Ga naar inhoud

ongeldige productkey


Aanbevolen berichten

Als die productsleutel afkomstig is van een oude computer waarop Windows is voorgeinstalleerd (=OEM), dan mag je die Windows-licentie niet meenemen naar een andere computer, omdat de licentie aan het systeem is gebonden waar de sticker met productsleutel op zit geplakt.\n\nDat gezegd hebbende, zou het installatiekenmerk moeten verschijnen in het activatie-venster nadat je hebt gekozen voor telefonische activatie.
Link naar reactie
[QUOTE=tibsnoder;571147]Ok ik heb het installatiekenmerk gevonden en alsnog weigert de licentie\r\n\r\ndus eigenlijk moet ik dan een nieuwe productkey moeten kopen?[/QUOTE]\r\nAls de productkey op de nieuwe PC aanwezig is en was vanaf de aankoop dan kun je deze ook per telefoon aanmelden bij Microsoft.
Link naar reactie
[QUOTE=tibsnoder;571147]dus eigenlijk moet ik dan een nieuwe productkey moeten kopen?[/QUOTE]\r\nAls het inderdaad een OEM-licentie van een andere computer is: ja. Je kunt dit snel zien aan de licentie-sticker: als er ergens OEM op staat is het precies dat.\r\n\r\nAls het toch een (los in de winkel gekochte) retail-versie is, dan moet je eerst de installatie op de oude computer ongedaan maken (=formatteren) en dan telefonisch via een medewerker van Microsoft activeren, waarbij je uitlegt dat je een nieuwe computer hebt, Windows van de oude computer hebt verwijderd en deze nu graag wilt gebruiken op de nieuwe computer.
Link naar reactie
[QUOTE=tibsnoder;571133]Ik heb een nieuwe pc maar de productkey is niet meer geldig\nen als ik telefoneer naar microsoft vragen ze om een installatiekenmerk met 6 cijferige code\nHoe kom ik hieraan:S?[/QUOTE]\n\nEven lezen wat er staat. \nBij een nieuwe pc, behoort (als daarvoor is betaald) een geldige Windows key, met sticker op de kast. \n\nKijk voor de zekerheid eens met SIW Daar te downloaden: [url]http://download.cnet.com/1770-20_4-0.html?query=siw&searchtype=downloads[/url]\nwat de productkey is van de versie die op de pc staat en vergelijk die, met de key van de sticker.\nAls daar verschil in zit, is er iets mis gegaan met de voorgeinstalleerde Windows. Probeer de andere (op de pc met Siw) gevonden key.\n\nLukt er niets: dan terug naar de leverancier.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...