Ga naar inhoud

bestanden en pictogrammen verdwijnen spontaan


Aanbevolen berichten

Ik heb windows 7 home 64bit, en als ik bestanden opsla in de bibliotheken, verdwijnen ze soms spontaan. Ze zijn ook met een zoekfunctie nergens meer terug te vinden. Er is helaas geen duidelijk beeld van wat wel en wat niet verdwijnt, dan zou ik het misschien nog zelf wel kunnen verklaren, maar het is volkomen willekeurig.\r\nEn sommige dingen die ik zelf verwijderd heb om in een andere map te plaatsen, staan de volgende dag weer in de bibliotheken, waar ik ze dus zeker weten uitgehaald heb.\r\nDaarom ben ik alles gaan opslaan in andere mappen, niet in de bibliotheek, maar ook daar verdwijnt het e.e.a.\r\n\r\nOok verdwijnen er regelmatig pictogrammen van mijn bureaublad, terwijl ik heb ingesteld dat het thema geen invloed heeft op de pictogrammen, en bovendien gebeurt het ook als het thema niet is veranderd.\r\nDeze verdwijn-problemen zijn vanaf het moment dat ik \'m had, en ik heb volgens verschillende scanners geen virus.\r\n\r\nEn dan heb ik ook nog last van dat elke usb/mp3 spelen e.d. volgens windows 7 een fout heeft dat hersteld moet worden. En als je daar niets mee doet is er ook niets aan de hand,maar ik ben helaas 2 keer zo stom geweest om op herstellen te klikken en nu mis ik op mijn mp3 allerlei bestanden die er wel op staan, maar niet meer bereikbaar zijn. Hoe kan ik daar nog bijkomen om ze te verwijderen? want het gaat om heel wat mb.\r\n\r\nIemand die mij opheldering kan geven over deze zaken en vooral ook wat ik eraan kan doen? Best irritant als je je eigen pc niet kan vertrouwen!\r\nBedankt,\r\njane
Link naar reactie
De bestanden die je op de usb spelers kwijt bent kan je misschien terug halen met het recover programma Recuva [url]http://recuva.nl.malavida.com/d2024-gratis-downloaden-windows[/url]\n\nIn welke map sla je de bestanden op, die steeds verdwijnen.\nZelf werk ik ook NOOIT met die \"enge\" bibliotheken van Microsoft, omdat ze mij veel te virtueel zijn. \nIk raak echter nooit bestanden kwijt. \nIk vraag me wel af of je wel goed zoekt naar de bestanden. De Windows zoek methode zoekt alleen maar in de map waar je op dat moment \"bent\". \nWil je de hele harde schijf na zoeken, zal je dus in de verkenner deze harde schijf moeten openen en daar zoeken.\n\nEn ja ik wijzig nooit thema\'s dus wat die met pictgrammen kunnen doen, weet ik niet.\n\nNiek\nNiek
Link naar reactie
De scans hebben niets opgeleverd zoals te verwachten, want mijn virusscanner en firewall zijn prima in orde.\r\nIk weet precies waar ik mijn bestanden opsla, ik weet ook dat ze er de ene dag opgeslagen zijn en de volgende dag niet meer staan. Ik ben nog niet aan het dementeren :rolleyes: dus echt, ze verdwijnen. Ook verwijderde bestanden staan weer in die stomme bibliotheken als ik ze eruit verwijderd heb, soms.\r\nJa, ik weet hoe windows zoeken werkt, en ik zoek op de hele computer, de c-schijf of in de mappen waar ik ze heb opgeslagen, maar nergens meer te vinden.\r\nDe iconen die verdwijnen, verdwijnen niet als ik het bureaubladthema verander, dus ik weet niet of dat er wel mee te maken heeft. Ik heb nogal veel iconen op mijn bureaublad staan, en dan zijn er opeens \'gaten\' in het beeld.\r\n\r\nRecuva zal ik zeker eens proberen, had ik nog niet aan gedacht. Ik heb ondertussen wel gevonden hoe ik die stomme melding uit kan zetten. \r\n([url]http://computertotaal.nl/article/22728/windows-7-usb-meldingen-uitschakelen.html[/url]) dus dat gaat me niet nog een keer gebeuren hoop ik.\r\n\r\nBedankt voor het meedenken!\r\njane
Link naar reactie
Recuva gebruikt, en de bestanden teruggevonden in Recuva. Ik kan ze niet terughalen omdat windows7 ze overschreven heeft met \'FOUND.OOO\' en dat kan ik weer niet op mijn mp3 speler vinden, maar daar staan die bestanden wel. Hoe kom ik op mijn mp3 speler bij die bestanden \'FOUND.000\' zodat ik ze kan wissen?\n\nLaat maar, het is me wel gelukt. Bedankt!!!
Link naar reactie
Hier wordt echt niet gedacht dat je aan het dementeren bent. :-)\nMaar iedereen legt hier zijn of haar probleem neer en er kan vaak niet ingeschat worden, wat de vraagsteller al heeft ondernomen en hoever de kennis van de vraagsteller reikt ten aanzien van Windows. \n\nIn het programma Recuva kan je de gevonden bestanden wegschrijven naar een locatie op je harde schijf. Doe dat NIET op de partitie die je aan het recoveren bent, want dan overschrijft het de gevonden bestanden. (Daar krijg je ook een waarschuwing voor van te voren.) \nIk wil niet zeggen dat je dat gedaan hebt, maar snap je probleem van Found.000 niet echt.\nDeze bestanden worden normaal ook aangemaakt in de root van C: als Windows vastloopt.\nIk zou eens een grondige schijfcontrole doen.\n\nNiek
Link naar reactie
Nou, het probleem met FOUND.000 was dat Recuva ze niet kon terughalen omdat ze overschreven waren door Windows en ik ze niet op mijn mp3 speler kon vinden, en dat ze wel een halve gigabite in beslag namen.....\r\nDat vond ik dus wel balen, maar ik heb ze teruggevonden door te zoeken met windows en te selecteren alleen op de datum waarop windows dit had gedaan. Want de bestanden \'found,000\' bestonden ook niet volgens windows. Maar op die manier heb ik ze dus wel gevonden en kunnen verwijderen van mijn mp3.\r\n\r\nWat betreft dat dementeren, mijn moeder is altijd alles kwijt, vandaar. En ik mijn bestanden, maar ik weet echt zeker waar ik ze laat...:)
Link naar reactie
Heb je eerder problemen met de pc gehad. Ik zit te denken aan 2 gebruikers op 1 pc, of het wijzigen van de gebruikersnaam in Windows. Er moet een reden voor zijn. Windows wist niet zelf zomaar bestanden, dus ze moeten ergens staan.\nAls ze dus in een andere \"gebruikers omgeving\" staan, vindt je ze niet terug, ook niet met de juiste zoek actie, omdat daarbij bestanden van een andere gebruiker niet worden getoond.\n\nNiek
Link naar reactie
Nee, niet. Ik ben de enige gebruiker, pc is vrij nieuw, nooit meerdere gebruikers op geweest. Een vriend van mij had hetzelfde, maar alleen als hij de bestanden in de bibliotheken zette. Daarom dacht ik dat het misschien algemeen voorkwam met windows 7.\r\n\r\nIk sla op het ogenblik alles maar op een externe harde schijf op, maar dat is soms best onhandig. In elk geval blijft het daar staan waar ik het neerzet...\r\njane
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...