Ga naar inhoud

Windows 7-Bestanden zijn niet meer zichtbaar


Aanbevolen berichten

Goede middag,\r\n\r\nMisschien is dit al vaker behandelt, maar ik kon niets vergelijkbaars vinden.\r\n\r\nAls ik via verkenner een bestand (foto, MP3, etc.) bewerk (bijv. roteren links/rechts of naam wijzigen), verdwijnt deze visueel uit de map.\r\n\r\nBij de eigenschappen van de map wordt echter nog steeds het aantal MB weergegeven alsof het bestand er nog staat. Ik heb een map gekopieerd naar een memory stick en als ik deze in een ander computer steek en de map open komen er eveneens 3 (ipv 4) bestanden te voorschijn, maar in de eigenschappen staat er dan ook het aantal MB van 4 bestanden.\r\n\r\nVia zoeken worden de bestanden niet weergegeven en als ik het bestand wil vervangen (door een foto of MP3 onder dezelfde naam) geeft Windows aan dat dat niet kan, omdat er al een bestand met dezelfde naam in de map staat.\r\n\r\nGaarne wat hulp, al onze babyfoto\'s staan op de computer en ik durf ze niet meer aan te raken uit angst dat ze verdwijnen.\r\n\r\nGroeten,\r\nAschwin
Link naar reactie
Klik eens met rechts op de map waarin de bestanden staan en kies \"Eigenschappen\". Kijk of er een vinkje staat bij \"Verborgen\" en haal dat weg. Alleen verklaart dat nog niet, waarom het bestand verdwijnt na een bewerking. \nBekijk je ze gewoon via de verkenner van Windows of een speciaal foto (bewerkings) programma? \nIk kan nl helemaal niets vinden over dit verschijnsel, alleen dat PS7 dit soms zou kunnen vertonen. Een nieuwe installatie van PS7 loste het daar op.\n\nEigenlijk denk ik aan de mogelijkheid vaneen aantal andere oorzaken. \nEnige tijd geleden maakte ik kennis met een virus, wat alle gebruikers bestanden op \"Verborgen\" zette. Scan daarom de pc eens in veilige modus met netwerk ondersteuning, met een online virusscanner (Bitdefender bijvoorbeeld)\n\nDoe ook een schijfcontrole van de betreffende harddisk.\nMaak voor alles eerst een backup van de bestanden, op een extern medium.\n\n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek,\r\n\r\nBedankt voor je snelle reactie.\r\n\r\nAlles wat ik doe (roteren, naam wijzigen) doe ik in de verkenner met behulp van de rechter muis knop.\r\nIn de bijlage vind je een map waar dus 4 foto\'s in horen te staan (zie eigenschappen) maar die er niet zichtbaar zijn.\r\n\r\nIk heb al sinds de aanschaf van deze laptop de originele McAfee virusscanner erop (en verlengd) dus dan kan het toch eigenlijk geen virus zijn?\r\n\r\nAschwin
Link naar reactie
Ik kan niet lezen hoe veel ruimte ze in beslag nemen, maar dat zou rond de 10MB moeten/kunnen zijn, met een gemiddelde normale camera. Als het rond die hoeveelheid is, zouden ze er nog moeten zijn. Nu nog zichtbaar maken.\nIk neem aan dat de foto\'s gewoon in je map \"Afbeeldingen\"staan?\n\nKlik eens rechts in de map en kies \"vernieuwen\". Worden ze dan soms wel zichtbaar?\nEn virusscanners zijn zonder meer nuttig, maar het blijft altijd de gebruiker die beslist en klikt. Ik heb regelmatig goed beveiligde pc\'s met een beestje erop. (Vaak hebben de kids er dan wat vaker achter gezeten)\nAnders zou ik het ook niet weten.\nBackup maken, scannen en schijfcontrole.\n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek,\r\n\r\nEr bleef niet veel van de printscreen over, zie ik nu ook.\r\n\r\nDe map staat inderdaad onder afbeeldingen en volgens eigenschappen zitten er in de map 4 bestanden van totaal 6,21 MB.\r\n\r\nBij Bibliotheken heb ik trouwens alleen nog maar de iconen van Documenten, Muziek en Video´s. Afbeeldingen moet ik via de menustructuur selecteren. Ook weer zoiets vreemds.\r\n\r\nIk zal eerst morgen bij mijn vader zijn externe schijf halen om de backup te maken en dan het scannen eens proberen.\r\n\r\nIn ieder geval alvast bedankt en misschien tref ik je morgen nog wel even.\r\n\r\nAschwin\r\n\r\nPS Vernieuwen gaf geen reactie
Link naar reactie
Ga in de verkenner eens naar het menu \"[i]Extra[/i]\", kies daar voor \"[i]mapopties[/i]\" en vervolgens het tabblad \"[I]Weergave[/I]\".\r\n\r\nBijna onderin de lijst zie je nu de optie: \"[I]Verborgen bestanden en mappen[/I]\", selecteer hier de optie \"[I]Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven[/I]\".\r\n\r\nKlik nu op [B][I]OK[/I][/B], en zoek de map met de verdwenen bestanden weer op. Eventueel verversen. Als de bestanden inderdaad het attribuut [I][B]verborgen[/B][/I] hebben gekregen, dan moeten ze nu zichtbaar zijn.\r\n\r\nJe kunt in plaats daarvan ook een terminal venster openen (doe dit met administrator rechten), en naar de bewuste map bladeren middels het [B][I]CD[/I][/B] commando. Eenmaal in de bewuste map aangekomen, geef je dan het volgende commando:\r\n\r\n[B][I]attrib -r -s -h -i *.*[/I][/B]\r\n\r\nJe kunt de laatste [B]*[/B] ook vervangen door een extentie, waardoor dan alleen bestanden met die extentie bewerkt zullen worden.\r\n\r\nBij alle bestanden die in de betreffende map het attribuut [B][I]hidden[/I][/B] (= verborgen) hebben gekregen, wordt dit attribuut uitgeschakeld en worden ze zichtbaar...\r\n\r\nEvt. met het commando: [B][I]attrib *.*[/I][/B] kun je kijken welke attributen er aan de bestanden zijn toegewezen. Dit kunnen er maar 5 zijn: [B]R[/B], [B]A[/B], [B]S[/B], [B]H[/B], of [B][I]I[/I][/B].\r\n\r\nR = Read Only (Alleen Lezen)\r\nA = Archive (Archief)\r\nS = System (Systeem)\r\nH = Hidden (Verborgen)\r\nI = Bestand zonder geïndexeerde inhoud\r\n\r\nIn principe moet alleen de [B]A[/B] bij de kenmerken staan. Dit geeft overigens alleen maar aan dat dit bestand klaar is om gearchiveerd te worden (back-up). Een backup programma schakelt dit attribuut automatisch uit, en het wordt automatisch weer ingeschakeld wanneer het bestand gewijzigd wordt.\r\n\r\nSucces...
Link naar reactie
@ Mr Nutty,\r\n\r\nBij je eerste voorstel kwam alles al weer te voorschijn. Helemaal super!\r\nZe staan wel doorschijnend/wazig (is daar nog iets aan te doen?) in de verkenner, maar ik kan ze in ieder geval weer vinden en selecteren.\r\nIs er een reden waarom de bestanden verborgen worden, of zal dat altijd een mysterie blijven?\r\n\r\n@ Niek,\r\n\r\nBedankt voor de tips. Ik kon vanavond al beginnen, want het schoot me ineens te binnen dat ik mijn I-pod ook voor de back-up kon gebruiken.\r\nBen wel lekker een avondje aan het rommelen geweest en heb weer een hoop geleerd over m\'n laptoppie en Windows.\r\nAlles wat je opgaf is gelukt,maar het gaf geen resultaat. Bij scannen in de veilige modus kwam er niks boven. Heb ook gelijk met schijfcontrole de C compleet laten controleren en repareren.\r\nIk denk dat het sowieso geen kwaad kan om je computer af en toe zo eens op te frissen.\r\n\r\nAschwin
Link naar reactie
Goede middag,\r\n\r\nIk dacht dat ik een nachtbraker was.\r\n\r\nIk heb gescand met Malwarebytes (normale modus, veilige modus en natuurlijk ook de back-up schijf) en daar werden 2 bedreigingen gevonden (zie bijlage)\r\nDie ben ik al vast kwijt.\r\n\r\nToch worden de bestanden na het bewerken nog steeds automatisch op verborgen gezet.\r\nHet is nu niet meer zo, dat als ik een afbeelding roteer, de complete map afbeeldingen op verborgen gaat en in het linkse menu verdwijnt.\r\n\r\nAls je op bibliotheken klikt verschijnen Afbeeldingen, Documenten, Muziek en Video´s, maar afbeeldingen blijft doorzichtig en de status daarvan kun je in eigenschappen niet van verborgen af halen (die optie is er niet bij in dat scherm)\r\n\r\nKan het ook zijn dat het een (lokaal) foutje in WIndows is en dat dit segment gerepareerd moet worden?\r\n\r\nAschwin
Link naar reactie
Eigenlijk zegt het logje bovenaan, dat er geen onmiddellijke bedreigingen werden gevonden. Als het een virus is (en ik denk dat nog steeds) dan zit het wel erg diep verstopt. Een scan in veilige modus is vaak beter. Het virus hoeft niet aan het werk te zijn, om gevonden te worden.\n\nKan je eens in de regel \"programma\'s en bestanden zoeken\" net boven de start knop typen: \" msconfig \" (zonder deze \" \" dan)\nOp het tabblad \"opstarten \" kan je dan zien wat er allemaal wordt opgestart. (Vink daar even aan: \"Alle microsoft services verbergen\" ) Op het tabblad services kan je zien welke services er nog draaien.\nMogelijk kan je van beiden een paar scherm afdrukken plaatsen. \nOf zelf googlen op de meest vreemde namen. \n\nIk ben ook geen virus expert en heb het in de 2 gevallen waar in ik het tegen kwam, na een uurtje of 2 rommelen, opgelost met een backup en een nieuwe installatie.\n\nEn ja \"nachtbraker\"het is vaak 2.30 uur voordat het licht uitgaat.:-)\n\nEdit: Je tikt ergens dat je C hebt gecontroleerd en gerepareerd? gaf de controle beschadigen aan dan? Het log van die controle kan je vinden in het logboek Toepassingen. Bij Windows 7 heet de vermelding WININIT en die staat op het tijdstip einde controle.\nLogboeken vinden: Klik rechts op \"Deze Computer\" en kies beheren. \n\nNiek
Link naar reactie
Lees die ook eens door: [url]http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://itechtalk.wordpress.com/2007/11/27/show-hidden-files-issue-problem-due-to-virus/[/url]\n\nHet is ten alle tijden eigen risico!!\nAls je dat gaat uitvoeren Maak wel EERST een backup van je register.\n\nDe site is vertaald door Google, dus het leest niet soepel.\n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek,\r\n\r\nIk krijg de bestanden niet klein genoeg om hier te posten en toch nog leesbaar te zijn.\r\n\r\nOp het tabblad [B]computer opstarten[/B] staat er maar 1 programma:\r\nWindows 7 (C:\\Windows) : Huidig besturingssysteem; Standaardbesturingssysteem\r\n\r\nOp het tabblad [B]Services[/B] staan er heel wat meer:\r\nAndrea ST Filters Service\r\nAMD External EVents Utility\r\nMobiel Apple apparaat\r\nBonjour -service\r\nBluetooth Service\r\nDock Login Service\r\nIntel(R) PROSet/Wireless Event ...\r\nGoogle Update Service (gupdate) [B]gestopt[/B]\r\nFF Install Filter Service\r\niPod-service\r\nMBAMService\r\nMcAfee SiteAdvisor Service\r\nMcAfee Personal Firewall Service\r\nMcAfee Services\r\nMcAfee VirusScan Announcer\r\nMcAfee Network Agent\r\nMcAfee Scanner [B]gestopt[/B]\r\nMcAfee Proxy Service\r\nMcAfee McShield\r\nMcAfee Firewall Core Service\r\nMcAfee Validation Trust Protecti...\r\n1%\r\nMcAfee Anti-Spam Service\r\nWireless PAN DHCP Server [B]gestopt[/B]\r\nRalink Registry Writer\r\nRalink Registry Writer 64\r\nIntel(R) PROSet/Wireless Regist...\r\nSBSD Security Center Service\r\nSoftThinks Agent Service\r\nAudio Service\r\n\r\nDe Malwarebytes heb ik al gedraaid, dat was het niet.\r\nDe reparaties (als die er al waren) werden automatisch uitgevoerd. Je kon 2 taken aanvinken.\r\n\r\nIk zal nog eens op zoek gaan naar het logbestand.\r\n\r\nAschwin
Link naar reactie
Je kunt om dat wazige grijs weg te werken de bestandseigenschappen opvragen (rechtsklikken op het bestand en op eigenschappen klikken met links) en het vinkje weghalen bij \"[i]verborgen[/i]\". Vervolgens op \"[B][I]OK[/I][/B]\" klikken en hij zou nu normaal weergegeven moeten worden.\r\n\r\nMogelijk zijn er nog een paar (ongewenste) attributen actief, maar die zul je dan toch écht vanuit een terminal-venster uit moeten schakelen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...