen een diagnose tool en geen oplossing dus, ofwel geen antwoord op de vraag \"\"waarom\"\" de Windows 7 niet \"Genuine\" is.\nWij die hier antwoorden proberen te geven en oplossingen aan proberen te reiken \"weten vaak wel wat het probleem is\" maar en volslagen digibeet die een computer koopt in goed vertrouwen kan dit niet weten en word door, en de Winkelier/verkopende partij, en als Microsoft in de steek gelaten en afgewimpeld met vage verhalen.\nDaarom koop ik bij een nieuwe PC altijd een originele CD met de voor mij goede Windows en beding dan of zij leveren er een CD bij of halen de HD leeg en verwijderen de sticker en halen dan de helft van de nieuwe Windows die ik aanschaf af, er zijn per slot van rekening meerdere zaken die Computers verkopen en zo ben je dus nooit gebonden aan één bedrijf en is het gewoon kiezen of delen voor de verkopende partij. Een koper heeft rechten!
Link naar reactie
Nou ja...\n\n\nVan de week had ik hetzelfde bij problemen met een laptop bij iemand anders. Een Asus ... Hij wou niet meer updaten bij Microsoft. Na toch maar uitzetten en een paar keer opnieuw opstarten, gaf ie aan dat Windows7 illegaal was... Met Microsoft gebeld (= 0800 nummer en gratis) en toen telefonisch kunnen activeren.\nBleek de datum te staan op december 2009..., de datum vooruit gezet naar die dag en vandaag staat de datum op september 2011...! Ding is compleet van slag.\nErgo... ook een laptop die bij het updaten illegaal werd verklaard, maar niet was.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...