Ga naar inhoud

Win 7 c:schijf format


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\n\r\nIk heb een pc met 2X een HD. Op één schijf staat windows 7 home ed. en op de andere hd staat alleen data waaronder installaties enz enz.\r\n\r\nNu wil ik graag mijn c schijf volledig formatteren zodat deze helemaal schoon wordt gemaakt voor een nieuwe schone installatie voor win 7.\r\n\r\nIk weet dat je via het Win 7 installatie menu partities kan maken en huidige verwijderen alleen dit is niet het grondige werk.\r\n\r\nIk kan wel bijv. bij schijfbeheer mijn 2de HD grondig formatteren alleen niet mijn C.\r\n\r\nHoe kan ik mijn C schijf grondig formatteren zodat ik het effect krijg ofdat ik een \'\'nieuwe\'\' lege schijf krijg zodat ik hierna Win 7 opnieuw kan installeren ?\r\n\r\n(Iets met dos of ?..... )\r\n\r\nReacties zijn meer dan welkom\r\n\r\n\r\nmvg Richard
Link naar reactie
Dutch bedoelt In het bios regelen dat de pc van dvd opstart en die plaatsen en opstarten. Halverweg krijg je een menu met de beschikbare partities. Kies de juiste. Verwijder deze en maak hem opnieuw aan. Daarna op volgende drukken. De partitie wordt geformatteerd en Windows wordt geïnstalleerd.\n\nNiek
Link naar reactie
Daarnaast kun je altijd nog met de [URL=\"http://www.ultimatebootcd.com/\"]Ultimate Boot CD[/URL] aan de slag.\nDeze heeft o.a. programma\'s voor Disk Whiping aan boord als je de Format van de Windows 7 installatie niet grondig genoeg vind.\n\nDe schijf waar je van opgestart bent, in dit geval je C: schijf, kun je nu eenmaal niet formatteren.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;578274]Dutch bedoelt In het bios regelen dat de pc van dvd opstart en die plaatsen en opstarten. Halverweg krijg je een menu met de beschikbare partities. Kies de juiste. Verwijder deze en maak hem opnieuw aan. Daarna op volgende drukken. De partitie wordt geformatteerd en Windows wordt geïnstalleerd.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nOké, maar als ik bijv mijn 2de schijf formatteer binnen windows , dus met schijfbeheer... en het vinkje uit zet van snel formatteren dan duurt het minstens anderhalf uur met een schijf van 1.5TB.\r\n\r\nEn als ik mijn \'\'hoofd schijf\'\' formatteer via de windows 7 installatie dan duurt het formatteren nog geen 5 min en dan begint hij al met een nieuwe installatie.... is dat niet raar met een schijf van 2TB zo snel ?\r\n\r\nis er geen andere manier dan met de windows 7 cdrom ?
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;578274]Dutch bedoelt In het bios regelen dat de pc van dvd opstart en die plaatsen en opstarten. Halverweg krijg je een menu met de beschikbare partities. Kies de juiste. Verwijder deze en maak hem opnieuw aan. Daarna op volgende drukken. De partitie wordt geformatteerd en Windows wordt geïnstalleerd.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nOké, maar als ik bijv mijn 2de schijf formatteer binnen windows , dus met schijfbeheer... en het vinkje uit zet van snel formatteren dan duurt het minstens anderhalf uur met een schijf van 1.5TB.\r\n\r\nEn als ik mijn \'\'hoofd schijf\'\' formatteer via de windows 7 installatie dan duurt het formatteren nog een 5 min en dan begint hij al met een nieuwe installatie.... is dat niet raar met een schijf van 2TB zo snel ?\r\n\r\nis er geen andere manier dan met de windows 7 cdrom ?
Link naar reactie
Je kan Windows vanaf de dvd bij installatie gewoon \"snel\" laten formatteren kiezen.\nAls je de oude data op de schijf echt grondig wil wissen kan je daarna altijd nog met een programma als Eraser [url]http://download.cnet.com/Eraser/3000-2092_4-10231814.html[/url] alle onbeschreven oppervlakt van de schijf tot 35 keer laten overschrijven met random data. Daarna haalt zelfs de CIA samen met de FBI er geen oude bit meer vanaf.\n(Reken dan wel op een uurtje of 8 werk voor 2 TB. Ik laat dat altijd s\'nachts gebeuren)\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...