Ga naar inhoud

Boot niet meer


Aanbevolen berichten

Na een update van windows 7 heb ik de PC uitgezet. De andere dag deze op willen starten maar bleef hangen in het opstartscherm. Na een uur nog hetzelfde. Booten gaat niet, ook niet met Hirens Boot CD. \r\n\r\nDe boot configuratie (MBR) werkt niet meer.\r\nNa plaatsen van de installatie disc kom ik tot de tekst of ik de PC vanaf de CD wil starten. Dan moet ik een toets indrukken maar dat werkt niet. Dus start de PC \"normaal\" op tot de foutmelding van de bootmanager.\r\n\r\nDeze HDD in een andere PC gehangen (met W7) maar ook daar is deze niet te bereiken. Een schijf uit mijn NAS gehaald, ook niet te lezen of te formateren. Wie kan mij helpen???
Link naar reactie
Een toets indrukken werkt niet tik je. Werkt je toetsenbord dan ook niet meer? Want probeer dan even een PS2 als je nu USB gebruikt dan wel andersom.\n\nHet kan ook zijn dat je cd dus gewoon niet bootable is. Controleer dat ook in een andere pc.\n\nHeb je geprobeerd met de dvd van Windows 7 \"opstarthertstel\" uit te voeren?\n\nHand de schijf anders in een andere pc als 2e of 3e schijf en kijk of je hem kan bereiken met een recover programma zoals Recuva.\nDan kan je in elk geval je data nog redden.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik kan via het toetsenbord eerst naar het bios dus het toetsenbord werkt. Maar niet wanneer ik aan het opstarten ben. En de dvd, deze heb ik de afgelopen 3 weken al 2 keer gebruikt om w7 te installeren (laatste keer op een nieuwe schijf). Maar na de \"upgrade\" liep deze weer vast, was de eerste keer blijkbaar ook al het geval geweest. Mijn schijf heb ik in een andere PC gehad, deze werdt buiten het bios niet eens gezien. Want ik dacht dat ik daar de schijf kon formateren. Data staat er dus niet op.
Link naar reactie
Kijk eens of Partion Magic hem kan formateren. \r\n\r\nAls de toets aanslag wel doorkomt, maar niet werkt, dan zou ook nog de dvd brander de dus goede dvd niet willen lezen. Niet elke (wat oudere) brander, leest nog elke dvd.\r\n\r\nIk bedoel niet geheel duidelijk is, wat er gebeurd bij de toets aanslag. Tracht de pc nog wel van dvd op te starten en lukt diet niet, waarna hij gewoon probeert door te starten. Of is er geen enkele reactie op de toets aanslag, bij het verzoek of je van cd/dvd wilt opstarten, maar gaat de pc gewoon door. \r\n\r\nEen defecte schijf, werd in een andere pc niet gezien.? Heb je gekeken bij schijfbheer? \r\n\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;571105]Kijk eens of Partion Magic hem kan formateren. \r\n\r\nAls de toets aanslag wel doorkomt, maar niet werkt, dan zou ook nog de dvd brander de dus goede dvd niet willen lezen. Niet elke (wat oudere) brander, leest nog elke dvd. \r\n\r\n>>Ik heb 2 branders, beide geven hetzelfde resultaat\r\n\r\n\r\nIk bedoel niet geheel duidelijk is, wat er gebeurd bij de toets aanslag. Tracht de pc nog wel van dvd op te starten en lukt diet niet, waarna hij gewoon probeert door te starten. Of is er geen enkele reactie op de toets aanslag, bij het verzoek of je van cd/dvd wilt opstarten, maar gaat de pc gewoon door. \r\n\r\n>>Er is geen enkele reactie op de toetsaanslag, de pc probeert gewoon door te starten\r\n\r\n\r\nEen defecte schijf, werd in een andere pc niet gezien.? Heb je gekeken bij schijfbheer? \r\n\r\n>>Nee, daar heb ik niet aan gedacht. Ik zal weer even naar mijn vrienden moeten gaan.\r\n\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nIk zou de schijf graag geheel leeg willen maken maar hoe is de vraag. Gewoon, alles verwijderd zodat ik opnieuw kan installeren.
Link naar reactie
Dat laatste moet kunnen bij schijfbeheer, onder Windows 7.\nIk neem aan dat het een SATA schijf is en geen IDE. In het laatste geval, kan het nog iets met master en slave te maken hebben.\nMaar je hebt duidelijk meer dan 1 probleem. \nJe kan niet opstarten van cd/dvd. Want als de schijf niet goed zou zijn, moet de pc wel van cd/dvd kunnen opstarten.\n\nEn de schijf heeft een probleem. De schijf heeft gewerkt en nu ziet geen pc hem meer in de verkenner.\nWe wachten even op wat schijfbeheer zegt.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik heb een SATA schijf dus geen probleem met master/slave.\r\nMijn grootste probleem lijkt op het missen van de master boot, vandaar dat ik niet kan opstarten vanaf cd/dvd. Met een andere schijf (uit mijn NAS) geeft de opstart via dvd (dan kan het wel) dat de schijf verkeerd is geformateerd om door te kunnen gaan. Ik kan deze schijf dan ook niet formateren, de optie blijft grijs. Maar ook deze werd niet gezien in de andere PC. \r\nIk denk dat het met een nieuwe HD wel zou moeten lukken om te installeren.
Link naar reactie
Gisteren een nieuwe HD gekocht en geplaatst. Ik kon zonder probleem installeren dus dat gaf hoop. Maar na opnieuw opstarten kwam er weer een andere foutmelding en was ik net zo ver als eerst. Weer naar mijn vrienden gegaan en nu via schijfbeheer de HD opgezocht. Ik kon deze daar direct formateren zodat ik met een schone HD aan de slag kon gaan. (ook gelijk de andere HD leeg gemaakt). En ja, eindelijk kon ik weer normaal W7 installeren. Ik kan nu weer verder. Nu ook zorgen dat deze \"update\" niet meer geïnstalleerd word.\r\n\r\n\r\n@Niekie30: Bedankt voor de (goede) tip voor het gebruik van schijfbeheer. Deze heeft dus geholpen.
Link naar reactie
yw.... Ik vraag me wel af hoe je Windows 7 dan installeert. Want je kan halverwege de installatie ook schijfbeheer kiezen en alle aangesloten schijven eerst formateren en er daarna 1 kiezen waar 7 op gaat.\r\nStart je wel op van de dvd van Windows en heb je goed gelezen onderweg?\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ik kon zoals steeds gezegd niet booten, ook niet van dvd. Na het formateren via schijfbeheer bij mijn vrienden kon ik de HD thuis weer gebruiken. Eerlijk gezegd ben ik de door jou genoemde optie halverwege de installatie niet tegen gekomen. En afgelopen 3 weken is het de derde keer dat ik moest installeren.\r\n\r\nVoor de personen die hier ook last van hebben: Update KB977074 geeft dit probleem. Staat zelfs op deze website.[url]http://www.computeridee.nl/nieuws/nieuwe-windows-7-update-zorgt-voor-instabiliteit[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...