Ga naar inhoud

Administrator-machtigingen


Aanbevolen berichten

Goede middag,\r\n\r\nAls ik een bestand kopieer, versleep of knip krijg ik sinds kort de volgende melding:\r\nU dient Administrator-machtigingen op de geven om dit bestand te kunnen verplaatsen.\r\n\r\nDaar onder staan drie keuze mogelijkheden t.w. Doorgaan met een schildje ernaast, Overslaan en Annuleren.\r\nAls ik gewoon op Doorgaan klik dan is er geen centje pijn en wordt het bestand verplaatst.\r\n\r\nEen variant hierop heb ik met MediaMonkey. \r\nAls ik een mp3 bestand wil weggooien dan krijg ik de volgende melding:\r\nGeen toegang tot (en dan de plaats waar het mp3tje staat). Toegang is geweigerd. Het bestand is in gebruik of je hebt te weinig rechten.\r\nVia Unlocker weet ik dat het bewuste mp3tje niet in gebruik is.\r\n\r\nWat in deze natuurlijk erg belangrijk is, is de mededeling dat via Gebruikersaccount in het Configuratiescherm dat onder mijn naam Administrator staat.\r\n\r\nWie help mij dit probleem op te lossen?\r\nAlvast bedankt voor de tijd.\r\nXavier.
Link naar reactie
Gokje - de downloadlocatie van MediaMonkey is ingesteld op de \"C:\\Program Files\" of de \"C:\\Program Files (x86)\" map? Dan kan het inderdaad dat je daar niet zomaar in mag gaan zitten rotzooien. Windows is nogal streng tegenwoordig op gebruikersacties in die mappen, aangezien daar veel applicaties hun data in zetten en je daar als gebruiker doorgaans niet veel in te zoeken hebt.
Link naar reactie
De 2e variant:\nKan het zijn dat je MP3\'s in een map staan, waar naar toe gedownload en waaruit geüpload wordt bijvoorbeeld met Utorrent?\nAls op dat moment dat bestand wordt geüpload, kan je het inderdaad niet verplaatsen. Slechts kopiëren en plakken gaat dan lukken.\n\nJe eerste variant kan redelijk normaal zijn voor Vista en Windows 7 en kan je in het accountbeheer dit \"lager\" instellen of uitschakelen. Bij Vista hou je dan vaak wel een waarschuwing over in het systeemvak.\n\nNiek
Link naar reactie
Niekie30, dank voor de tijd.\r\nHeel vreemd. Ik heb alle drie de mogelijkheden binnen de Veilige Modus geprobeerd. \r\nBij Veilige modus en Veilige modus met netwerk, kon ik MediaMonkey opstarten maar hij vond geen mp3 tjes. Als ik het programma naar de liedjes liet zoeken vond hij alles, alleen afspelen ging niet. \r\n\r\nJouw opmerking: En hoe bedoel je \"Daarna gaat het naar een ander bestand toe.\" ?? Of bedoel je\r\n naar een andere map? \r\nJa dan gaan ze naar een ander bestand dat zelfs in een andere partitie staat.\r\n\r\nIk denk toch dat we het meer binnen Windows moeten zoeken. Zoals ik in het begin al vertelde is er iets niet helemaal goed met de administrator machtigingen.\r\nTerwijl ik de administrator ben krijg ik regelmatig de melding dat ik administrator-machtigingen moet hebben om een bestand van a naar b te verplaatsen cq kopiëren. \r\nDe \"strengheid\" bij accountbeheer verlagen verandert niets. Dus dat is het ook niet.\r\nWie kan mij hiervan af helpen?\r\nAlvast bedankt.\r\nXavier.
Link naar reactie
Joman, Dank voor je tijd.\r\nDe eerste link heb ik gedaan. Dat gaf geen verschil.\r\nDe tweede link heb ik ook gedaan. Wat ik niet heb, wat ze daar beschrijven, is een wachtwoord op mijn computer, omdat ik de enige gebruiker ben. Maar ik neem aan dat dit niet de oorzaak kan zijn.\r\nIk heb ondertussen Media Monkey eraf gegooid met Revo. Daarna met Ccleaner erover heen. Opnieuw opgestart en MediaMonkey opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Geen verschil. \r\nToen bedacht ik mij een eerdere opmerking, dat er een programma de doel loopt te dwarsbomen. Via Unlocker kwam ik er achter dat 20 regels naar MediaMonkey.exe verwijzen.\r\n 1 regel naar System32\\Dwm.exe, 1 regel naar opera.exe en 1 regel naar vlc.exe.\r\nMet Unlocker heb ik alle regels anders dan MM. geunlocked. Echter ik ben nog geen stap verder.\r\nWie weet er nog wat?\r\nXavier.
Link naar reactie
[QUOTE=flappie;577366]\r\nJouw opmerking: En hoe bedoel je \"Daarna gaat het naar een ander bestand toe.\" ?? Of bedoel je\r\n naar een andere map? \r\nJa dan gaan ze naar een ander bestand dat zelfs in een andere partitie staat.\r\n\r\nXavier.[/QUOTE]\r\n\r\nEen \"bestand\" is een bak data zeg maar. Je bedoelt waarschijnlijk dat je ze in een andere map zet.\r\nUit je verhaal van unlocker, blijkt dus duidelijk dat de bestanden hoe dan ook in gebruik zijn bij MM.\r\nIk denk dat als je dat geheel eraf gooit en NIET opnieuw installeert, dat je probleem voorbij is. \r\nAlleen zit je dan zonder MM.\r\nNiek
Link naar reactie
Op zich ken ik het programma niet zelf, maar heb er net de specs van gelezen en doet het weinig meer als Windows Media Player. Ook al vind ik zelf die laatste een ramp om mee te werken.\nDan is er volgens mij nog iets van Realplayer en er zullen zonder meer andere forum lezers zijn, die jou goede suggesties kunnen doen.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...