Ga naar inhoud

Computer start niet van de goede schijf op


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goedendag,\r\nals ik de computer aanzet, start hij opeens niet meer op van de C-schijf, maar van de partitie E die werd aangemaakt toen de computer vrijwel nieuw was: daar staat dan ook mijn 1e backup van 1 jaar geleden op.\r\nToets ik meteen na het aanzetten bij het zwarte opstartscherm op F8, dan komen alle aangesloten schijven in beeld en kan ik meteen de bovenste C-schijf aanklikken en start de computer normaal op.\r\nAlle andere instellingen en aangesloten apparatuur zijn dan OK, dus het zal niet aan de backup schijf liggen. Ook heb ik al in het boot-menu aangegeven om vanaf de C-schijf te starten.\r\nWie weet raad? De PC werkt onder Win 7 / 64 bit
Link naar reactie
Vanaf een backup kan de pc niet opstarten er zal dus ook Windows op die schijf moeten staan. \nZijn C en E fysiek aparte harde schijven, of zijn het partities op dezelfde schijf.\nAls het dat eerste is zou ik de E schijf loskoppelen en daarna weer opstarten. \nGaat dat fout doe dan opstart herstel met behulp van de W7 DVD.\n\nZijn het partities, dan wordt het lastiger. Je zou dan vanaf een opstartbare cd moeten starten en op de E partitie je Windows map even moeten herbenoemen. Later, als alles weer goed draait zou ik die F dan leeg mikken en een nieuwe echte backup maken.\n\nNiek
Link naar reactie
Dank je wel Nienke voor je duidelijke uitleg: die ziet er goed en plausibel uit.\r\nIk ben nu buiten aan het schilderen en ben niet zo bedreven in de computer. Dus moet ik je advies uitvoeren op een moment dat ik heel rustig achter de PC zit: dat is dus pas over een paar dagen.\r\nNogmaals bedankt voor je moeite en prettig weekend!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...