Ga naar inhoud

vol lopen schijf: vista updates uitschakelen?


Aanbevolen berichten

Ik heb net Vista geherinstalleerd omdat mij C-partitie vol was. Met een schone nieuwe start (paar dagen geleden) nam Vista zo\'n 20 van de 32 GB van die partitie in beslag (ja, kleine schijf). Nu, een paar dagen verder, en nadat ik een BEPERKT aantal programma\'s (geen supergrote, ook) erop heb gezet, is er nog maar 4 Gb over, en lijkt het zomaar weer snel vol te lopen. Ik vermoed dat het met de automatische updates te maken heeft. Kan het dat daardoor mijn laatste Gb\'s ook weer snel verbruikt zijn? En is het dus goed om de automatische updates uit te zetten?\r\nOf is er iets anders aan de hand waardoor de C-partitie zo snel weer vol loopt?\r\n\r\nPatrick
Link naar reactie
20 van 32 vind ik best veel.\n\nSysteemherstel (map C:\\System Volume Information) neemt standaard 12% in beslag, dus zo\'n 4 GB, maar vers gestart natuurlijk nog niet omdat er nog niet veel herstelpunten gemaakt zijn, behalve bij installatie van grotere programma\'s..\nJe kan instellen dat dat wat minder wordt.\n\nMet [url=http://www.jam-software.com/freeware/][U]Treesize[/U][/url] kan je snel zien in welke mappen het gebruik gaat zitten.\n\nMisschien is de temp map al wat vol ? Die zou je standaard kunnen verplaatsen naar een andere partitie.\nKijk daarom eens met [I]Schijfopruiming [/I]wat je kan winnen.
Link naar reactie
Dag Erik,\r\n\r\n\r\nDank voor je reactie.\r\n-Schijfopruiming levert niet veel op.\r\n-Begrijp niet goed wat je zegt over die 12%. Vista is toch 15-10 GB zwaar? Ik heb het eergisteren opnieuw geinstalleerd, en heb nu nog maar 5 van de 32 Gig over?\r\nDenk jij dat het snel vollopen kan komen door de updates, en dat het blokkeren zinvol is?\r\n\r\nHeb Treesize geinstalleerd en bekeken, zie niets bijzonders.Gek is wel dat als ik de Gb die ik daar zie, optel, ik niet aan het aantal Gb kom die ik zie als ik \'mijn computer\'open. Er ontbreken 2-3 GB. Wel staat er bij de laatste regel/balk van het overzicht, genaamd \'System volume information\' : toegang geweigerd. ??\r\n\r\nPatrick
Link naar reactie
[QUOTE=patrickvthooft;577859]\nDenk jij dat het snel vollopen kan komen door de updates, en dat het blokkeren zinvol is?[/QUOTE]\nNee niet door updates, alhoewel deze wel \'tijdelijk\' de temp map vol zal zetten.\nUpdates beter niet blokkeren, die heb je nodig.\n\nMaar met Treesize kan je nu toch eens snel zien waar het heen gaat ? De Windows map in C:\\ zou misschien 10 - 15 GB nemen, maar vertel eens wat de andere mappen nemen ? \n\nDie 12% schijfruimte voor systeemherstel, die zit in die map System Volume Information, en die is [I]niet[/I] toegankelijk. Hoe groot is die ? Waarschijnlijk de 2-3 GB. Dat zie je onder de Eigenschappen van de map, gewoon binnen Windows, met een rechtsklik op de map.
Link naar reactie
[QUOTE=patrickvthooft;577863]\r\n> Updates kan dus niet de reden zijn voor het vollopen van de schijf, begrijp ik. wat dan wel?[/QUOTE]\r\nVoor de derde keer... Treesize geeft toch de grootte van de mappen ? Vertel dan eens hoeveel de mappen in c:\\ bevatten, via die weg kan je toch zien waar die ruimte heen gaat ? Andere smaken zijn er volgens mij niet :rolleyes:\r\n\r\nc:\\windows.... hoe groot is die ?\r\nc:\\documents and settings.... hoe groot is die ?\r\nc:\\program files.... hoe groot is die ?\r\nc:\\System Volume Information.... hoe groot is die ? (via een rechtsklik onder de [I]Eigenschappen [/I]kijken)\r\n\r\nEtc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...