Ga naar inhoud

Toegang geweigerd!


Aanbevolen berichten

Voor de zoeelste keer begint weer het gedonder. Nu wil ik een station (E-WXP) van de oude pc in een netwerk synchroniseren (All Way Sync) met een externe HDD (H). \r\n\r\nNu geeft die aan Toegang geweigerd;\r\n800770005 De volgende van Documents and Settings\r\n\\Username\r\n\\Administrator\r\n\\Username2\r\n\\Program Files\r\n\r\nNu dacht ik de zaak snel op te lossen en net zoals c en e (oude pc) gedeelde stations zijn H ook te delen. Dit is gelukt want het handje staat nu ook onder de H, maar ik ben er niets mee opgeschoten.\r\n\r\nKomt er ooit nog eens een einde aan die rotzooi van Windows 7. Ben om twaalf uur begonnen en het is nu alweer drie uur en niets verder gekomen.\r\n\r\nWie weet een oplossing?
Link naar reactie
Start explorer, klik op deze computer. \nRechtsklik de H-schijf, en kies Eigenschappen. \nIn het scherm Eigenschappen van lokale schijf (h:) kies je het tabblad: \"Beveiliging\". \nKlik op de knop \"geavanceerd\", kies het tabblad \"eigenaar\". \nKlik op bewerken\nKlik in het lijstje \"eigenaar wijzigen in:\" op je eigen account. \nZet het vinkje bij \"Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen\"\n\nKlik op \"ok\" \n\nDe eigendom van de mappen wordt nu aan je eigen account toegewezen, en kan je bij de bestanden.
Link naar reactie
@Edmoor\r\nDat heeft niets met beveiliging te maken maar met dommigheid van Microsoft. De zaak. Ik heb twee computers, [B]mijn eigendom[/B], [B]mijn bezit[/B] en [B]ik ben de enigste[/B] die daar mee werkt. Op beide pc\'s [B]ben ik administrator[/B], [B]ben ik beheerder[/B] en [B]ik heb op beide pc\'s dezelfde accounts met dezelfde wachtwoorden.[/B] \r\n\r\nDit laatste zou voor Windows al voldoende moeten zijn om een lampje te laten branden.\r\n\r\nIk wil op beide pc\'s volledige rechten, machtigingen en het beheer over mappen en bestanden. Dit alles wil ik ook in het netwerk zo houden. \r\n\r\nWat is dan het probleem voor Windows om dat niet in één keer te regelen. Als ik jou dit uitleg, moet ik jou dat dan de volgende week weer uitleggen en die week daarop weer. Het klopt toch voor geen meter om niet de zaak zodanig te wijzigen dat het in orde is. Daarom durf ik rustig te stellen dat Windows 7 nog dommer is dan het achtereind van een varken. Want de zaak is overduidelijk!\r\n\r\n@Marc\r\nvoor de zekerheid..., de mappen die geen toegang geven bevinden zich op de oude xp computer station e = xp besturingssysteem. Volgens mij ligt het dan niet aan station H.
Link naar reactie
Niemand snapt dat! \r\n\r\nAls jij een auto koopt naar huis rijdt en jouw vrouw en kinderen willen instappen en alle portieren en achterklep zijn en blijven afgesloten, behalve het portier van de bestuurder, dan vind jij dit dus niet vreemd en jij gaat niet terug naar de garage? \r\n\r\nGa je dan terug naar de garage, dan vraagt die garagehouder, bent u Eigenaar, bent u administrator, bent u beheerder, heeft u wel de juiste machtigingen en welk portier wilt u waaronder laten vallen? En dat moet je dit die man ook nog eens \'tig\' keer aan het verstand brengen. Dan zeg jij toch ook tegen die kerel, ben jij nou helemaal besodemietert!!!\r\n\r\nDat ik jouw dan niet snap is daar aan toe, maar waarom snap jij en Windows mijn verhaal dan niet. Ik dacht dat een computer er voor de klant was en dat het juist ten dienste moet staan van de klant en dat als je zaken regelt en vastlegt dat daar dan naar gehandeld kan worden.\r\n\r\nMicrosoft heeft het zo ingewikkeld gemaakt dat het niet is terug te brengen naar de basis en hoofdzaak waar het om draait. Want dan zou met enkele simpele vragen bij installatie of configuratie de hele zaak snel op te lossen zijn.
Link naar reactie
Ik snap het wel en anderen kennelijk ook. Een vergelijking met een auto kun je niet maken, dat is een heel ander apparaat. Hoewel je daar zonder de juiste sleutel (lees: rechten) ook geen toegang toe hebt, als is het je eigen auto.\n\nWaarschijnlijk ben je beter af met een installatie van Windows 95. Dan heb je niet te maken met meerdere accounts en eigenaar instellingen van bestanden en mappen.\nOf met een Unix installatie. Maar dan moet je weer leren hoe CHMOD in elkaar steekt met verschillende rechten voor System, Owner, Group en World.
Link naar reactie
Het is wel duidelijk dat jullie het ook niet kunnen uitleggen en oplossen. Klagen gaat veel te ver. Ik heb deze problematiek al zo vaak gelezen en ook van mensen die het niet begrijpen en met de handen in het haar zitten, dus het is een groot probleem voor de mensen met een lagere en gemiddelde computerkennis. Ik begin nu ook steeds meer te begrijpen waarom al die geavanceerde overheidscomputersystemen niet goed werken en waarom keer op keer dergelijke begrotingen met miljoenen worden overschreden en dan is het nog niet goed. Maar ja, jullie zijn natuurlijk gezien de reacties niet bevooroordeelt of werken jullie niet in die branche en dan komt natuurlijk kritiek en de waarheid slecht uit. Ga zo door zou ik zeggen. Dit heb je dan inderdaad weer niet kunnen oplossen.\r\n\r\n[B]Hoewel je daar zonder de juiste sleutel (lees: rechten)[/B]\r\nHier ga je dus zelf mooi de boot in! Want hoeveel sleutels en waarvan moet ik dan allemaal wel niet hebben bij Windows 7. \r\n\r\nIk geef toch aan dat ik > Eigenaar > Bezitter > Beheerder > Administrator etc. ben > Volledige rechten en machtingen wil hebben. En als jij dat weet, ben je dan nog niet in staat de juiste sleutel te geven!\r\n\r\nVolgens mij weten jullie zelf ook niet hoe het in elkaar zit, want het eerste antwoord had dan moeten zijn > Ga eens op de oude pc naar doc and Settings en kijk of die map gedeeld wordt en in het netwerk zit.
Link naar reactie
Met 5 minuten aan die configuratie hebben de meesten van ons het al opgelost. Het is simpel. Maar bij iedere stap die er aangedragen wordt reageer je met \"ja maar dit en ja maar dat\" .\nDat schiet dus echt niet op. Je zou je er ook eens in kunnen verdiepen.\n\n[QUOTE]Hier ga je dus zelf mooi de boot in! Want hoeveel sleutels en waarvan moet ik dan allemaal wel niet hebben bij Windows 7. [/QUOTE]Ik zei dus al dat die vergelijking niet te maken is maar met die opmerking geef je zelf al aan het totaal niet te snappen.\n\nNa het lezen van de informatie op [URL=\"http://www.microsoft.com/netherlands/beveiliging/computer/advanced/useraccount.mspx\"]deze pagina[/URL] zou je het waarom moeten snappen.\nHet hoe kunnen wij je wel uitleggen, mits je ervoor open staat.\n\nIk wil er nog wel even over kwijt dat ik je frustratie wel begrijp wanneer je niet weet wat er allemaal komt kijken bij beveiliging van computer bestanden en het verlenen van rechten aan gebruikers.
Link naar reactie
Je hebt geen enkele concrete oplossing aangedragen in de vorm van op te volgen stappen en ik heb er zeer veel vertrouwen in dat je dat ook niet kunt en ook niet zult doen. Want duidelijk is, dan had je dit allang en direct gedaan. het is allemaal bla, bla, om een mistgordijn op te trekken. Ik vraag ook geen uitleg waarom Windows dat zo gemaakt heeft, ik wil toegang tot die map omdat ik in een netwerk wil kunnen synchroniseren. Als ik geen toegang krijg tot die map dan klopt er totaal niets van de synchronisatie en loop je een risico dat een groot aantal cruciale bestanden permanent verwijderd worden.\r\nInmiddels heb ik het al op een andere manier opgelost. Via de Synchronisatiesoftware zelf.
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;573393]\r\nInmiddels heb ik het al op een andere manier opgelost. Via de Synchronisatiesoftware zelf.[/QUOTE]\r\n\r\nLag het nou aan de synchronisatiesoftware, of aan Windows?\r\n\r\nHet is jammer dat jij je zo gek laat maken, door een dood ding. \r\nIk probeer het toch nog een beetje uit te leggen.\r\n\r\nEen software producent heeft te maken met diverse belangen.\r\n[B]Eén kant is gebruiksvriendelijkheid[/B]. (In jou ogen een vloek als we over Windows praten maar goed)\r\n[B]De andere kant is beveiliging[/B].\r\nEen map als Documents and Settings, bevat persoonlijke bestanden van gebruikers. Het is vrij logisch dat je, inloggende vanaf een andere werkplek, (Ook al ben je eigenaar, bezitter etc) wat bijzondere handelingen moet uitvoeren, om ook maar iets met die PERSOONLIJKE bestanden van die gebruiker (op die pc) te kunnen doen. (synchroniseren bijvoorbeeld) \r\nVoor Windows zijn het 2 pc\'s met elk een eigen gebruiker. Beide gebruikers hebben recht op privacy. Dat bij jou toevallig hetzelfde mannetje aan het toetsenbord zit, kan je Windows niet wijsmaken en dat weet Windows ook niet. \r\n\r\nAls dat gemakkelijk was (rommelen met persoonlijke bestanden), zou iedere gebruiker op je netwerk (bijv. gezinsleden, of op je werk collega\'s etc) maar gewoon in JOU persoonlijke bestanden kunnen gaan rommelen. Hier en daar wat weggooien. Een mailtje namens jou versturen, oven hoeveel hekel je aan je baas hebt, of een cv even aanpassen, zodat je in plaats van een HBO opleiding ineens maar een Lagere School hebt bewandeld.\r\n\r\nNou heb ik meestal heel veel moeite met het lezen van je vraag en wat je nou eigenlijk bedoelt, want er komt een behoorlijke portie agressie en frustratie naar boven, maar als ik in dit geval je probleem had begrepen, had ik je inderdaad de oplossing vermoedelijk vrij snel kunnen geven.\r\n\r\n[QUOTE]Volgens mij weten jullie zelf ook niet hoe het in elkaar zit, want het eerste antwoord had dan moeten zijn > Ga eens op de oude pc naar doc and Settings en kijk of die map gedeeld wordt en in het netwerk zit. [/QUOTE]\r\n\r\nNu ben ik alleen nog benieuwd hoe je hier achter bent gekomen? \r\nWant behalve hier een aantal mensen de schuld te geven, van het niet oplossen van JOU probleem, lees ik dat dus niet. \r\nEn zou zou jij dus al die helpers ook nog een keer kunnen helpen. \r\n\r\nDit is niet rot bedoeld. Ik hoop dat je een beetje begrijpt hoe besturing systemen werken. Ongeacht welk besturing systeem. Je zult OVERAL in elk systeem, tegen dit soort beveiligingen aan lopen. \r\nJe moet het alleen nog een sport gaan vinden om ze op te lossen, in plaats van je kwaad te maken erover.\r\n\r\nJe hebt ooit eens vertelt, dat er in het begin een probleem was met de naam van je pc, of de naam van je gebruikers account en dat dat toen met een truc is opgelost (of niet).\r\nIk vermoed, dat een deel van je problemen daar naar terug te zijn herleiden.\r\nIk zou je best een keer (telefonisch) willen helpen, om jou systeem opnieuw te installeren met Windows 7, met het juiste account en de juiste naam. \r\nMaar daarna moet je synchronisatie etc, allemaal weer zelf instellen, want die specefieke programma\'s ken ik onvoldoende. En ik denk (terecht) dat je daar behoorlijk tegenop ziet.\r\n\r\nAdvies: Probeer te zien, wat er wel goed gaat. Wees er trots op dat je weer een moeilijkheid hebt opgelost en zie het als een uitdaging en niet als een probleem.\r\n\r\nGroet Niek
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;573374]Dat heeft niets met beveiliging te maken maar met dommigheid van Microsoft. De zaak. Ik heb twee computers, [B]mijn eigendom[/B], [B]mijn bezit[/B] en [B]ik ben de enigste[/B] die daar mee werkt. Op beide pc\'s [B]ben ik administrator[/B], [B]ben ik beheerder[/B] en [B]ik heb op beide pc\'s dezelfde accounts met dezelfde wachtwoorden.[/B] \r\n\r\nDit laatste zou voor Windows al voldoende moeten zijn om een lampje te laten branden.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nWare het niet dat het om twee [B]verschillende[/B] computers gaat, ieder met z\'n [B]eigen[/B] eigenaar, [B]eigen[/B] Administrator, [B]eigen[/B] Beheerder, [B]eigen[/B] accounts en [B]eigen[/B] ACL (Access Control List). De accounts en wachtwoorden op beide machines kunnen wel gelijk zijn, daarmee zijn de ACE (Access Control Entries) dit nog niet. En daarin worden zaken als toegangsrechten etc. geregeld voor de machine waarop ze gelden. De enige manier om dit voor eens en voor altijd simpel op te lossen is het plaatsen van al je pc\'s, laptops en overige apparatuur in een domein. Dan worden zaken als accounts, rechten etc. centraal geregeld.\r\n\r\nOm even met jouw vergelijking te blijven: het zou niet mooi zijn als elke sleutel waarop \'FORD\' staat ook daadwerkelijk zou passen op elke FORD.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...