Ga naar inhoud

beamer als 2e monitor activeren


Aanbevolen berichten

Als achtergrond voor een theatervoorstelling wil ik een AV afspelen op een beamer (toshiba, niet de nieuwste). Ik heb een mpeg versie en een AVC/AAC (mp4) gerenderd en speel het af op VLC. Op mijn laptop moet ik het programma in de coulissen kunnen besturen.\r\nDan moet ik dus een 2e monitor (beamer in dit geval) aansluiten op mijn laptop (XP, HE SP 3; mobile Intel(R) 915GM/GMS, 910GML adaptor). Een eenvoudige fotosessie is me eerder bij een powerpointpresentatie wel gelukt, maar nu wil (kan) ik het niet via powerpoint doen. Mpeg pakt ie niet en AVI is te groot.\r\nIk moet bij \"Eigenschappen beeldscherm\" > \"Instellingen\" dus de 2e monitor activeren (opties: resolutie, kleurkwaliteit. evt vinkjes bij: \"dit app als hoofdmenu gebruiken\", \"het windows bb uitbreiden naar deze monitor\" en dan nog \"geavanceerd\"). \r\nHet laden van windows en de afbeelding van mijn bureablad krijg ik te zien maar ik kan de video niet op het scherm geprojecteerd krijgen.\r\nWie weet hoe dat moet? Of ligt het aan mijn grafische kaart?\r\nEn morgen is de show.\r\nbvd, herman
Link naar reactie
[QUOTE=hermanamp;571568]Als achtergrond voor een theatervoorstelling wil ik een AV afspelen op een beamer (toshiba, niet de nieuwste). Ik heb een mpeg versie en een AVC/AAC (mp4) gerenderd en speel het af op VLC. Op mijn laptop moet ik het programma in de coulissen kunnen besturen.\r\nDan moet ik dus een 2e monitor (beamer in dit geval) aansluiten op mijn laptop (XP, HE SP 3; mobile Intel(R) 915GM/GMS, 910GML adaptor). Een eenvoudige fotosessie is me eerder bij een powerpointpresentatie wel gelukt, maar nu wil (kan) ik het niet via powerpoint doen. Mpeg pakt ie niet en AVI is te groot.\r\nIk moet bij \"Eigenschappen beeldscherm\" > \"Instellingen\" dus de 2e monitor activeren (opties: resolutie, kleurkwaliteit. evt vinkjes bij: \"dit app als hoofdmenu gebruiken\", \"het windows bb uitbreiden naar deze monitor\" en dan nog \"geavanceerd\"). \r\nHet laden van windows en de afbeelding van mijn bureablad krijg ik te zien maar ik kan de video niet op het scherm geprojecteerd krijgen.\r\nWie weet hoe dat moet? Of ligt het aan mijn grafische kaart?\r\nEn morgen is de show.\r\nbvd, herman[/QUOTE]\r\nHoi,\r\nje zou de weergave voor presentator kunnen proberen. Dan moet je met de muispijl op je hoofdscherm rechtsboven naar het andere scherm en kan je het dan besturen. Dan werkt PowerPoint. Hoe je dit moet activeren in PowerPoint, kan je [URL=\"http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=5&sqi=2&ved=0CDIQFjAE&url=http%3A%2F%2Fpcvo.hogent.be%2Fcourses%2FUGENT%2Fdocument%2FWeergave_Presentator_(gebruik_van_notities_tijdens_de_presentatie).pdf%3FcidReq%3DUGENT&rct=j&q=powerpoint%20weergave%20voor%20presentator&ei=JNTOTf7xPIaCOtqPyJEN&usg=AFQjCNEhWB2tQIt_Nn0B6CBahZ6I_qSRzg&sig2=yqDDHlzr2lWGrh63KqVASw\"]hier[/URL] kijken.\r\nAls dit ook niet werkt, is dit een beschrijving van de sneltoetsen+ de werking.\r\n\r\nCtrl+P\r\n \r\nPauseren (als je aan het afspelen bent) of afspelen (als je in de pausestand staat)\r\n \r\n\r\n\r\nCtrl+Shift+F\r\n \r\nVersneld naar voren (Forward) gaan\r\n \r\n\r\n\r\nCtrl+Shift+B\r\n \r\nVersneld terug (Backward) gaan\r\n \r\n\r\n\r\nF8\r\n \r\nGeluidsniveau verhogen\r\n \r\n\r\n\r\nF9\r\n \r\nGeluidsniveau verlagen\r\n \r\n\r\n\r\nAlt+Enter\r\n \r\nOmschakelen tussen volledig scherm (alleen beeld met afspeelbalk eronder) en een scherm met alle menu\'s eromheen\r\n \r\n\r\n\r\nCtrl+Shift+S\r\n \r\nSlow motion afspelen (je hebt dan geen geluid meer)\r\n\r\nAls dit niet werkt, heb ik misschien nog wat anders.\r\nSucces!\r\nGroeten van Sam
Link naar reactie
[quote]Het laden van windows en de afbeelding van mijn bureablad krijg ik te zien maar ik kan de video niet op het scherm geprojecteerd krijgen.\r\nWie weet hoe dat moet? Of ligt het aan mijn grafische kaart?\r\nEn morgen is de show.[/quote]\r\nToshiba hebben wij vroeger veel mee gewerkt met beamers. Jaar of 10 geleden.\r\nToen zat er op de Toshiba op de Fn F5 toets zo\'n afbeeldinkje met 2 kleine schermpjes naast elkaar.\r\n\r\nMet functie F5 (Fn F5) kon je dan schakelen tussen beeld op laptop, beeld op beamer, of beeld op zowel laptop alsook de beamer.\r\nJe moest en wel even een seconde of 2 wachten voordat het echt goed schakelde, maar dan bleef het ook goed lopen. Dit truukje werkt bij meer laptops, alleen even zoeken welke toets het is, ben er ook al eens eentje tegen gekomen die had het onder Fn F7 staan.
Link naar reactie
bedankt voor jullie reacties.\r\nbeetje laat maar kon mijn posting niet meer terugvinden. gelukt via zoeken op gebruikersnaam.\r\nik heb het probleem uiteindelijk toch via \"Eigenschappen beeldscherm\" > \"Instellingen\" 2e monitor\" opgelost. ik kon uiteindelijk via een aanwezig knopje op de VLC besturingsbalk de balk loskoppelen (verkleinen) en naar mijn monitor verschuiven.\r\nVia toetsen FN_F5 (bij mij de twee schermen) lukte het niet.\r\nDe manier via PP heb in nog niet uitgeprobeerd.\r\n\r\np.s. de projectie tijdens de voorstelling is redelijk goed gelukt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...