Ga naar inhoud

Blauw scherm


Aanbevolen berichten

Ja dat zou het geheugen kunnen zijn. maar:\n\nCommon causes of this error are:\nBugs in system drivers \nAnti-virus issue \nThe first step in troubleshooting should be to update all of your system drivers, especially those used for your chipset and SATA controllers (as these are often the most frequent culprits). If you are unsure which chipset drivers you will need, please post your system specs on the forums and we can point you in the right direction. This page also has links to the common chipset manufacturers, all of which have Windows 7 drivers. You should also make sure that your system is fully updated with the latest service packs (via Windows Update).\n\nShould this BSOD error persist, you can revert your Windows installation back to an earlier point in time using System Restore. Booting in to safe mode should prompt for this option once you are at the desktop.\n\nYou can also use a crash dump to find more details on the error, allowing you to pinpoint any problematic files. The dump files are located in C:\\Windows\\MiniDump and a detailed article explaining how to analyse these will be created soon.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;572422]Ja dat zou het geheugen kunnen zijn. maar:\r\n\r\nCommon causes of this error are:\r\nBugs in system drivers \r\nAnti-virus issue \r\nThe first step in troubleshooting should be to update all of your system drivers, especially those used for your chipset and SATA controllers (as these are often the most frequent culprits). If you are unsure which chipset drivers you will need, please post your system specs on the forums and we can point you in the right direction. This page also has links to the common chipset manufacturers, all of which have Windows 7 drivers. You should also make sure that your system is fully updated with the latest service packs (via Windows Update).\r\n\r\nShould this BSOD error persist, you can revert your Windows installation back to an earlier point in time using System Restore. Booting in to safe mode should prompt for this option once you are at the desktop.\r\n\r\nYou can also use a crash dump to find more details on the error, allowing you to pinpoint any problematic files. The dump files are located in C:\\Windows\\MiniDump and a detailed article explaining how to analyse these will be created soon.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nZou je dit ook in het nederlands kunnen omschrijven\r\n\r\nHet geheugen is goed, daag geeft hij met de bootcd geen fouten aan.\r\nWat kan ik nu nog doen
Link naar reactie
Bekijk de BSOD\'s eens met [B]BlueScreenView[/B].\n\nDit programma installeren, openen en per gebeurtenis [B]dubbelklikken voor een overzicht[/B] van de oorzaak.\nBlueScreenView geeft een [B]Bug Check Code[/B] en [B]Caused By Driver [/B] aan en die kunnen je als zoektermen eerst verder helpen.\n \n[url]http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html[/url] - [B]Download[/B] onderaan de pagina + evt. [B]NL[/B] versie.
Link naar reactie
Sorry.\r\nEen korte uitleg van het Engelse verhaal:\r\nBehalve geheugen kan de oorzaak van het blauwe scherm ook liggen aan onjuiste of verouderde drivers van de hardware van je pc. Die drivers kan je downloaden bij de fabrikant van je pc of moederbord.\r\nVooral de chipset driver en de driver voor de Sata controller is dan van belang.\r\nAls je het merk van je pc of moederbord hier plaatst, worst er vast wel door iemand een link geplaatst naar de juiste site.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Siebrand;572425]Het geheugen is goed, daag geeft hij met de bootcd geen fouten aan.\r\nWat kan ik nu nog doen[/QUOTE]\r\n\r\nDat zegt helaas niet alles.....\r\nOm helemaal uit te sluiten dat het geheugen niet kapot is, raad ik je aan om eens alle bankjes op 1 na uit de pc te verwijderen en dan (even met minder geheugen in de pc) te kijken of dezelfde foutmelding terug komt.\r\nZo nee, dan weet je dat het toch een geheugenprobleem is en dat je het kapotte geheugen al uit de pc hebt gehaald.\r\nZo ja, dan even het geheugen uit de pc halen en het bankje dat er al uit was opnieuw in de pc plaatsen en wederom testen of de melding weg blijft.
Link naar reactie
Ik heb alle tips geprobeerd, maar niets hielp. Ben uiteindelijk met de harde schijf naar een computerzaak geweest en daar konden ze hem wel formatteren. Ik heb gevraagd hoe dit kon en ze zeiden van dat de schijf misschien in een niet windows pc was gebruikt. Dat was niet het geval. Stond een vreemd bestand op zeiden ze. Ik heb problemen gekregen met de schijf toen ik mijn pc aan het delen was in een netwerk bij mij thuis. Is dit toeval, of had ik iets verkeerd gedaan. De pc draait nu weer.
Link naar reactie
Moet heel diep nadenken, maar ik heb dit bij de configuratie van een netwerk 1 keer eerder gehad (BSOD).\nDit werd veroorzaakt door een printer die ik in het netwerk hing, waarvoor ik daarna een extra tooltje moest downloaden. \nHet is wel heel wat jaren geleden. (Jaar of 5)\nDe printer hing aan de pc (met XP) zelf en het gebeurde toen ik dat ding op delen zette in het netwerk. \nNa een heropstart had ik een BSOD.\nIk dacht dat het in dat geval om een HP printer ging. De foutkode zelf weet ik niet meer.\n\nMaar nu is je schijf geformatteerd en staat windows 7 er weer op?\n \nNiek
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...