Ga naar inhoud

programma's hangen steeds 10-15 seconden


Aanbevolen berichten

Ik heb een dell 8100 met windows 7 64 bits home premium, met Kaspersky I.S 2010.\r\n\r\nHet probleem is dat veel programma\'s vaak een seconde of 10-15 hangen alvorens ze doorgaan. (in de balk verschijnt: .... reageert niet)\r\nVoorbeelden zijn de Dymo printer software, Mozilla Thunderbird, Osirius boekhouden, enzovoorts.\r\n\r\nDe meeste programma\'s worden na die 10-15 secnden vanzelf weer wakker en gaan door of er niets gebeurd is, de Osirius software hangt op bepaalde punten ineens, als het hangt bij het openen van relaties, dan wordt het programma vanzelf weer wakker, hangt hij bij het invoeren van een factuur, dan kan ik alleen afsluiten met de taskmanager (proces killen), want hij komt er niet meer uit.\r\n\r\nNu zal je snel geneigd zijn om te zeggen: het ligt aan de applicaties, wat ik niet kan uitsluiten, maar ik ben blijkbaar de enige met dit probleem, anderen kunnen het niet reproduceren. Mijn partner heeft dezelfde software en windowsversie op een Acer en heeft nergens last van. Enige verschil is dat zij geen Kaspersky heeft.\r\n\r\nSoms gaat het uren goed (daarom durf ik Kaspersky niet tijdelijk uit te zetten om te zien of die het veroorzaakt) en soms gaat het 10 keer op een dag fout.\r\n\r\nAndere programma\'s (IE, Firefox, Word \'97, Paint Shop Pro 10, Herma Label World, etc.) hebben nog nooit een hikje vertoond.\r\n\r\nHeeft iemand een idee? \r\n\r\nGroeten, Frank.
Link naar reactie
Die is het inderdaad. Contact met dell heb ik nog niet gehad. Wel heel het forum nagespit van dell, maar kom niet verder.\nDe pc gebruik ik voor mijn administratie en kan geen dag zonder. Dat maakt het lastig, omdat de pc voor onderzoek dan opgestuurd moet worden. Ik had gehoopt dat het met een update van windows 7 opgelost zou zijn, maar helaas.\nGroeten, Frank
Link naar reactie
Hai Niek,\n\nDie kende ik nog niet :-).\nDaar staat een boel informatie en zat fouten. Nu zal ik dus moeten wachten tot de pc weer hangt en kijken wat er dan in de verschillende logboeken gezet wordt.\nWat ik nu kan zien:\nvds basis provicer geeft twee fouten per dag\nKernel ecenttracing elke dag een bij het opstarten\nSidebyside elke dag rond het middaguur\nPrintserice bij het opstarten\nService control manager bij het opstarten\nIk ga dus eerst even kijken of de fout optreedt, de tijd noteren deze logboeken in.\n\nOf kan ik nu al meer zien?\nGroeten, frank
Link naar reactie
gupdate geeft een melding:\r\n\r\nKan de beschrijving van gebeurtenis-id 0 van bron gupdate niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.\r\n\r\nAls de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.\r\n\r\nDe volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen: \r\n\r\nService stopped\r\n\r\n\r\n- System \r\n\r\n - Provider \r\n\r\n [ Name] gupdate \r\n \r\n - EventID 0 \r\n\r\n [ Qualifiers] 0 \r\n \r\n Level 4 \r\n \r\n Task 0 \r\n \r\n Keywords 0x80000000000000 \r\n \r\n - TimeCreated \r\n\r\n [ SystemTime] 2011-06-07T12:08:10.000000000Z \r\n \r\n EventRecordID 18648 \r\n \r\n Channel Application \r\n \r\n Computer Frank-PC \r\n \r\n Security \r\n \r\n\r\n- EventData \r\n\r\n Service stopped \r\n\r\nAlleen heb ik nu nog geen idee wie of wat gupdate is.\r\nEven zien of er meer meldingen zijn...\r\nokay, 10 seconden ervoor werd geprobeerd om gupdate te starten, wellicht is het de routine in de boekhoudsoftware die checkt of er updates zijn.\r\n\r\nHet staat echter bij Informatie en niet bij FOUT.\r\n\r\nVerder is er niet een logboek aangepast om 14:08.\r\n\r\nJe zou haast denken dat bepaalde programma\'s wellicht gebruik maken van een nieuwe aanwezige updateroutine die de applicatie tijdelijk lockt en uiteindelijk een timeout krijgt. Maar dan snap ik nog niet waarom in Osirius bij relaties openen het pakket alleen 10 seconden hangt en bij factuur toevoegen de applicatie zo hangt dat hij niet meer wakker wordt. (de andere programma\'s draaien gewoon door en de processorbezetting staat dan rond de 3%. Hij is dus niet hard aan het werk.\r\nStart ik Dymo quick print op, dan gaat het meestal goed, maar die hangt soms bij de eerst keer printen en hangt dan zo\'n 30 seconden. Ik heb van de week een nieuwe versie geïnstalleerd, die gaf geen verbetering.\r\n\r\nIk laat nu de PC zoeken naar gupdate.* om te zien of er een bestand bij hoort...\r\n\r\nNee, er is geen bestand met als naam gupdate.
Link naar reactie
De anti-malware heeft een paar uur staan draaien, 9 infecties, waarvan 7 in de recycle bin en 2 installatieprogramma\'s worden als trojan aangemerkt: Company Stream Liner en Slow PC fighter.\r\nNu wordt de PC opnieuw opgestart. Het lijkt me niet de oplossing, maar nu alles verwijderd is, gaan we weer kijken wat er gebeurt.\r\nWordt vervolgd.\r\nGroeten, Frank
Link naar reactie
Dat was helaas de oplossing niet. Bij het opstarten van het boekhoudpakket leek het goed te gaan, ik open Relaties en kijk 15 seconden naar een wit Osirius-scherm voor hij weer verder ging.\r\nIk zie bij het opstarten wel een boel fouten met de videodrivers. Dit is een van de meldingen in het onderdeel ACEEventLogSource:\r\n\r\n0000000001: 2011-06-07 22:05:23:412 Failed to merge manifest file: c:\\Program Files (x86)\\ATI Technologies\\ATI.ACE\\MOM-InstallProxy\\mom-installproxy.xml with exception: Kan bestand c:\\Program Files (x86)\\ATI Technologies\\ATI.ACE\\MOM-InstallProxy\\mom-installproxy.xml niet vinden.\r\n Error Called by: ATI.ACE.CLI.Foundation.XManifestation::ReadManifest processID:06896 threadID:( ) domainName:(CCC.exe ) assemblyName:(CLI.Foundation.XManifest, Version=2.0.3621.42329, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)\r\n------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\nen bijvoorbeeld deze:\r\n0000000012: 2011-06-07 22:05:36:655 Exception : Het ophalen van de COM-classfactory voor het onderdeel met CLSID {981145A7-E08E-48F3-A1C4-52C28BCAAAF9} is mislukt vanwege de volgende fout: 80040154.\r\n Exception Called by: ATI.ACE.CLI.Aspect.TransCode.Graphics.Wizard.WZ_TransCode::Check processID:06896 threadID:(CCCThreadNew:Wizard) domainName:(CCC.exe ) assemblyName:(CLI.Aspect.TransCode.Graphics.Wizard, Version=2.0.3632.28345, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)\r\n\r\nenzovoorts.\r\n\r\nIk weet niet of dit kritieke meldingen zijn en of ze het probleem zouden kunnen veroorzaken.\r\n18 van dit soort meldingen staan er tijdens het opstarten gegenereerd.\r\n\r\nCCC is het ATI Catalyst Control Center.\r\n\r\nFrank.
Link naar reactie
Ik heb nu een nieuwe versie van ATI CCC geïnstalleerd. Het aantal meldingen in het logboek van de ATI-drivers is nu 71 meldingen per keer dat hij opstart. pffff\r\nHij begint met:\r\n0000000001: 2011-06-07 23:20:24:219 Failed to merge manifest file: C:\\Program Files (x86)\\ATI Technologies\\ATI.ACE\\MOM-InstallProxy\\mom-installproxy.xml with exception: Kan bestand C:\\Program Files (x86)\\ATI Technologies\\ATI.ACE\\MOM-InstallProxy\\mom-installproxy.xml niet vinden.\r\n Error Called by: ATI.ACE.CLI.Foundation.XManifestation::ReadManifest processID:00196 threadID:( ) domainName:(CCC.exe ) assemblyName:(CLI.Foundation.XManifest, Version=2.0.3621.42329, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)\r\n------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------\r\ntot aan 70 meldingen verder:\r\n0000000071: 2011-06-07 23:20:48:399 Exception : Methode ATI.ACE.CLI.Aspect.DisplaysColour2.Graphics.Dashboard.DB_DisplaysColour2.Check is niet gevonden.\r\n Exception Called by: ATI.ACE.CLI.Component.Client.Shared.Private.BaseCaste::ProcessAspects processID:00196 threadID:(CCCThreadNew:Dashboard) domainName:(CCC.exe ) assemblyName:(CLI.Component.Client.Shared.Private, Version=2.0.3621.42217, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)\r\n\r\nIk heb de nieuwste drivers en bijbehorende software geïnstalleerd voor windows 7 64 bit in vanuit het bestand 11-5_vista64_win7_64_dd_ccc_ocl.exe \r\nZou toch goed moeten gaan....\r\nIk snap er steeds minder van en ga kijken of de fout nog steeds optreedt. Zal dus morgenochtend worden.\r\nFrank.
Link naar reactie
Ik neem aan dat je Windows 7 64bit hebt, dus installeer daar de drivers van de videokaart ook voor. \nEn niet ongerust worden: Elk Windows logboek bevat fouten, maar dit zijn er uitzonderlijk veel over 1 stukje hardware.\nJe zou eigenlijk de videokaart bij \"Apparaatbeheer\" moeten de-installeren. Daarna alle Atidrivers daarvan bij \"software\" in het configuratie scherm verwijderen.\nDan de juiste driver ophalen bij Ati en opslaan, als dat gaat.\nDan opnieuw opstarten. \nNormaal vind W7 dan nieuwe hardware en zal hij deze installeren.\nDaarna kan je de gedownloade driver van Ati eroverheen zetten.\n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek,\n\nJa, het was wel de juiste driver ( er zit een radeon hd 5670 in), maar hij gaf grote problemen, daar na een cold boot ineens de resolutie niet hoger ingesteld kon worden dan 1200 x 1600. En dat samen met alle foutmeldingen.\nIk heb voor de installatie een herstelpunt gemaakt en heb de pc daarom teruggezet naar de situatie met de oude driver.\nVreemd dat windows meldt dat er geen nieuwere driver voor deze kaar is (een driver uit 2009) en ik op. Site zo de nieuwe driver kon downloaden van april 2011. Maar ja, die gaf wel de geoemde problemen. Al met al ben ik er nog lang niet uit wat het probleem is. Iemand anders had het over een mogelijk probleem met het geheugen, maar de pakketten lopen op zulke specifieke momenten vast, dat ik me daar niet zo veel bij voor kan stellen. Ik heb wel eens een acer teruggestuurd met de melding dat de batterij op het moederbord leeg was, maar kreeg hem tot twee maal terug met de melding dat ze niets konden vinden. Elke fag startte de pc op met bios-fouten. Heb uitwindelijk zelf het batterijtje maar vervangen en het probleem is niet meer teruggekomen. ik heb dan ook niet zo veel vertrouwen in die reparatieafdelingen.\nWat zou ik nou nog meer kunnen testen?.....
Link naar reactie
Volgens mij kan je op de ATI site (net als bij nvidia) automatisch laten scannen op de juiste driver. Ik herinner me dat het daar wel even zoeken is, maar dan zoekt hij zelf de beste op. Ik bedoel, als dat ding zoveel foutmeldingen geeft is er iets goed mis.\n\nHeb je al een grondige schijfcontrole gedaan? Liefst met een programma als Seatools. \n\nAan de andere kant: Omdat het steeds op dezelfde momenten is, in dezelfde applicatie, zou je daar alle instellingen nog een keer goed oor kunnen lopen. (Ik ken het programma niet).\n\nVaak besluit ik, als ik zo\'n soort hardnekkig probleem tegenkom, tot een herinstallatie van heel Windows, inclusief de programma\'s. Maar ik weet, ik ben daar vrij makkelijk in. Ik krijg hier wekelijks pc\'s binnen, met de meest vage problemen en ga dan niet dagen zitten zoeken. Als ik meer dan 2 uur bezig ben, backup ik de data en pers de Windows dvd erin.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik heb nu eerst de nieuwe videodrivers opnieuw geïnstalleerd. Bij elke stap de pc opnieuw opgestart en ditmaalis het goed gegaan. Drivers van 19-04-2011. Daar zou het dus niet meer aan kunnen liggen, dus ben ik benieuwd hoe het verder gaat, maar dat zien we morgen. Is het niet over, dan volgen de volgende stappen, zoals de uitgebreide schijfcontrole. Ik ben benieuwd...
Link naar reactie
Helaas tot op heden geen verbetering, de programma\'s hangen nog steeds vrij vaak.\r\nIk lees inmiddels wel hier en daar meer over problemen met windows 7 64 bits en 32 bits applicaties, maar ik lees nergens over oplossingen. Het nieuwe servicepack dat ik gisteren automatisch binnenkreeg van Microsoft heeft ook geen verbetering gebracht. Blijkbaar heeft het ook te maken met het ontbreken van 100% downwards compatibility.\r\nFrank.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...