Ga naar inhoud

Geformatteerde schijf herstellen?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\n\nIk heb een lange tijd een dualboot systeem gehad (vista en 7). Gisteren heb ik het besluit genomen om alleen met 7 door te gaan en vista te verwijderen. Ik had echter allerlei bestanden op de vista-partitie staan die ik wilde bewaren, die heb ik allemaal gekopieerd naar de windows 7 partitie.\n\nIk heb vista uit het boot menu verwijderd en 7 als standaard OS ingesteld. Daarna wilde ik de vista partitie formatteren, maar dit kon niet omdat hier het bootmgr bestand op staat (wat blijkbaar nodig is bij het opstarten). Toen ik vanmorgen de laptop opstartte, kreeg ik de fout \"bootmgr ontbreekt\".\n\nIk gebruikte op de windows 7 install dvd de optie Opstartherstel. Dit heeft een paar uur geduurd en uiteindelijk heeft het niet eens geholpen. Toen heb ik op de dvd command prompt geopend en Diskpart ingetypt. Ik heb geprobeerd de win7 partitie op \"active\" te zetten maar dit werkte ook niet. Daarna heb ik met de diskpart optie geprobeerd de vista partitie leeg te maken met:\n\nDiskpart\nList disk\nSelect disk 0\nList partition\nSelect partition 1\nClean\n\nDit zou de vista partitie leeg moeten maken, na amper 1 seconde was het klaar. Later zag ik dat niet alleen de vista partitie leeg was, maar de complete harde schijf! Ik ben in het begin rustig gebleven, maar inmiddelsnben ik erg gestresst en heb ik allerlei herstelprogramma\'s geprobeerd.\n\nWeet iemand een goed herstelprogramma voor geformatteerde schijven/partities of een andere manier die misschien werkt?
Link naar reactie
Om de te bewaren onderdelen terug te krijgen heb ik zelf al jaren schik met [url]http://www.recovermyfiles.com/[/url] maar er zullen ook vast wel andere programma\'s voor zijn.\nMaar uitgaande van recovermyfiles de betaalde versie haal je harde schijf uit de Computer en plaats deze in een externe HD usb box installeer recovermyfiles op een goed werkende PC hang daar de externe HD usb box en laat recovermyfiles zoeken naar de bestanden die je wilt bewaren(het wijst vanzelf).\nEEN ding moet je nu dus niet meer doen en dat is een nieuw besturingssysteem op de schijf zetten of andere dingen er mee doen voordat je kunt beginnen met het terug vinden van de voor jou belangrijke files als foto\'s, videos, documenten enz.\n\nZodra je je belangrijke bestanden hebt veilig gesteld kun je de Harde schijf terug in de Computer plaatsen en opnieuw Windows& erop installeren en je verdere programma\'s succes ermee.En laat even horen hoe het is gegaan.
Link naar reactie
Easeus data recovery professional gaat eerst proberen de partities weer te vinden en daarna recoveren. Is ook wel een betaald programma. \r\nWant ik vermoed, dat als er geen partieties meer zijn, je met recovermyfiles misschien niet zo ver komt.\r\nHoe het gratis Recuva in zo\'n geval reageert, is mij niet bekend.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Toen ik de reactie van stroke33 las, was ik toevallig me RecoverMyFiles bezig. Alleen had ik de gratis versie gedownload. Ik heb honderden gevonden bestanden aangevinkt en ik wou ze opslaan, toen kreeg ik de melding dat ik daarvoor eerst moet registreren (70 euro).\r\n\r\nVan Easeus heb ik Data Recovery ook geprobeerd, dat werkt niet omdat ik geen bestanden kan herstellen van de schijf die nu in gebruik is. Dit zou dus moeten werken als ik mijn harde schijf op een andere schijf aansluit. Ik heb hier echter geen ervaring mee en ik heb een laptop. Ik weet niet of het dan ook mogelijk is of misschien moeilijker is.\r\n\r\n\r\nRecuva werkt niet, ik heb de indruk dat het programma alleen geschikt is voor bestanden van de huidige schijf en dus niet van vóór het formatteren.\r\n\r\nHoewel jullie mij waarschuwden voor het feit dat ik vooral geen nieuwe versie van windows mocht installeren, had ik dat al gedaan voordat ik mijn bericht op het forum plaatste. Ondanks de nieuwe installatie van windows 7 kan ik met een programma als RecoverMyFiles wel degelijk mijn oude bestanden vinden. Ik zie alleen op tegen die prijs van 70 euro.\r\n\r\nIk heb o.a. veel foto\'s gevonden en een groot aantal word/excel bestanden met RecoverMyFiles, die ik dus niet kan opslaan, tenzij ik me registreer\r\n\r\nEDIT: Ik heb inmiddels een nieuw programma gedownload: MiniTool Power Data Recovery. Het is de gratis versie, die alleen gebruikt mag worden door thuisgebruikers, maar wel alle functies van de betaalde versie heeft. Volgens Softpedia.com is het een redelijk programma dat kwalitatief net zo goed is als veel commerciële programma\'s. Ik heb de Quick scan geprobeerd en ik heb bestanden van een verouderde versie van mijn oude partitie terug kunnen halen (de bestanden die ik terug wilde staat hier niet bij). Daarom probeer ik nu de Full scan. Ik zal het resultaat hier plaatsen.
Link naar reactie
Jammer dat je alweer een nieuwe windows had geinstalleerd. \r\nMaar fijn dat je nog wat terug vindt.\r\nMaar elke nieuwe installatie van programma\'s of uptdates wist meer oude bestanden uit. Denk daar aan.\r\nDe schijf van een laptop zit meestal aan de onderzijde achter een klepje van ongeveer 7 x 12 cm. Hij is vrij eenvoudig te verwijderen.\r\nJe kan dan een usb-sata adapter kopen (20 euro) en hem aan een andere pc/laptop recoveren.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Bedankt voor je snelle reactie.\r\nAls ik met Minitool dezelfde resultaten haal als met Recovermyfiles, dan kan ik toch veel foto\'s terughalen en een deel van mijn documenten. Foto\'s en documenten zijn trouwens het enige wat ik terug hoef te hebben.\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;571493]De schijf van een laptop zit meestal aan de onderzijde achter een klepje van ongeveer 7 x 12 cm. Hij is vrij eenvoudig te verwijderen.\r\nJe kan dan een usb-sata adapter kopen (20 euro) en hem aan een andere pc/laptop recoveren.[/QUOTE]\r\n\r\nIk zal daar naar kijken zodra ik geen resultaat haal met deze schijf. Op dit moment heb ik wel een manier om de waarschuwing \"Bestanden mogen niet hersteld worden op dezelfde schijf\" te omzeilen: ik heb namelijk MiniTool op mijn 8GB usb stick geïnstalleerd en daar sla ik de bestanden ook op. Ik heb alvast bij de Quick scan 1 bestand geprobeerd en die is volledig hersteld (word document). Ik zie wel wat voor resultaat de Full scan oplevert...
Link naar reactie
Inmiddels is de scan met Minitool Power Data Recovery voltooid. Ik heb een groot aantal bestanden terug, o.a. office-bestanden (doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx), pdf\'s en foto\'s (jpg, gif, png).\r\n\r\nHet was voor mij vooral te doen om mijn boekverslagen en teksten voor Nederlands die ik komende week in moet leveren en nog niet had uitgeprint. De teksten heb ik terug en van de 7 boekverslagen heb ik er 5 terug. Ik moet er dus twee opnieuw maken, maar dat is beter dan 5.\r\n\r\nBedankt voor alle hulp allemaal! Dit topic mag wat mij betreft wel gesloten worden (heb namelijk geen idee of ik dat zelf kan doen).
Link naar reactie
[QUOTE=joey1105;571524]Inmiddels is de scan met Minitool Power Data Recovery voltooid. Ik heb een groot aantal bestanden terug, o.a. office-bestanden (doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx), pdf\'s en foto\'s (jpg, gif, png).\r\n\r\nHet was voor mij vooral te doen om mijn boekverslagen en teksten voor Nederlands die ik komende week in moet leveren en nog niet had uitgeprint. De teksten heb ik terug en van de 7 boekverslagen heb ik er 5 terug. Ik moet er dus twee opnieuw maken, maar dat is beter dan 5.\r\n\r\nBedankt voor alle hulp allemaal! Dit topic mag wat mij betreft wel gesloten worden (heb namelijk geen idee of ik dat zelf kan doen).[/QUOTE]\r\nFijn dat het gelukt is en dat afsluiten gaat vanzelf als er niemand meer reageert ;)
Link naar reactie
Bedankt voor de interessante tip, zie [url]http://www.powerdatarecovery.com/[/url] waar je het volgende kan lezen:\n\nMiniTool Power Data Recovery contains five data recovery modules - Undelete Recovery, Damaged Partition Recovery, Lost Partition Recovery, Digital Media Recovery, CD & DVD Recovery. Each data recovery module focuses on different data loss scenario. The best of all, it is absolutely free for home user.\n\nDie houden we er in!(Y)\n\nEdit: zie ook [url]http://www.softpedia.com/reviews/windows/MiniTool-Power-Data-Recovery-Free-Edition-Review-200343.shtml[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...