Ga naar inhoud

Partitie maken op een bestaande XP computer


Aanbevolen berichten

Beste forum lezers,\r\n\r\nNiet vaak zet ik een vraag op het forum, maar ik heb de intentie om Win7 op mijn xp computer te gaan installeren. Het is wel de bedoeling om XP als 2e of als backup OS te blijven te gebruiken, mede ook omdat op dit OS de meeste programma\'s staan die ik dagelijks gebruik.\r\n\r\nEr zijn vele manieren natuurlijk om dit te doen, maar ik wil het ten eerste veilig doen, zonder verlies van data en instellingen. \r\n\r\nDus hierbij de vragen :\r\n\r\n1 : een backup maken, is natuurlijk zinvol maar met welk programma ?\r\n\r\n2 : welk partitie programma kan ik dit het beste doen, uiteraard ook weer met de veiligste manier en juiste instellingen?\r\n\r\n3 : als ik win-7 zo wil installeren, dan neem ik aan dat alles ook weg is van XP, overbodig om dat te vermelden, denk ik.\r\n\r\n4 : kan ik met een virtual machine win-7 op een xp computer laten draaien, en welk programma is daar het beste voor ?\r\n\r\n5 : om enige problemen te vermijden , zou ik een externe dvd speler kunnen gebruiken om de virtual machine te laten draaien met daarin een dvd met win-7 erop. (even gezegd, heb wel een unattended versie van win7)\r\n\r\nDus, wie van de forum kenners/lezers zou me hier op weg kunnen helpen, door de juiste tips , instellingen en meer te kunnen geven?:confused:\r\n\r\nAlvast bedankt voor jullie assistentie :)
Link naar reactie
Misschien hiermee beginnen ? [B]Windows 7 Upgrade Advisor[/B] - [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/downloads/upgrade-advisor[/url]\n\n[B]Aomei Partition Assistant[/B] - [url]http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/Partition-Assistant-Home-Edition.shtml[/url]\n[B]Screenshots[/B] : [url]http://www.softpedia.com/progScreenshots/Partition-Assistant-Home-Edition-Screenshot-158562.html[/url]
Link naar reactie
Daar heb ik al mee gewerkt, en volgens de informatie zou deze pc het met gemak aan kunnen. \n\nHet gaat me dus ook om , om win-7 te laten draaien, zonder dat er enige problemen ontstaan.\n\nIk heb ondertussen norton partigion magic geinstalleerd, en het zo mogelijk zijn om op de hoofdschijf een partitie te kunnen maken voor win-7.\n\nIk ben echter benieuwd of dan de drive letter niet veranderd, misschien dat het met een boot-manager zou moeten worden aangepast.\n\nGaarne antwoord , maar al vast bedankt :)
Link naar reactie
Partition magic is niet compatible met windows 7, kijk daar dus mee uit. Ik meen zelfs niet eens met de laatste versie van xp (sp3).\n\nPartitioneren kun je doen met easeus partition master.\n\nVirtualiseren van win7 in xp kan goed met virtualbox.\n\nBackups kun je maken met paragon backup & recovery.\n\nWindows draait niet zonder aanpassingen als livecd. XP kan wel met bijvoorbeeld bartpe. Win7 moet wel kunnen als winpe, maar daar heb ik me zelf niet mee beziggehouden.
Link naar reactie
Beste forum mensen,\n\nondertussen ben ik al zover dat ik een extra partitie aangemaakt heb, van ongeveer 200 gb, schijfletter is G geworden.\n\ndat is dus al een stap in de goede richting, neem ik aan, maar als ik win-7 wil installeren, zal ik dus waarschijnlijk naar de G schijf moeten verwijzen, standaard zal windows naar C willen installeren.\n\nIk neem aan dat het te voorkomen is dat C wordt overschreven, en dat win-7 netjes naar de G-partitie zal gaan.\n\nechter, als er programma\'s worden geinstalleerd in win-7, zal die ook eerst naar de C-partitie gaan zoeken, kwestie van de juiste partitie kiezen dan ?\n\nik hoor het wel wat de beste manier is.\n\nRicky1, bedankt voor de tip, ik heb het even goed door gelezen. Zal het tzt eens gaan proberen.
Link naar reactie
Bij het installeren van Windows 7 even goed lezen onder in het scherm, als de installatie stopt en alle partities laat zien. Je moet dan niet op de schijf/partitie letter letten, maar op de grote. Pik die ene van 200 Gb eruit en zet daar Windows 7 op.\nLater zal je zien dat als je met XP opstart op de C partittie XP staat.\nStart je met Windows 7 op dan zie je dat, dat ook op een C partitie staat.\nDe schijf waar XP op staat heeft dan een andere letter.\n\nVerander de schijfletters ook niet, want je helpt zo je dualboot om zeep.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE] Ik neem aan dat het te voorkomen is dat C wordt overschreven, en dat win-7 netjes naar de G-partitie zal gaan. [/QUOTE]\r\nZie ook de eerdere link :\r\n[QUOTE] Wanneer u Windows XP op uw computer heeft staan, is het zaak een partitie of een harde schijf vrij te maken voor Windows 7.[B] Een andere harde schijf of partitie dan waar uw huidige versie van Windows op geïnstalleerd staat, is voor Windows 7 voldoende om in de gaten te hebben dat u Windows 7 naast de oudere versie van Windows wilt installeren en niet in plaats van. [/B] [/QUOTE]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...