Ga naar inhoud

Windows bootbugs


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb al een tijdlang problemen met Windows 7. Ik wil hier van af, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Deze 2 problemen gaan over het booten, de rest van m\'n problemen wil ik nog even goed googelen.\r\n\r\nHier is de eerste:\r\n\r\nMijn laptop kan niet booten met een externe HDD ingeplugd in een USB-poort. Hij blijft hangen op een zwart scherm na het mobo-scherm en gaat pas weer door als de HDD wordt uitgeplugd. \r\n\r\nIn de BIOS instellen dat-ie alleen mag booten van interne HDD helpt niet. Ook alle andere mogelijkheden in de lijst van dingen die hij niet hoeft te checken/booten zetten helpt niet.\r\n\r\nWaarom is dit en hoe is dit op te lossen?\r\n\r\nHet volgende probleem is niet echt een ramp of zo, maar wel lastig.\r\nSinds ik SP1 heb geïnstalleerd kan mijn laptop niet zelf meer inloggen. Tot SP1 heb ik nooit op mijn naam hoeven klikken om in te loggen; dat deed-ie vanzelf.\r\n\r\nIk heb een wachtwoord ingesteld en weer verwijderd, maar dit baatte niet.\r\nDe optie die gaat over het wachtwoord vragen bij het uit slaapstand komen staat uit.\r\n\r\nHoe kon dit gebeuren en hoe is dit op te lossen?\r\n\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nSimon
Link naar reactie
De eerste: Schakel in het Bios de USB legacy eens op Disabled.\nGoede kans dat het dan wel lukt met USB schijf eraan.\n\nDe tweede: Ik vermoed dat je een Ati videokaart hebt en die wil heel graag iets van Microsoft erbij hebben wat ongeveer \" Microsoft.net framework \" heet en waarvan één versie zorgt dat de pc/laptop niet meer 1 één keer doorloopt naar het bureaublad.\nIk weet nog steeds niet welke versie het is, maar het versie nr is lager dat 3.0.\n\nIn XP was daar een tweak voor. Zoek even naar iets van powertoys of powertools voor Windows 7, mogelijk dat daar een optie in zit, waar je weer kunt instellen dat je niet meer hoeft te klikken.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;567692]In XP was daar een tweak voor.[/QUOTE]\r\n[I]control userpasswords2[/I] toevallig?\r\n\r\nOok die zit nog in Win7. Toets [I]netplwiz[/I] in het zoekvak van het start-menu en druk op enter. [I]control userpasswords2[/I] kun je ook nog gebruiken, maar daarvoor moet je eerst het venster Uitvoeren opdiepen.\r\n\r\nHier staat verdere uitleg: [url]http://www.sevenforums.com/tutorials/377-log-automatically-startup.html[/url]
Link naar reactie
Of gewoon \'uitvoeren\' intikken in de zoekbalk :p \n\nIk heb geen ATi-kaart, maar een Nvidia 9600M GT i.c.m. een Intel 4500M HD in hybrid SLI. Ik heb eigenlijk altijd de 9600M GT aanstaan.\n\nIk zal morgenochtend evengoed wel even die tutorial doorlopen, bedankt.\n\nEdit:\n\nHybrid SLI staat uit (had \'t toch al maanden niet meer gebruikt) en staat nu altijd op de 9600M GT.\n\nUSB Legacy staat uit. Heb 2 keer gereboot en beide keren startte m\'n laptop gewoon zonder ergens vast te lopen, dus waarschijnlijk is dit opgelost! Bedankt!
Link naar reactie
Ik heb laatst lekker Windows opnieuw ge\"installeerd (nieuw probleem, haha). \'t Was alweer 1.5 jaar geleden, dus hoognodig.\r\n\r\nDat USB Legacy uitzetten was de oplossing, bedankt!\r\n\r\nAutomatisch inloggen gaat nu weer gewoon met die nieuwe install.\r\n\r\nVoor zover ik weet heb ik nog maar 1 probleem: de apostrof en aanhalingstekens willen niet boven een letter. Accent grave, aigu, circonflexe, tr\'ema, tilde en c\'edille werken niet meer. Ze springen allemaal in beeld voordat ik de volgende letter mag indrukken. Hoe los ik dit op?
Link naar reactie
Met de juiste toetsenbord indeling nl: Verenigde Staten Internationaal.\r\nTe vinden via het configuratie scherm > Land en Taal en daar Toetsenborden en talen kiezen > toetsenborden wijzigen en dan Nederland en daaronder Verenigde Staten.\r\nStandaard geef Windows 7 dat ook aan bij de installatie van de 7 Dutch.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Hmmm Moet je soms nog een touchpad driver installeren, voor de laptop. Op te halen op de site van de fabrikant van de laptop.\r\nVerder is mijn tb ook wel eens vanslag, maar dan pers ik ctrl+ shift en dan doet het ding weer gewoon.\r\nIk zou het anders ook niet weten.\r\nJe geeft toch hoop ik geen spatie na de \". ?\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...