Ga naar inhoud

XP start niet op, geen recovery cd


Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\n\r\nIk zit sinds enkele dagen met een niet werkende computer.\r\nIk kom er zelf niet uit en daarom heb ik mij geregistreerd op dit forum.\r\nMisschien hebben jullie de oplossing.\r\nEergisteren kreeg ik een blauw scherm op mijn desktop. (ik weet niet meer precies wat de foutmelding was, maar ik heb deze wel eens eerder gehad.)\r\nIk probeerde de computer opnieuw op te starten, maar dit lukte niet.\r\nHij bleef hangen bij het scherm voor het inlogmenu.\r\nEerst gaf hij de fout dat er iets met de floppy disk aan de hand was.\r\nIk heb helemaal geen floppy disk.\r\nNa wat googlen heb ik deze optie uitgezet in de bios (bij drivers).\r\nHij blijft hierna nog steeds hangen en geeft nu aan: Press to enter Configuration Utility...\r\nDit werkt niet.\r\nAls ik vlak na het opstarten op F12 druk krijg ik 5 opties.\r\n* Intel ARRAY\r\n* Onboard or USB CD-ROM Drive\r\n* System Setup\r\n* Hard Drive Diagnostics\r\n* Boot to Utility Partition\r\n\r\nMij lijkt de 2de optie het best. Alleen ik heb bij mijn Dell-pc nooit een cd van windows gekregen.\r\nIs er een manier op deze te verkijgen of zijn er betere opties?\r\nHet gaat om een dimension 9150 en volgens mij zijn de laatste xp updates geinstaleerd.\r\nAlvast hartelijk dank,
Link naar reactie
Kun je door enkele malen op F8 te drukken na het inschakelen in veilige modus komen? Zo ja Kopieer dan eerst je belangrijkste bestanden naar een externe HD en doe daarna een schijfcontrole.\n\nMaar voor dit alles: is de Computer al eens schoongemaakt vanbinnen met perslucht en een stofzuiger(perslucht is te koop in de computer winkel) zo niet doe dit eerst, houd wel de fans tegen tijdens het schoonmaken en spuit bij de Voeding van binnen naar buiten.\nEen Computer schoonmaken kan het beste met 2 personen gebeuren waarvan 1 de stofzuiger bedient en de ander een kwast en de perslucht.
Link naar reactie
Backup je data met een life cd. \n\nMet CTRL+F11 kan je hem terug zetten naar fabrieks waarden\n\nMocht dat niet lukken: Leen een Windows XP cd van een kennis met dezelfde versie erop (Home?Media/Pro. Gevruik de 5x5 serial op de sticken van Deel/Windows op je kast. \nStel in de bios in dat je van cd wilt opstarten en doe dat met de XP cd erin.\n\nAls je met een Windows cd instelleerd, zal je daarna de drivers nog moeten installeren die je daar kunt ophalen:\n\nDrivers [url]http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/my_systems_info/manuals?c=us&cs=19&l=en&s=dhs&~ck=anavml&SystemID=XPS/DIMENSION%20400/9150[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
Dank voor de snelle reacties!\r\n@stroke33\r\n- Als ik (meerdere malen) op F8 druk gebeurt er niets. Het lukt niet om mijn pc in veilige modus op te starten.\r\n- Ik zal \'m morgen eens flink schoonmaken, maar die benodigdheden moet ik wel even kopen.\r\n@\r\n- Ik moet toch eerst de xp-cd hebben? Anders kom ik niet bij mijn data.\r\n- Ik heb de Windows media center edition 2005 en er staat inderdaad een sticker met een serial code op de kast.
Link naar reactie
[QUOTE=jelln19;570761]Dank voor de snelle reacties!\n@stroke33\n- Als ik (meerdere malen) op F8 druk gebeurt er niets. Het lukt niet om mijn pc in veilige modus op te starten.\n- Ik zal \'m morgen eens flink schoonmaken, maar die benodigdheden moet ik wel even kopen.\n@\n- Ik moet toch eerst de xp-cd hebben? Anders kom ik niet bij mijn data.\n- Ik heb de Windows media center edition 2005 en er staat inderdaad een sticker met een serial code op de kast.[/QUOTE]\n\nDownload en brand op de PC waar je nu op zit een Ubuntu iso op DVD/CD en start daar de Computer mee op(in bios, pc boot op cd/dvd), zodat je op simpele wijze je data veilig kunt stellen op een externe HD.Natuurlijk nadat de PC is schoongemaakt.\n\nStart de PC en doe CTRL+F11 en dan System Setup waarschijnlijk zit er een verborgen partitie op de Harde schijf met de installatie bestanden die je met System Setup kunt bereiken.
Link naar reactie
Mogelijk ben je net te laat met F8 drukken. Dit moet direct vanaf het begin opstarten, nog voordat Windows zelf probeert door te starten. Zodra je het windows-logo ziet ben je te laat.\n\nJe data veilig stellen kan ook zonder XP-cd, maar met een Linux Live-cd (bijvoorbeeld Ubuntu). Dat is ook wat Niek bedoelt.\n\nAls je een XP-cd wilt lenen, moet dat er een van dezelfde versie (MCE 2005) zijn, anders werkt je productcode niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...