Ga naar inhoud

Gif's bewegen niet meer


Aanbevolen berichten

Ik zie nu pas dat de gif afbeeldingen in Windows verkenner niet meer bewegen. Ook niet als ik ze open in Windows Photo Viewer.\r\n\r\n[QUOTE]In Windows XP kon je .gif foto\'s openen met \"Windows Viewer voor afbeeldingen en faxen\" maar nu dat ik bij Vista kijk vind ik niks soortgelijks, ik heb mijn .gif afbeeldingen geopend met:\r\n-Microsoft Photo Editor (ik wist dat het met deze niet ging lukken maar worth trying)\r\n-Paint\r\n-Windows Fotogallerie\r\n\r\nEn bij geen enkel bewoog mijn .gif afbeelding, heb dan eentje als bureaublad gezet en daar werken die ook niet, als je een .gif als bureaublad instelde bij XP dan bewogen die wel en bij Vista beweegt er dus geen enkel .gif meer.\r\n\r\nIemand enig idee aan wat het ligt?[/QUOTE]\r\n\r\nDit is ook bij Windows 7 het geval en ik heb al meerdere geprobeerd en het werkt niet.
Link naar reactie
Wat een blunder van Microsoft! Onder XP diapresentatie en filmstrip werkt alles prima en in W7 totaal niets. Mensen die dat zo maken hebben toch totaal geen feeling met de klanten en de software. Ik daag iedereen uit om dit met XP te vergelijken en dan is XP 100 x beter dan dat waardeloze Windows 7 met al zijn Photo gallery en photo viewers.
Link naar reactie
Dat heet vrijemarktwerking en is door Nelie Smit Kroes in de EU bedongen Microsoft behoort rekening te houden met andere software makers vandaar ook dat IE en LiveMail i.p.v (Outlook Expres) apart geleverd dienen te worden en foto c/q tekensoftware niet volledig meer mag werken als het met het besturingspakket word meegeleverd.
Link naar reactie
Kijk eens verder dan je neus lang is en doe eerst eens onderzoek voordat je reageert. Hoe is de situatie in XP? Je kiest filmstrip (dit is horizontaal) en kunt alle afbeeldingen inzien met bewegende gifs. \r\n\r\nHet principe wijkt niet af van Windows 7. Daar kun je rechtsboven voorbeeldvenster kiezen en is de \'filmstrip\' verticaal. Alleen zien we in het voorbeeldvenster geen bewegende gifs. Er klopt dus iets niet met W7 verkenner of Microsoft heeft hier een grote blunder gemaakt. Veel gifs verbergen immers de popups die naar boven komen. Dus je ziet alleen een blok gekleurde massa en verder niets geen letters, teksten of afbeeldingen die geleidelijk verschijnen. \r\n\r\nIk heb in IrfanView een map proberen te selecteren om alle inhoud af te spelen en dat lukt niet. Blijkbaar moet je eerst alle afbeeldingen add-en/toevoegen en daar begin ik niet aan. Het is ook niet \'de\' oplossing want het moet gewoon in Verkenner werken, want daar vinden in eerste instantie de bewerkingen plaats.\r\n\r\n@dutch-online,\r\nik heb liever dat jij niet meer reageert, want jij levert totaal geen bijdrage aan het oplossen van mijn problemen. Jij hebt blijkbaar nooit problemen en kunt je dan ook niet verplaatsen in problemen van anderen of neemt ze in 90% van de gevallen niet serieus. Jij zult wel niet veel met computers werken (bestanden en mappen), misschien wel met de techniek/hardware maar in dat geval zal ik wel specifiek naar jou vragen.
Link naar reactie
Met welk programma wordt een GIF bestand geopend als je erop dubbel klikt?\nAls dat niet Photo Viewer is klik dan met rechts op een GIF bestand, kies Openen met... en maak Photo Viewer het standaard programma voor GIF bestanden.\nGrote kans dat het dan wel weer werkt.\n\nEdit:\nZelf even geprobeerd en gaat niet werken helaas.
Link naar reactie
Bedankt Edmoor, als je problemen erkent, dan kun je er pas wat aan doen. Helaas is dat in dit geval erg lastig. \r\n\r\nNu ben ik daardoor op het volgende probleem gestoten. Ik verplaats en hernoem nog wel eens mappen en daardoor kloppen de shortcuts niet meer. Nu heb ik in WXP en het is werkelijk niet te geloven, ze zijn allemaal zichtbaar (afbeeldingen) ondanks het feit dat de doelen onder > Eigenschappen niet meer kloppen. Groot vraagteken dus, hoe dat kan. \r\n\r\nDat eerste lukt dus niet, maar nu dacht ik, er moet toch een programma zijn wat gebroken shortcuts kan maken en kwam bij Broken Shortcut Fixer, echter het programma doet niet wat het zegt en nog moet je individueel elke link openen en aanpassen. Nu heb ik al wel vaker gezegd waarom kan men metadata niet gemakkelijker aanpassen? Want je kunt in Windows 7 alle koppelingsdoelen in een kolom zetten (details) en dan zou je moeten kunnen wijzigen. Ik begrijp niet dat die mensen van Microsoft dat zelf niet kunnen zien!\r\n\r\nZe laten honderden details zien. Maar om vervolgens deze metadata te bewerken is een lijdensweg, want alle velden zijn soms slecht toegankelijk en ieder bestand moet je apart openen. \r\n\r\n[url]http://community.spiceworks.com/scripts/show/298-change-shortcut-lnk-target-paths-in-bulk[/url]\r\n\r\nDit heb ik gevonden. Maar wie begrijpt dit en kan dit in de praktijk laten werken?\r\n\r\nP.S.\r\nIk werke altijd met Windows Viewer voor afbeeldingen en faxen. Dat was een dll-bestand, maar hoe kun je die nog weer inschakelen/gebruiken?
Link naar reactie
Een snelkoppeling heeft een doel.\r\nStel je hebt een link in E:\\INDEX\\map 1\\naam.lnk\r\nDan is het doel van naam.lnk\r\ndoel= E:\\INDEX\\map 1\\naam.lnk\r\nnu wijzig je de naam van map1 in map 2\r\nDan moet het doel natuurlijk gewijzigd worden in \r\nE:\\INDEX\\map 2\\naam.lnk\r\nEen paar kun je nog wel handmatig maar een paar honderd valt tegen.\r\n\r\nDe naam.lnk verwijst naar een afbeelding in dezelfde map. Echter als je een mapnaam wijzigt dan neemt dat bestand de juiste pathnaam aan.
Link naar reactie
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/29/shortcutsaanpassen.jpg/][IMG]http://img29.imageshack.us/img29/2918/shortcutsaanpassen.jpg[/IMG][/URL]\r\n\r\nOp de afbeelding zie je dat de shortcut 184 geen afbeelding bevat. Het moet zo zijn als de afbeelding daarnaast. [B]Doel[/B] en [B]Beginnen in[/B] kloppen niet meer i.v.m. hernoemen of verplaatsen. Dus zou je eenmalig kunnen selecteren en oud doel vervangen door nieuw doel dan is alles opgelost. Maar dit is met alle uitleg teveel gevraagd. Je kunt ook zien dat de shortcut metadata bevat. Waarom zul je zeggen? Omdat je geen informatie in het bestand zelf kunt opslaan! Dit heb ik al zo vaak gezegd en ook Mappen (tree) kun je geen details toekennen!\r\n\r\nedit:\r\nShortcut [Version 1.11]\r\nCreates, modifies or queries Windows shell links (shortcuts)\r\nThe syntax of this command is:\r\nShortcut.exe /F:filename /A:C|E|Q [/T:target] [/P:parameters] [/W:workingdir]\r\n [/R:runstyle] [/I:icon,index] [/H:hotkey] [/D:description]\r\n\r\nZou jij eens een voorbeeld kunnen geven?\r\nHet path was (voorbeeld)\r\ntest\\kerstmis\\kerstplaatjes\r\nen moet worden\r\ntest\\kerstmis\\0_afbeeldingen\r\nHet lijkt mij dat het hier om één filename gaat en dat is dan onbruikbaar of zie ik dat verkeerd?\r\nof kun je werken met *.lnk wat natuurlijk gevaarlijk is, immers de directory kan ook andere lnk\'s bevatten die wel een ander doel hebben.
Link naar reactie
Ik ben het ook niet altijd met De Hulk eens Stroke, maar hij stelt in deze een legitieme vraag. Er is zelfs een programma voor gemaakt door iemand en er is vraag naar als je naar de probleemstelling zoekt. Daarnaast speelt dit in alle uitvoeringen van Windows.\nJe opmerking is hier dus volledig onterecht.
Link naar reactie
Edmoor, mijn fout, ik had de handleiding/readme geopend in een klein venster en dus het meeste niet gezien. Ik zie dat ik meer tijd nodig heb om een opdrachtregel te maken. Als het uitsluitend met één filename kan dan is het niet te gebruiken. Ik kan dan *.lnk proberen maar dat zal wel morgen worden.\r\nBedankt voor je hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...