Ga naar inhoud

Ik wil géén updates


Aanbevolen berichten

Als wij nu eens allemaal de \"disclaimer)\" eens hadden gelezen van het eerste aangeschafte software pakket vele vele jaren geleden dan waren de vele updates naar alle waarschijnlijkheid niet nodig geweest, maar het was te groot te ingewikkeld en we \"geloofden\" als alle goedgelovigen wel dat het klopte.\nHelaas het klopte en klopt nog steeds niet maar nu kunnen we er niets meer tegen doen, hoewel! de gewraakte software niet meer kopen en goed begin zou zijn.\n\nIk betrap mijzelf er ook vaak op dat ik iets aanschaf zonder er eigenlijk echt diep over na te denken.\n\nTwee voorbeeldjes: je gaat naar de garage koopt een auto en blijkt dat ding gewoon niet af te zijn en er zit maar één jaar garantie op, en opdat moment komt men er pas achter dat er iets defect is.\n\nJe koopt een computer blijkt bij het uitpakken dat er een Azerty in plaats van een qwerty toetsenbord bij te zitten, en moet je er een extra toetsenbord bij gaan kopen.\n\nIn software disclaimers staat duidelijk vermeld dat er nog het een en ander gewijzigd kan worden aan de hand van updates omdat je bij de aanschaf ermee eens was, dat heb je laten blijken door het hokje aan te vinken waar bij stond dat je het met de disclaimer eens was(je kon het anders niet installeren).\n\nDus JA je moet, uit zelf bescherming, omdat je zelf zo dom was om dat vinkje te zetten, voor je eigen veiligheid al die updates installeren, als je het niet doet dan ben je nog dommer bezig dan met het aanvinken van dat disclaimer hokje.\nMaar dat er door die gaten en lekken in software individuen op deze wereld rond lopen die er misbruik van maken door op jou systeem in te breken en je betalingsgegeven te misbruiken.\nAls dat gebeurt dan is het je eigen schuld als je de updates niet hebt geïnstalleerd.\n\nUpdates gelden als een soort excuus van de maker van de software dat zij je een ondeugdelijk pakket hebben verkocht.
Link naar reactie
Ik MOET niets. \r\nIk heb jaren gewerkt met een Windows XP machine zonder updates. Nooit enig probleem gehad. Hiermee wil ik niet zeggen dat het handig is om ze uit te schakelen. \r\nMaar we zijn dus DOM als we het \"disclaimer\"vinkje aanvinken? \r\nIk noem niet snel iemand dom. (of NOG DOMMER). Ik denk ook niet dat de vraagsteller op zo\'n verhaal zat te wachten.\r\nEn een softwarepakket ontwikkelen, wat zonder updates kan, dat is in deze wereld van versnelde technologische ontwikkelingen niet mogelijk.\r\n\r\nDe vraag was: Kan/mag ik die updates niet weigeren?. \r\nSimpel antwoord: Ja meestal kan je dat wel uitzetten, maar het is niet handig ivm de veiligheid.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;569088]\r\nMaar we zijn dus DOM als we het \"disclaimer\"vinkje aanvinken? \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHet is een mening, en nee we zijn niet dom omdat we het vinkje aanvinken, alleen als we het ongelezen doen.:(\r\n\r\nMaar net als ik al zij we zijn het verplicht omdat het dan gewoon niet verder installeert.:confused:\r\nJe kan/mag die updates altijd weigeren, het probleem is dan dat of de software niet meer werkt op een bepaalt moment of de Trojaanse paarden marcheren ongehinderd binnen.(cry)\r\n\r\nHet heeft ook een voordeel ik kan vaker op de koffie, zo vaak zelfs dat het na het tiende bakkie mijn neus uit komt, als ik weer eens een dag op sjouw ben geweest om PC problemen (meestal virussen en mallware) op te schonen.;)
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;569093]Maar net als ik al zij we zijn het verplicht omdat het dan gewoon niet verder installeert.:confused:[/QUOTE]\r\n\r\nDat geeft niks. Op het moment dat je [I]na aankoop[/I] akkoord moet gaan met allerlei voorwaarden, zijn die voorwaarden niet rechtsgeldig. Je had voor aanschaf in de gelegenheid gesteld moeten zijn om de voorwaarden door te nemen, zodat je vooraf kon besluiten het product wel of niet te kopen.\r\n\r\nDat is precies waarom je tegenwoordig vaak voor het downloaden van software al akkoord moet gaan met de voorwaarden (in geval van verspreiding via download in plaats van fysiek medium). In dat geval ben je wel gebonden aan de voorwaarden, omdat je van het downloaden af had kunnen zien van de daadwerkelijke download.\r\n\r\nDit wil overigens niet zeggen dat je bijvoorbeeld opeens kopieen mag maken van software met \"voorwaarden na aankoop\" waarbij die voorwaarden stellen dat kopieren niet toegestaan is: kopieren is in de meeste gevallen ook bij wet verboden.
Link naar reactie
Bedankt voor de vele reacties. Ik moet mijn vraag nog verfijnen, denk ik. Even opnieuw formuleren:\r\n\r\nRegelmatig zegt mijn computer bij het opstarten: \"De updates voor uw computer staan klaar\" (of zoiets) \"Klik hier om die updates te installeren\". \r\n\r\nIk klik daar dan consequent NIET op. \r\n\r\nEn TOCH blijken dan ineens die updates geïnstalleerd te zijn, en moet ik de computer herstarten (\"Nu of later?\" - wat dan om de drie minuten opnieuw gevraagd wordt) om die updates effectief te maken.\r\n\r\nMet andere woorden: ik heb er NIET voor gekozen om die te installeren, en TOCH wordt het uitgevoerd. Behoort mijn computer niet te doen wat IK zeg?\r\n\r\nIk heb overigens geen probleem met regelmatig een update, maar het lijkt wel of er om de paar dàgen allerlei gefruffeld moet worden en dat staat me niet aan. Om de paar jaar een reparatie in de badkamer, ok, maar niet om de drie dagen. Ik heb gewoon het vermoeden dat er allerlei gedaan wordt tijdens dat \'updaten\', wat eigenlijk met updates niets te maken heeft, maar eerder met rondsnollen. Of is dit nu pure paranoïa?
Link naar reactie
[QUOTE=iez;569465]\r\n\r\nMet andere woorden: ik heb er NIET voor gekozen om die te installeren, en TOCH wordt het uitgevoerd. Behoort mijn computer niet te doen wat IK zeg?\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nOm bij het laatste te beginnen, nee! de Computer behoort te doen wat de door jou geïnstalleerde software hem opgeeft en die software kiest er voor om belangrijke updates toch te installeren, jij hebt er voor gekozen deze software te gebruiken, dat is dus jou verantwoording je had bij de disclaimer ook voor nee kunnen kiezen dan was de software niet geïnstalleerd.\r\n\r\nOverigens doet die computer niets als je er geen besturingssoftware en dergelijke op plaatst, een computer op zich is een dom stuk elektronica alleen de bios software laat hem intelligent lijken maar de besturingssoftware maakt hem pas \"intelligent\" speciaal tussen haakjes geplaatst, want intelligent is een rekbaar begrip.;)
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;569741]Om bij het laatste te beginnen, nee! de Computer behoort te doen wat de door jou geïnstalleerde software hem opgeeft en die software kiest er voor om belangrijke updates toch te installeren, jij hebt er voor gekozen deze software te gebruiken, dat is dus jou verantwoording je had bij de disclaimer ook voor nee kunnen kiezen dan was de software niet geïnstalleerd.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nInderdaad hoort de computer te doen wat de geïnstalleerde software hem opdraagt, en die software op zijn beurt hoort te doen wat de gebruiker hem opdraagt of vraagt. Als jij de software opdraagt om niets te installeren hoort dit niet toch te gebeuren. Uiteindelijk hoort de computer als samenstelling van hardware en software dus wel degelijk te doen wat jij zegt, in ieder geval hoort hij niet toch te doen wat jij hem verbiedt.
Link naar reactie
\"Het is mogelijk om via gpedit.msc het volledige Windows Update onderdeel uit te schakelen. \"\r\nHoe dan? \r\nIk open die ...\r\nComputerconfiguratie - Beheersjablone - Windows-onderdeln - Window Update\r\nMaar waar kan ik daar aanduiden dat ik géén automatische updates wil?\r\n\r\nEr is één regel, die hoopvol leek: \"Automatische updates figureren\" - maar daar kan ik kiezen uit 4 mogelijkheden (genummerd van 2 tot 5) die ik niet eens helemaal kan lezen! :) Zie jpeg in bijlage.\r\n\r\nVoor alle duidelijheid: ik wil wél af en toe (zo ééns om de maand) weleens checken of er nuttige updates zijn - dat wil dan zeggen dat ik in de eerste plaats BEGRIJP wat die updates zijn - en die dan installeren.
Link naar reactie
Op dat jpgtje kan je iets boven de regels die je noemt ook klikken op \"Uitschakelen\" . Vermoedelijk zal het dan toch wel \"uitgeschakeld\" zijn?.\r\n\r\nVerder kan je in het configuratiescherm bij \"Software of \"Programma\'s\" eens zoeken naar het programma \"update\'s\"of zoiets, van Microsoft. Ik weet dat je het programma bij MS kan downloaden en installeren. Ik weet ook (van vroeger) dat het je pc enorm kon vertragen. Deinstalleer dus dat programma als het daar te vinden is.\r\n\r\nOm 1 x per maand toch update op te halen, kies je 1 keer per maand in het menu van Internet Explorer onder \"Extra\" voor \"Windows update\". \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;569756]Inderdaad hoort de computer te doen wat de geïnstalleerde software hem opdraagt, en die software op zijn beurt hoort te doen wat de gebruiker hem opdraagt of vraagt. Als jij de software opdraagt om niets te installeren hoort dit niet toch te gebeuren. Uiteindelijk hoort de computer als samenstelling van hardware en software dus wel degelijk te doen wat jij zegt, in ieder geval hoort hij niet toch te doen wat jij hem verbiedt.[/QUOTE]\n\n\n\n:-P Je hebt volkomen gelijk met \"in ieder geval [COLOR=\"green\"][B]hoort[/B][/COLOR] hij niet toch te doen wat jij hem verbiedt.\"\n\nAlleen zit je met een paar problemen namelijk de hardware is niet af en ook de software niet + dat het laatste ook nog eens gebrekkig in elkaar steekt zodat anderen dan de eigenlijke gebruiker er ook nog eens zonder toestemming gebruik van maken via Virussen (Trojan Horse(Trojaans Paard([url]http://mediatheek.thinkquest.nl/~lle0153/ilias.html[/url])))):D(um\n\nDat is de reden van o/a Microsoft dat zij in hun software een update functie inbouwen en dan ook ( het moest er ook nog bij komen van niet) gratis updates van hun software aanbieden, die de eindgebruiker niet verplicht is aan te nemen die vrijheid hebben we dan nog wel.\nAls wij de disclaimer die wij (moeten) lezen voordat wij gaan installeren niet als gelezen hebbende aanvinken, dan word de software überhaupt niet eens geïnstalleerd en hebben wij ook niet de hier besproken problemen:D\n\nJe kunt en die mogelijkheid (hoewel soms die verstopt) heb je.\n\nHelaas kun je dan niet nadat iemand van buitenaf via jou computer je bankrekening heeft leeggehaald de makers van de software aanklagen of op z\'n minst beschuldigen.:-P:?
Link naar reactie
En als je dus maar 1x per maand wilt laten updaten door Microsoft (ik raad dat trouwens af, omdat MS ook wel eens noodpatches uitbrengt die ernstige veiligheidsproblemen oplossen) doe dat dan op de 2e woensdag van de maand, aangezien MS elke 2e dinsdagavond van de maand z\'n maandelijkse updates uitbrengt.\n\nOok kun je je abonneren op de nieuwsbrief van [URL]http://www.waarschuwingsdienst.nl/[/URL]. Deze site is van de overheid en houd je op de hoogte van dreigingen en oplossingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...