Ga naar inhoud

.dll bestand uitvoeren lukt niet


Aanbevolen berichten

Ik probeer een .dll bestand uit te voeren met het programma C:\\Windows\\system32\\cmd.exe. Elke keer als ik het intyp en ik op enter druk krijg ik een foutmelding van windows media player dat hij het bestand niet kan openen, hoe kan ik het standaard programma veranderen dat hij hem wel uitvoerd:confused:? (Ik heb een windows 7 computer)
Link naar reactie
Op zichzelf staande dll-bestanden kun je in principe niet uitvoeren. Het zijn namelijk bestanden die als onderdeel van een ander programma worden ingeladen op het moment dat dat programma wordt uitgevoerd.\n\nStandaardprogramma voor dll\'s kun je wijzigen via Configuratiescherm\\Programma\'s\\Standaardprogramma\'s\\Koppelingen instellen, maar standaard is er geen programma aan dll\'s gekoppeld en Windows waarschuwt ook als je dat toch wilt doen.
Link naar reactie
Een DLL is geen programma. DLL staat voor Dynamic Link Library. Er staan stukjes computercode in, die je, als programmeur, kan gebruiken om bepaalde dingen binnen windows voor elkaar te krijgen zonder het zelf te programmeren, of bepaalde functionaliteit toe te voegen voor meerdere programma\'s, zonder de functionaliteit in elk programma opnieuw te programmeren. \nStel je hebt meerdere programma\'s geschreven, die eens in de zoveel tijd controleren of er een update is, en deze, indien aanwezig, downloaden. Je kan als programmeur de benodigde instructies in alle programma\'s opnemen, of in een DLL stoppen. Als je de instructies in een dll stopt, hoef je aanpassingen aan de dll maar op 1 plaats te doen, in de DLL zelf. Stop je de instructies rechtstreeks in je programma, mag je alle programma\'s gaan aanpassen. \n\nVeel dingen binnen windows zitten in een DLL. Veel programma\'s gebruiken bijvoorbeeld het standaard venster als je een bestand wil opslaan of wil openen. Dit venster zit in een DLL. Het enige wat je als programmeur hoeft te doen, is dat je programma de dll aanroept, met de juiste gegevens. De DLL zorgt voor de dat het venster wordt weergegeven, reageert op muisklikken/toetsenbord, enz. zodra de gebruiker klikt op opslaan of openen, krijgt het programma de gegevens terug die de gebruiker heeft ingevoerd.
Link naar reactie
Als je meldingen krijgt van media spelers dat je een bepaalde dll mist of dat er een error komt, ligt dit meestal aan het feit dat je directx niet goed is of verouderd. \n\n@Marc H\nKlopt het is geen programma, het zijn verwijzingen naar een stukje code. Maar als je die code mist dan kan je beter aangeven welke dll file je precies mist deze zijn eenvoudig te downloaden van de volgende [URL=\"http://www.dll-files.com\"]site[/URL]\n\nWaarom moeilijk doen al het makkelijk kan. Met Directx voorkom je ook dat heel veel nieuwere programma\'s dll files missen. Gewoon de nieuwste versie downloaden en grote kans dat alles gewoon werkt.\n\n@1griek\n[B]Wat is het dll file dat hij aangeeft wat je mist?[/B]
Link naar reactie
Wat ik probeer te doen is dit: [url]http://www.intowindows.com/how-to-enable-windows-media-player-12-taskbar-toolbar-in-windows-7-must-try/[/url] volgens de poster krijg je dan een melding dat hij is geïnstalleerd, maar ik krijg een foutmelding van windows media player 12 dat hij hem niet kan openen. .dll staat dus als standaard programma ingesteld met wmp, ik wil dit veranderen zodat hij het wel doet maar waar moet ik hem dan in veranderen:confused:?
Link naar reactie
Zoals al gezegd, een .dll bestand kun je niet uitvoeren. Dat is ook niet wat op die pagina aangegeven staat. Er staat dat je de gedownloade .dll naar de map van Media Player (C:\\Program Files\\Windows Media Player) moet kopieren en dan registreren.\nDat registreren doe je dan in een schermpje dat je met CMD krijgt, een command window dus.\nDaarin geef je dan het volgende commando in:\n[CODE]regsvr32 \"C:\\Program Files\\Windows Media Player\\wmpband.dll\"[/CODE]
Link naar reactie
Ja dat is wat ik bedoel maar als ik dat doe dan krijg ik een foutmelding van Windows Media Player dat hij het bestand niet kan openen. Ik heb toen gekeken bij standaard programma\'s, toen zag ik dat .dll bestanden nu ingesteld staat op Windows Media Player. Dit moet dus iets anders zijn maar ik weet niet wat.
Link naar reactie
Klopt, een .DLL is om vanaf te blijven, een systeembestand met alleen programma code. Er is geen programma dat dat kan openen (behalve dan met Kladblok waarbij je een reeks onsamenhangende karakters te zien krijgt...Afblijven.). \r\nProgramma\'s kunnen zo\'n bestand alleen achter de schermen van Windows aanroepen om er blokjes code van uit te voeren.\r\nMaar dat is al op andere manieren uitgelegd.\r\n\r\nEn die verwijzing dat een .DLL door WMP geopend moet worden is echt fout, en moet inderdaad verwijderd worden.\r\n\r\n\r\nAls jij de melding krijgt dat WMP het niet kan openen zit er denk ik een fout in de getypte regel. Tenminste :confused: als je die melding ook krijgt bij het typen van die regel ?\r\nIk heb even overdreven veel spaties in die regel gezet om je beter te tonen waar één spatie moet, en waar [I]geeneen[/I]:\r\n[CODE]regsvr32 \"C:\\Program Files\\Windows Media Player\\wmpband[B].[/B]dll\"[/CODE]\r\nOok heel belangrijk is de plaats van de twee dubbele quotes.\r\n\r\nJe kan ook de regel kopiëren, en met een rechtsklik op de werkbalk van het opdrachtvenster voor \'[I]Plakken[/I]\' kiezen ( ! met je cursor eerst op de juiste plaats), maar gebruik dan wel [B]de versie die Edmoor typte[/B], want in mijn voorbeeld zitten nu te veel spaties.
Link naar reactie
[QUOTE=1griek;574805]ik heb ook geprobeerd om hem in te stellen op die opdrachtenprossesor maar dan doet hij het ook niet[/QUOTE]\n\nIk snap je probleem niet. Op de pagina die je stuurde staat precies wat je moet doen en dat is ook wat iedereen je hier probeert te vertellen.\n\nIn bovenstaande quote zeg je dat hij het niet doet. Dat is geen beschrijving van wat er precies gebeurd.\nWAT doe je en WAT is de reactie van de computer. En dan bedoel ik dus de eventuele meldingen die er dan verschijnen.
Link naar reactie
Ik vermoed dat 1griek nog steeds probeert de extensie .DLL aan een programma te koppelen, en nu dan aan CMD.EXE, maar dat is gewoon een foute benadering.\n\nEen .DLL hoort aan geen enkel programma gekoppeld te staan, het is een systeembestand, geen document.\n\nKijk hoe het bij mij staat:\n[ATTACH]16060[/ATTACH]\nAlfabetisch staat een DLL er niet tussen, want die hoort er ook niet tussen. \nAls die er bij jou wel bij staat, dan zal je die zelf geplaatst hebben, en zou je het weer moeten verwijderen.\nSelecteer de regel met .DLL, en kies daar rechtsonder voor \'Verwijderen\'.\n[QUOTE=1griek;574157]...dan krijg ik een foutmelding van Windows Media Player dat hij het bestand niet kan openen. Ik heb toen gekeken bij standaard programma\'s, toen zag ik dat .dll bestanden nu ingesteld staat op Windows Media Player. Dit moet dus iets anders zijn maar ik weet niet wat.[/QUOTE]\nNiets dus...
Link naar reactie
1griek heeft nu geloof ik ook het idee gekregen het bestand te moeten verwijderen, terwijl dat niet hoeft, hij moet die koppeling alleen verwijderen.\n[QUOTE=1griek;574804]dus ik moet dat bestand verwijderen? Dat lost niks op, het zit in dat standaardprogramma\'s. Is het niet mogelijk om dat te resetten?[/QUOTE]\nWat is nu echt het probleem waarom je hieraan begon ?\n\nJe kan, als het nog niet zolang geleden een probleem geworden is, een systeemherstel proberen naar een datum dat de PC nog wel goed werkte.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...