Ga naar inhoud

Bootmgr is missing


Aanbevolen berichten

Hey!\r\n\r\nIk wou me pc is grondig gaan opruimen dus heb ik de C schijf geformateerd...\r\n\r\nWindows 7 dvd zit erin en als ik de pc opstart krijg ik de melding dat Bootmgr missing is... enige optie die je krijgt is restarten om vervolgens het zelfde riedeltje te krijgen...\r\n\r\nde 4 boot selecties die ik heb zijn; 1/2/3 CD-ROM en 4 HDD (c schijf)\r\noftwel hij zou de windows dvd moeten booten...\r\nmaar er gebeurd helemaal niks...\r\n\r\nIemand een suggestie voordat er een pc door een raam vliegt 0.o
Link naar reactie
[QUOTE=StillBorn;575055]Hey!\r\n\r\nIk wou me pc is grondig gaan opruimen dus heb ik de C schijf geformateerd...\r\n\r\nWindows 7 dvd zit erin en als ik de pc opstart krijg ik de melding dat Bootmgr missing is... enige optie die je krijgt is restarten om vervolgens het zelfde riedeltje te krijgen...\r\n\r\nde 4 boot selecties die ik heb zijn; 1/2/3 CD-ROM en 4 HDD (c schijf)\r\noftwel hij zou de windows dvd moeten booten...\r\nmaar er gebeurd helemaal niks...\r\n\r\nIemand een suggestie voordat er een pc door een raam vliegt 0.o[/QUOTE]\r\n\r\nBij het opstarten van de computer even kijken onder in het zwarte beeld wat daar staat over bios, meestal press del maar soms ook press f2 to go to Bios.\r\nAnders even na het opstarten veelvuldig op de DEL toets drukken tot je in het BIOS komt en daar even zoeken naar boot volgorde, dan de firstboot op CD/DVD zetten en afsluiten met F10 en Y enter.\r\n\r\nNu zou je de computer weer moeten kunnen installeren want deze start nu op van de CD/DVD enz
Link naar reactie
[QUOTE=StillBorn;575055]Hey!\n\nIk wou me pc is grondig gaan opruimen dus heb ik de C schijf geformateerd...\n\nWindows 7 dvd zit erin en als ik de pc opstart krijg ik de melding dat Bootmgr missing is... enige optie die je krijgt is restarten om vervolgens het zelfde riedeltje te krijgen...\n\nde 4 boot selecties die ik heb zijn; 1/2/3 CD-ROM en 4 HDD (c schijf)\noftwel hij zou de windows dvd moeten booten...\nmaar er gebeurd helemaal niks...\n\nIemand een suggestie voordat er een pc door een raam vliegt 0.o[/QUOTE]\n\nBij het opstarten van de computer even kijken onder in het zwarte beeld wat daar staat over bios, meestal press del maar soms ook press f2 to go to Bios.\nAnders even na het opstarten veelvuldig op de DEL toets drukken tot je in het BIOS komt en daar even zoeken naar boot volgorde, dan de firstboot op CD/DVD zetten en afsluiten met F10 en Y enter.\n\nNu zou je de computer weer moeten kunnen installeren want deze start nu op van de CD/DVD enz
Link naar reactie
Mocht het nog altijd nietl ukken om Windows te herinstalleren, start je systeem dan op met Hiren\'s BootCD (zie tip AskTimo) en start van hieruit de sectoreditor HxD op. Hiermee kan je eerste reeks sectoren van je schijfpartitie (waaronder de master boot record) compleet op \"0\" zetten. Ik heb namelijk al meegemaakt dat Windows (of trouwens ook andere live cd\'s) zich niet op schijf wilden installeren omdat er nog corrupte restanten van een ander of vorig OS op stonden...
Link naar reactie
[QUOTE] windows dvd erin --> recovery and repair --> command prompt die daar ergens tussen staat geopend.\nen toen format C: ingetikt [/QUOTE]\nStart op van de Win7 DVD en kies voor de Repair functie. \nGa naar de OpdrachtPROMPT - [B]typ[/B] en [B]Enter[/B] achtereenvolgens de volgende opdrachten : \n\n[B]* c: \n* fixmbr \n* fixboot \n* exit[/B]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...