Ga naar inhoud

xp problemen


Aanbevolen berichten

Al een hele tijd doet windows xp heel raar.\r\nVorige week geeft hij foutmelding en zegt om de pc opnieuw op te starten.\r\nVervolgens geeft hij hetzelfde probleem weer.\r\nIk heb meerdere schijven op de moederbord, maar 1 daarvan geeft zijn mappen, net als de C schijf, niet weer.\r\nIedere keer staan ze verborgen, ze zijn wel te vinden via zoeken.\r\nNu probeer ik met een nieuwe harde schijf, windows xp opnieuw te installeren, maar na het begin bij het initialaseren ervan gaat get fout, ik krijg een zwart beeld en de hele boel doet niets meer.\r\n\r\nheeft iemand een idee waardor dit kan?\r\nMisschien de moederbord die problemen geeft.\r\nTijd geleden de videokaart al op een andere plek gezet en mijn dtraadlze netwerkkaart gaf geen enkele verbinding met de moederbord.\r\nIk denk dat ik aan iets heels nioeuws toe ben, aangezien de moederbo0rd van omtyreeks 2005 is.\r\n\r\nWeet iemand een oplossing???
Link naar reactie
Als je een SATA schijf gebruikt zal het installatieprobleem er zijn omdat XP geen driver heeft voor een SATA controller.\r\nDaarvoor moet je de SATA controllerdriver van de site van je moederbordfabrikant halen, en op een floppy zetten, en deze bij de installatie laden op het moment dat er onderin een regel verschijnt als: \"[I]Druk F6 om driver te laden van andere fabrikant[/I]\".\r\nJe hebt dan dus wel een diskettestation op je systeem nodig...\r\n\r\nAls je er info over zoekt, ze noemen dat een [I]F6 floppy[/I] of [I]F6 diskette[/I].\r\n\r\nWat je ook als alternatief kan proberen is in het BIOS te kijken of je de diskcontroller in IDE modus kan zetten, dat betekent eigenlijk \'van AHCI of van SATA afhalen\'.\r\nCheck ook je manual van het moederbord.\r\n\r\nNog een alternatief is de SATA controllerdriver d.m.v. het programma Nlite samenbrengen in een nieuwe installatie CD. \'Slipstreamen\' noemen ze dat.
Link naar reactie
Hij zit geen controller op.\r\nIk heb de mogelijkheid om meerdere sata schijven te plaatsen.\r\nVerder heb ik mijn bestanden c schijf los gekoppeld en mijn nieuwe lege schijf op die plek aan gesloten.Ik ben eerst zonder formateren aan het werk gegaan, dat werkte niet, daarna eerst geformateerd en dat werkt ook niet.
Link naar reactie
Start eens op in veilige modus met netwerk ondersteuning en scan de pc eens met \"bitdefender (zoek bij goolge naar \"online virusscan\" en dan de 3e of 4e link.\n\nOf download Mbam, update deze en scan daar de hele pc mee.\nGesteld dat je je oude schijf nog hebt.\n\nEr is een virus in omloop, wat bijna al je bestanden op verborgen zet nl.\n\nNiek
Link naar reactie
Oke Hang als enige schijf de sata schijf aan je moederbord.\r\nDownload van de fabrikant van je moederbord de sata/raid driver en zet die op een floppy.\r\nHeb je geen floppy station zet die drivers dan in de root van een usb stick\r\nPlaats cd XP en floppy/usb en stel in de bios in dat je van cd wilt opstarten.\r\nStart opnieuw op.\r\nGeef een tik op de spatiebalk als daarom gevraagd wordt. \r\nDruk F6 als dat onderin beeld staat.\r\nInstalleer de sata drivers als daarom gevraagd wordt en installeer windows.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Daar kunnen divers oorzaken voor zijn.\r\nEén ervan is dat toen het bios misschien anders ingesteld stond. Lees even post 2.\r\nEen tweede kan zijn dat je opstart cd niet meer goed is.\r\nEén derde kan zijn dat je dvd/cd speler is versleten en de cd niet goed leest.\r\n\r\nMaar je stelt alleen maar vragen.\r\nVertel eens hoe je het in het begin dan deed?\r\nJe laat niet weten wat je al geprobeert hebt.\r\nJe reageert niet (zichtbaar) op ideen die hier geschreven worden.\r\nHeb je de bios al geprobeerd op IDE of AHCI te zetten.\r\nJe tikt: \"Hij zit geen controler op\". Hoe heb je dat vast gesteld?\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;571433]\nWat je ook als alternatief kan proberen is in het BIOS te kijken of je de diskcontroller in IDE modus kan zetten, dat betekent eigenlijk \'van AHCI of van SATA afhalen\'.\nCheck ook je manual van het moederbord.[/QUOTE]\nDat kan ook nog van \'Native\' afhalen zijn, naast van \'SATA\' afhalen of van \'AHCI\' afhalen. Allerlei smaken om de disk controller in het BIOS op de IDE modus te zetten.\nEn dat zou de enige manier zijjn geweest om zonder driver problemen onder XP een SATA disk aan te sluiten.\n[QUOTE=maatje68;571485]waarom de sata drivers?Die heb ik in het begin ook niet geinstalleerd en toen draaide alles goed.[/QUOTE]\nHet kan zijn dat je het BIOS op defaults heb gezet (reset), en dat daarmee het zaakje weer op SATA staat ?\n\nFeit is, als je onder XP een SATA disk hebt geïnstalleerd dan zal je: \n* óf de SATA controllerdriver moeten laden\n* óf een andere dan de standaardmodus voor de diskcontroller moeten gebruiken.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;571492]Daar kunnen divers oorzaken voor zijn.\r\nEén ervan is dat toen het bios misschien anders ingesteld stond. Lees even post 2.\r\nEen tweede kan zijn dat je opstart cd niet meer goed is.\r\nEén derde kan zijn dat je dvd/cd speler is versleten en de cd niet goed leest.\r\n\r\nMaar je stelt alleen maar vragen.\r\nVertel eens hoe je het in het begin dan deed?\r\nJe laat niet weten wat je al geprobeert hebt.\r\nJe reageert niet (zichtbaar) op ideen die hier geschreven worden.\r\nHeb je de bios al geprobeerd op IDE of AHCI te zetten.\r\nJe tikt: \"Hij zit geen controler op\". Hoe heb je dat vast gesteld?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\nNa mijn idee stond hij gisteren nog op IDE, deze had ik ook verandert in SATA, maar ook daar geen verandering.\r\nToen ik mijn moederboprd, processor en mij HD koch, heb ik alles in elkaar gezet en ben windows gaan installeren.\r\nDat zonder alle toeters en bellen, die ik misschien nu wel zou toe moeten passen zoals jij en erik verteld.\r\nDat zou voor mij zeer vreemd zijn, als je kijkt hoe ik dat in het begin had gedaan.\r\nHet kan ook wezen dat mijn moederbord de geest begint te geven, hij staat bij mij best wel en hele tijd achter elkaar aan.(dan heb ik het niet over een aantal dagen)
Link naar reactie
Even nogmaals ter duidelijkheid:\nWindos XP heeft NOOIT de mogelijkheid gehad om een SATA controller aan te sturen, ook niet vóór alle toeters en bellen ;) Dat is een probleem vanaf het begin, wat pas bij Windows Vista opgelost werd, die kreeg de standaard SATA drivers mee op de installatiedisk. \nToen XP uit kwam (2001) was er ook nog geen SATA disk op de markt.\n\nHoe jij dat bij de verse installatie toen gedaan hebt is voor ons niet te achterhalen.\n\nWelk Service Pack heeft jouw XP op de installatiedisk ?\n\n[QUOTE=maatje68;571544]Na mijn idee stond hij gisteren nog op IDE, deze had ik ook verandert in SATA, maar ook daar geen verandering.[/QUOTE]\nHij moet dus niet op SATA staan. Tenzij je wel de SATA driver installeerd via F6, dan moet hij juist op SATA staan.\n\nKrijg je de mogelijkheid bij de installatie om via F6 een driver te laden, of komt de installatie helemaal niet zover ?
Link naar reactie
zo oud is mijn pc ook weer niet ik heb xp met service pack1, dat is versie 2002, maar mijn ondersteunt SATA:\r\nVolgens de website van Asus,\r\nSATA on the Go \r\nHet moederbord ondersteunt volgende-generatie harde schijven gebaseerd op de Seriële ATA (SATA) 3 Gb/s opslagspecificatie, en levert daarmee verbeterde schaalbaarheid en verdubbelde busbandbreedte voor hoge-snelheid gegevensherstel en -opslag. De op de achterzijde I/O geplaatste externe SATA-poorten bieden intelligente set-up, en hot-plug functies. Maak eenvoudig back-ups van foto’s, video’s en andere entertainmentbestanden op externe apparaten\r\n\r\nIk krijg wel de mogelijkheid om f6 in t drukken.\r\nMaar na mijn ide heb ik dat een paar jaar geleden niet gedaan.
Link naar reactie
1: SATA zit op je moederbord, dat klopt, en daar twijfelt ook niemand over, want anders kan je de schijf niet aansluiten :p\n2: de XP installatie ondersteunt [B]geen[/B] SATA, en zeker SP1 niet.\n\nMaar goed , dat laatste is nu vaak genoeg gezegd, de vraag is nu hoe dat nu wel te installeren. En de vraag is hoe je dat eerst dan deed.\n\nAls het je niet lukt om het BIOS van SATA af te halen, dan is de vraag: heb je een diskettestation in je PC ?\n\n(De controller van SATA afhalen is dus omdat Windows XP alleen met een IDE controller de schijf kan zien, en de controller van SATA afhalen betekent in de praktijk \'IDE simuleren\'.)\n\nHet is trouwens ook best mogelijk dat de SATA controllerdriver (SATA/RAID driver) op je moederbord CD staat, en je van daaruit via het menu zo\'n floppy aan kan maken.\n\nLet wel op, je zegt al meer problemen met de schijven te zien omdat je de bestanden niet goed kan zien. Er is dus nog een kans dat er ergens anders een probleem is, zoals een slechte kabel, alhoewel het alleen gaat om \'verborgen staan\', en dat zou denk ik eerder een software probleem zijn.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;571548]\r\nLet wel op, je zegt al meer problemen met de schijven te zien omdat je de bestanden niet goed kan zien. Er is dus nog een kans dat er ergens anders een probleem is, zoals een slechte kabel, alhoewel het alleen gaat om \'verborgen staan\', en dat zou denk ik eerder een software probleem zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nDat zou windows kunnen zijn?\r\nIk ga zo mijn pc opnieuw starten en kijken of alles staat zoals je verteld, of dat het anders moet, daarna zal ik voor de verandering F6 in toesten
Link naar reactie
\"[I]Voor de verandering F6 intoetsen[/I]....\" \nDan heb je wel die driver op floppy nodig, en natuurlijk in een floppydrive :rolleyes:\n\nSommige moederborden accepteren die driver ook als deze op een USB stick staat, maar dat zijn alleen de wat nieuwere borden, een bordje uit 2005 waarschijnlijk nog niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...