Ga naar inhoud

Krijg geen toegang tot application data


Aanbevolen berichten

Wie of wie kan mij verder helpen?\r\n\r\nIk heb Win 7 opnieuw geinstalleerd (Ghost image met een schone installatie terug gezet) en wil nu een backup terug zetten van Thunderbird mail.\r\n\r\nOm dat te doen moet ik een copy terugzetten die ik had gemaakt van de directory appdata/thunderbird...... Echter ik krijg het niet voor elkaar om de rechten te krijgen voor deze directory.\r\nIk heb de beveiliging al uitgezet en alle mappen zichtbaar gemaakt. Ook heb ik administrator rechten.Echter zodra ik click op \"application data\" dan blijf ik de melding krijgen dat ik geen rechten bezit terwijl ik die wel degelijk heb aangezet. Vinkjes van alle rechten zijn ook gewoon zichtbaar.\r\nWie weet raad want ik kan mijn backup nu niet terugzetten.\r\n\r\nEven off topic maar ik vidn dit wel een overbodige en vervelende functie binnen Win7. \r\nWaarom als eigenaar/administrator zo lopen te modderen met rechten.
Link naar reactie
Een klein beetje heel erg veel slimmer zou zijn geweest om voordat je Win 7 opnieuw ging installeren je even was gaan informeren op het internet o/a op dit forum om wat te doen.\r\n\r\nWat betreft Thunderbird en alle andere Mozilla producten kan ik je melden dat er een pracht van een back-up programmaatje voor bestaat [URL=\"http://mozbackup.jasnapaka.com/download.php\"]Mozbackup[/URL] geheten.\r\n\r\nIk begrijp dit niet (Ghost image met een schone installatie terug gezet) want als ik het goed begrijp is een Ghost image een image bestand van een goed werkende Windows schijf met alle programma\'s.\r\n\r\nDe directory appdata/Thunderbird bestaat niet op mijn computer ondanks dat ik Thunderbird zelf al jaren gebruik.\r\n\r\nDe map die jij bedoelt is waarschijnlijk deze zie plaatje:2 en 1 voor het doel C:\\Users\\Mijnnaam nieuw\\naam\\Application Data\r\n\r\nAls je deze map hebt gevonden dan kun je uit de backup van jou waarschijnlijk de post mappen nog wel over zetten naar deze map.
Link naar reactie
Ik bedoel precies de dir die jij laat zien. \r\nHierin staat de Thunderbird database en dan kan je snel een backup maken van deze dir zonder al dat gedoe met Mozbackup.\r\nIk doe dit al jaren op deze manier.\r\nIk heb van een schone installatie een ghost image gemaakt en zodra Windows begint te haperen, zet ik de Ghost image terug.\r\nDit ging altijd goed maar nu krijg ik gewoon geen toegang tot de DIR die jij laat zien.\r\nNormaal gesproken kun je toogang krijgen door de verborgen mappen weer te geven en de rechten op admin te zetten maar dat lukt nu niet.
Link naar reactie
Hoe vaak is er een update geweest tussen het maken van de ghost image en het her kopiëren van de Thunderbird database.\n\nProbeer eens een nieuwe Thunderbird te installeren maar wel nadat je de oude volledig hebt verwijdert met een uninstaller als [URL=\"http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html\"]Revo Uninstaller[/URL] en zet dan de Thunderbird database terug.
Link naar reactie
In Computeridee 13/2011 blz 59 staat iets dergelijks, met advies van de FAQman maar ik weet niet of dat op jouw geval van toepassing kan zijn:\n\nAls administrateur uitvoeren:\n\nEigenschappen HD > tabblad beveiliging > knop Geavanceerd onderaan > Machtigingen > knop Machtigingen wijzigen > vervolgens onderaan een vink zetten bij \"Alle machtigingen op onderliggende objecten vervangen door overneembare machtigingen van dit object\"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...