Ga naar inhoud

schijf wil niet formatteren


Aanbevolen berichten

Ik wil windows 7 op mijn pc zetten, maar hij wil de c partitie waar windows op moet niet formatteren. Als ik tijdens het begin van de installatie naar stationsopties ga en dan formatteren aan klik gebeurt er niets. Wel kan ik de partitie verwijderen en een nieuwe aanmaken. Hoe kan ik op een andere manier deze partitie formatteren? Of is het ook goed als je via stationsopties de partitie verwijderd en dan weer een nieuwe maakt.
Link naar reactie
Als je een partitie verwijdert, moet je inderdaad een nieuwe aanmaken.\nDaarna formatteer je die partitie en begint de installatie vanzelf.\nHet klopt dat je een 1 of 2 minuten niets of weinig ziet gebeuren. Je ziet dus geen balkje lopen ofzo. Het enige waar je het aan kunt zien is dat de led van de hd op je pc/laptop brand of knippert.\n\nJe moet natuurlijk wel van dvd opstarten, anders kan je C: waar Windows op staat, nooit formatteren.\nBackup wel je dat van tevoren.\n\nNiek
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ik wil de harde schijf formatteren in Dos (format c: maar kriijg dan de mededeling Toegang geweigerd\r\nomdat U niet gemachtigd bent.\r\nU dient dit hulpprogramma met de benodigde bevoegdheden uit te voeren.\r\nDe installatie XP CD doet het ook niet.Na inleg van CD XP en opnieuw de computer starten gaat deze steeds door naar het Windows 7 die ik eraf wil. Wie weet wat ik moet doen?
Link naar reactie
[QUOTE=theo weidema;580786]Ik wil de harde schijf formatteren in Dos (format c: maar kriijg dan de mededeling Toegang geweigerd\r\nomdat U niet gemachtigd bent.\r\nU dient dit hulpprogramma met de benodigde bevoegdheden uit te voeren.\r\nDe installatie XP CD doet het ook niet.Na inleg van CD XP en opnieuw de computer starten gaat deze steeds door naar het Windows 7 die ik eraf wil. Wie weet wat ik moet doen?[/QUOTE]\r\n\r\nIk neem aan dat je de schijf probeert te formateren vanuit een DOS-box in Windows? Dat kan natuurlijk niet, want Windows draait op dat moment.\r\nJe moet de pc uiteraard wel opstarten vanaf de cd om Windows (XP) te kunnen installeren, dus moet je even kijken of de boot-volgorde van de pc veranderd kan worden zodat de pc van de cd-speler op start en niet vanaf de harde schijf.\r\nDit kan in het BIOS aangepast worden, maar ook vaak door het indrukken van een bepaalde functietoets bij het opstarten van de pc, bijvoorbeeld F12.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;580789]Ik neem aan dat je de schijf probeert te formateren vanuit een DOS-box in Windows? Dat kan natuurlijk niet, want Windows draait op dat moment.\r\nJe moet de pc uiteraard wel opstarten vanaf de cd om Windows (XP) te kunnen installeren, dus moet je even kijken of de boot-volgorde van de pc veranderd kan worden zodat de pc van de cd-speler op start en niet vanaf de harde schijf.\r\nDit kan in het BIOS aangepast worden, maar ook vaak door het indrukken van een bepaalde functietoets bij het opstarten van de pc, bijvoorbeeld F12.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is nu juist het probleem wat ik ook doe in de Bios zoals wordt aangeraden-\r\nniets helpt. De computer blijft maar steeds doorstarten naar Windows 7.\r\nOf ik nu wel F11 (dit is bij mij de toets die ik voor een eventule selectie gebruiken moet)\r\nOok al gebruik ik deze toets niet (het zou niet nodig zijn als de CD-rom in de Bios op 1 staat!) Dus kort en goed de PC blijft bij elke handeling stug doorstarten naar Windows 7 en kan ik onmogelijk Windows XP Prof geinstalleerd krijgen. \r\nOverigens dank voor de snelle reactie!\r\n\\\r\nMet vriendelijke groet, \r\n\r\nTheo Weidema
Link naar reactie
[QUOTE=theo weidema;580876]Dat is nu juist het probleem wat ik ook doe in de Bios zoals wordt aangeraden-\r\nniets helpt. De computer blijft maar steeds doorstarten naar Windows 7.\r\nOf ik nu wel F11 (dit is bij mij de toets die ik voor een eventule selectie gebruiken moet)\r\nOok al gebruik ik deze toets niet (het zou niet nodig zijn als de CD-rom in de Bios op 1 staat!) Dus kort en goed de PC blijft bij elke handeling stug doorstarten naar Windows 7 en kan ik onmogelijk Windows XP Prof geinstalleerd krijgen. \r\nOverigens dank voor de snelle reactie!\r\n\\\r\nMet vriendelijke groet, \r\n\r\nTheo Weidema[/QUOTE]\r\n\r\nIn dat geval ligt het probleem bij de cd (beschadigd) of de speler (versleten).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...