Ga naar inhoud

C partitie loopt onverklaarbaar vol


Aanbevolen berichten

Iedere keer (na schone installatie) loopt de C partitie helemaal vol. Bij controle van de C schijf met \"TreeSize Free\" zie ik de 19GB die Win 7 nodig heeft. Verder nog 14 GB aan files, te weten: 8GB pagefile.sys en 6 GB hiberfil.sys.\r\nAls ik deze 14GB verder detailleer zie ik voornamelijk 1,8GB aan Program Files(x86) en nog wat klein grut, samen goed voor ongeveer 3 GB.\r\nDan blijven er dus nog ruim 11 GB!!!! aan files over die niet worden gedefinieerd. Met andere woorden: die 11 GB nemen blijkbaar wel een plaats op mijn c schijf in zonder dat ik weet wat het is. \r\nHeeft iemand enig idee?\r\n \r\nOS: Win 7 ultimate retail 64 bit. RAM: 8GB CPU: i7 2600\r\nindeling HDD: C: 34 GB (waarvan 1,65 nog beschikbaar, rara hoe kan dit), D: 31GB, E: 683GB en F: 173GB\r\nAlle persoonlijke documenten/foto\'s/favorieten enz staan op D (alsmede alle downloads)(dus C wordt helemaal vrijgehouden voor besturingssysteem en hier staan geen oude systeembestanden op; normale schijfopruiming biedt ook geen oplossing)
Link naar reactie
pagefile.sys heeft te maken met het gebruikte virtuele geheugen en hyberfil.sys met de slaapstand van je pc.\ner kunnen nogal wat verborgen mappen ruimte van je schijf opslokken en eerlijk gezegd vind ik 34 GB voor je c schijf wat krap voor windows7,\ntyp eerst eens schijfopruiming in op je zoekbalk bij start en kijk eens wat daar aangegeven wordt.
Link naar reactie
k\'Heb toevallig net W7 pro opnieuw geïnstalleerd op een 120 Gb SSD en daarbij alleen Office 2010 (alleen Word, Excel en PP) erbij gezet en dat pakt gewoon 37 GB. Office pakt ongeveer 5GB op deze manier. En dan zit je dus inderdaad gewoon aan ongeveer ongeveer 32 Gb voor W7 pro. Ultimate zag nog wat meer nodig hebben. En ja dan is 34GB veel te klein, want op de schijf waar Windows op staat moet minimaal 15 % altijd vrij blijven.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik heb met Vista gehad dat een C schijf van 500 GB waar maar 50 GB op stond, totaal dichtslibte... 450GB .. aan onverklaarbaar materiaal dat ook nog niet eens zichtbaar was. Heb ook TreeSize gedownload en toen bleek de 450 GB een verborgen Recyclebin te zijn (ik vermoed van een backup programma)... Helemaal weggegooid en weer een C van ruimte op C ; -)\nIk bedoel maar... een verborgen prullenbak mischien?\n\nIk zou C ook zeker groter maken.. je hebt genoeg GB over op de andere partities...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...