Ga naar inhoud

Help, ik wil windows xp terug...


Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nik heb een Acer Aspire One zg5,\nEen hele tijd geleden deed windows xp het op de een of andere manier niet meer.\n\nNu hebben we er toen Ubuntu op gezet, dat deed het prima, maar nu wil ik graag windows xp terug.\n\nBij het opstarten kan ik kiezen tussen:\n\nUbuntu 9.04 kernel 2.16.28-11 generic\nof:\nWindows Xp\n\nAls ik Windows XP kies kom er dit te staan:\n\nStarting up...\n\nInvalid system disk \nReplace the disk, and then press any key\n\nWeet iemand hoe ik nu het beste windows xp er op kan krijgen???\n\n-Stijn Wieling
Link naar reactie
Zorg eerst dat je een backup hebt van al je belangrijke bestanden die je niet kwijt wilt raken.\n\nDan tijdens het opstarten op het moment dat het Acer-logo wordt getoond Alt+F10 drukken. Dan start het recovery-programma om de computer terug te zetten naar fabrieksinstellingen (vermits je dat bij de installatie van Ubuntu niet verwijderd hebt).
Link naar reactie
Indien het geval dat de recovery wel weg is dan is het een XP cd in de dvd drive stelen, dan eventueel op F2 drukken om in de BIOS de boot sequence te veranderen naar cd ro/dvd driver als eerste. Dan op F10 drukken om de boel op te slaan de pc start dan opnieuw op en zal een zwart scherm naar voren brengen met daar in de volgende tekst\n\n[B]druk op een toest als u van cd-rom wilt starten...[/B]\n\nHiermee begint de setup van Windows Xp, volg de aanwijzingen op het scherm en toets de product key in die op de sticker staat geplakt op de zijkant van je pc\n\nAls alles goed verloopt hebt je dan weer XP op je machine\n\nSucces
Link naar reactie
[QUOTE=Gekwordikervan;571595]Indien het geval dat de recovery wel weg is dan is het een XP cd in de dvd drive stelen, dan eventueel op F2 drukken om in de BIOS de boot sequence te veranderen naar cd ro/dvd driver als eerste. Dan op F10 drukken om de boel op te slaan de pc start dan opnieuw op en zal een zwart scherm naar voren brengen met daar in de volgende tekst\r\n\r\n[B]druk op een toest als u van cd-rom wilt starten...[/B]\r\n\r\nHiermee begint de setup van Windows Xp, volg de aanwijzingen op het scherm en toets de product key in die op de sticker staat geplakt op de zijkant van je pc\r\n\r\nAls alles goed verloopt hebt je dan weer XP op je machine\r\n\r\nSucces[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\nhet probleem is dat deze geen dvd drive heeft
Link naar reactie
Ik heb even wat gezocht voor je op het internet en vond deze [URL=\"http://www.theacerguy.com/forum/topic/resetting-acer-aspire-one-1#post-218\"]video [/URL] en las tevens iets over Alt+ F10\n\nHeb nog even verder gezocht en vond toen [URL=\"http://support.acer.com/us/en/default.aspx\"]dit.[/URL]
Link naar reactie
Vul op [URL=\"https://secure.tx.acer.com/RCDB/Main.aspx?brand=Acer\"]deze[/URL] pagina het serie nummer van het netboek in (staan als het goed is aan de onderkant van je netboek) en volg de rest van de vragen.:)\r\n\r\nAanvulling c/q waarschuwing STOP:confused: met het impulsief installeren van andere O/S \'en en lees je eerst in op allerlei fora ook op deze.:mrgreen:
Link naar reactie
Zoals beschreven in mijn eerste reactie #8 in dit Topic zul om een herstel te doen eerst meerdere malen achtereen nadat het ACER logo is verschenen ALT+F10 in moeten drukken tak tak tak tak snel achter elkaar, lukt het dan nog niet volg dan de vragen op [url]https://secure.tx.acer.com/RCDB/Main.aspx?brand=Acer[/url] waarin eerst het serienummer wat onder het netbook staat in moet vullen en dan verder om de rest in te vullen om zodoende waarschijnlijk een CD/DVD aan te kunnen schaffen en dan via een externe DVD/CD speler het systeem herstellen.\n\nEn verder: Aanvulling c/q waarschuwing STOP met het impulsief installeren van andere O/S \'en en lees je eerst in op allerlei fora ook op deze [url]www.computeridee.nl[/url].
Link naar reactie
[quote=Dutch-Online]eerder aangegeven[/quote]\r\nNee, dat eerder aangegevene betrof een herinstallatie, niet de recovery console die ik aangaf.\r\n\r\nMaarja, zonder cd of dvd drive wordt het inderdaad niet echt mogelijk, daar had ik overheen gekeken. Dan blijft het toch proberen zoals reeds door anderen aangegeven of externe apparatuur zoals Nieke30 al aangaf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...