Ga naar inhoud

Windows 7 zoekfunktie


Aanbevolen berichten

Van 2002 tot feb 2011 heb ik een XP PC gebruikt met o.a. MS Office 2000 bestanden. Sinds feb 2011 heb ik een nieuwe PC met Windows 7 met daarop Open Office Org geinstalleerd. \r\nIk kon op oude XP PC moeiteloos alle MS Office bestanden met de Verkenner Zoekfunktie terugvinden door alleen een trefwoord in te typen dat in het bestand voorkwam.\r\nOp nieuwe PC worden in de Windows 7 Verkenner zoekfunktie alleen de Open Office org bestanden getoond. Oude Excel of Doc bestanden worden niet getoond. Alleen als ik handmatig bv. een oud Excel bestand omzet naar een Open Office Calc ods bestand is het de volgende keer wel zichtbaar in de zoekresultaten. \r\nHoe kan ik al mijn oude MS Office bestanden weer zichtbaar maken in de Windows 7 zoekfunktie???
Link naar reactie
Denk dat een plaatje meer zegt dan woorden:\r\n[ATTACH]16042[/ATTACH]\r\n\r\nAls er na stap 6 \"Filter voor tekst zonder opmaak\" wordt getoond achter \"doc\", dan komt dit omdat je geen MS-office hebt. En dan betekent dit dat je niet in MS-office bestanden kunt zoeken omdat het benodigde filter niet in Windows zit. In dat geval moet je het volgende downloaden en installeren en hopelijk werkt \'t dan wel: [url]http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=5cd4dcd7-d3e6-4970-875e-aba93459fbee[/url]
Link naar reactie
Foobar, hartelijk bedankt voor je snelle reactie en duidelijke uitleg in plaatjes.\nBij mijn instellingen voor indexeren staat achter de bestanden doc. en xls. “Micosoft Office Filter” aangegeven.\nOok na het wijzigen in stap 6: “Eigenschappen en inhoud van het bestand indexeren” blijft het Microsoft Office Filter achter deze extensies staan.\nIk zag nog wel een waarschuwing dat het opnieuw indexeren en de resultaten ervan nog wel enige tijd kon duren. \nIs het nu een kwestie van een paar dagen afwachten en zou ik dan mijn vroegere doc en xls weer kunnen doorzoeken?\nMet vr groet,
Link naar reactie
Dan zou het wat betreft die instellingen goed moeten staan.\n\nWaar je wel nog even naar kan kijken is of de map waarin je de bestanden hebt opgeslagen daadwerkelijk geindexeerd mag worden:\n- Rechtsklik op de betreffende map en kies Eigenschappen.\n- Klik op het tabblad Algemeen op de knop Geavanceerd.\n- Kijk of er een vinkje staat voor \"De inhoud en de eigenschappen van bestanden in...\". Zo nee, dan er een zetten en bevestigen met 2x OK. Dan ook laten toepassen op alle onderliggende mappen.
Link naar reactie
Dan nog even afwachten lijkt me.\nBij een nieuwe installatie duurt het altijd een tijd voordat Windows alle bestanden heeft kunnen indexeren. Wat daarbij helpt is de computer een tijd aan laten staan zonder \'m te gebruiken: Windows indexeert namelijk alleen als de computer niet (intensief) wordt gebruikt.\n\nMocht dat uiteindelijk ook niet werken, dan weet ik ook niet meer wat je kunt doen.
Link naar reactie
FooBar, ik heb vandaag Windows opnieuw laten indexeren. Dat was met ca. 15.000 bestanden vrij snel gebeurd en gaf geen verschil met de vorige indexatie, want het aantal geïndexeerde bestanden was exact hetzelfde. Eveneens lukte het nog steeds niet om oude doc en xls bestanden op een inhoudelijk trefwoord te vinden.\r\nBij toeval ontdekte ik vanavond waar de fout zat.\r\nBij eerdere zoekpogingen die geen resultaat opleverden heb ik een keer geprobeerd om Aangepast te zoeken. Dat leverde ook geen goede zoekresultaten op.\r\nVanavond klikte ik een keer op zoeken in Bibliotheken en voila: daar kwamen allerlei zoekresultaten op trefwoord, ook de oude doc en xls bestanden die ik eerder niet kon krijgen. \r\nFooBar zeer bedankt voor je hulp en reacties!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...