Ga naar inhoud

Uit slaapstand ontwaken


Aanbevolen berichten

Bij Windows \'[I]Geplande taken[/I]\' (taakplanner) in je startmenu kan je onder de eigenschappen van een taak op de tab \'[I]Instellingen[/I]\' aangeven dat de taakplanner de PC uit de slaapstand mag halen om de taak uit te voeren, maar ik ben bang dat deze de PC dan niet meer terugzet in de slaapstand... \n\nTenzij je dat misschien weer als aparte taak uitvoert, of als apart programma via een batchbestand. Ik heb er geen ervaring mee.
Link naar reactie
Ik heb de taakplanner ingevuld met het staten van het programma.\r\nen de trigger ook aangegeven dat het programma uit de slaapstand moet ontwaken!!!\r\n\r\nEchter er wordt geen programma gestart en de PC blijft in de slaapstand.\r\n\r\nMoet ik nog ergens toestemming aan geven dat het mag worden uitgevoerd????
Link naar reactie
(Als je ingelogd onder je overbodige berichten even op \'Edit\' klikt, krijg je de mogelijkheid dat bericht te verwijderen.)\r\n\r\nIk heb alleen XP, maar in de Help van de taakplanner wordt dit geadviseerd:\r\n\r\n\"[I]Meer informatie over de status van een geplande taak kunt u vinden in het logboekbestand met de naam SchedLgU.txt. Dit logboekbestand voor Geplande taken ligt opgeslagen in de map Windows, waar het wordt gebruikt om de activiteiten van geplande taken vast te leggen. U kunt het logboekbestand gebruiken om vast te stellen waarom een taak is gestopt of om de status van een taak te controleren.[/I]\"\r\n\r\nVerder kan je op een taak rechtsklikken en onder \'[I]Eigenschappen[/I]\" kijken wat er bij \'[I]Status[/I]\' van de taak vermeld staat.
Link naar reactie
Wellicht lukt het wel als je (op tabblad Algemeen) van de ingeplande taak, de taak als Administrator (met meeste machtigingen) laat uitvoeren!\r\nKijk zeker ook eens naar gratis en krachtige tool Z-Cron ([url]www.z-cron.com[/url]). Daarmee moet het zeker wel lukken. Z-Cron bevat naast de fucntie WakeUp bovendien de functie Hibernate zodat je pc op gezette tijd kunt laten ontwaken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...