Ga naar inhoud

Windows register opschonen nodig?


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nMijn computer is erg traag en nu las ik op een pagina dat het windows register vaak betrokken is bij pc problemen, en dat het opschonen kan helpen bij het versnellen van de pc.\r\nIs dat zo? Of is dat alleen maar om geld uit mijn zak te kloppen? Is het verstandig om zo iets te kopen?\r\nBedankt!
Link naar reactie
Die betreffende website lijkt me geen zuivere koffie. Beweren onafhankelijk te zijn en het vervolgens alleen hebben over Registry Mechanic is op z\'n minst opmerkelijk.\n\nEen trage computer heeft meestal een andere oorzaak dan een vervuild register. Als het daadwerkelijk nodig zou zijn om het register regelmatig op te ruimen, dan zou daarvoor wel een functie in Windows zijn ingebouwd. Dat is in ieder geval mijn mening, en ik ruim het register dan ook nooit op.\n\nEen trage pc dient meestal gezocht te worden in de onnodige programma\'s die tegelijkertijd met Windows opstarten en op de achtergrond aanwezig blijven. Verder is een chronisch tekort aan werkgeheugen een veel voorkomende oorzaak van een langzame pc.\n\nVerder helpt een herinstallatie van Windows ook altijd om een computer weer sneller te maken. Belangrijk is om na die herinstallatie alleen de programma\'s te installeren die je daadwerkelijk nodig hebt, anders ben je weer gauw terug bij af. Een jaarlijkse herinstallatie van Windows is zeker de moeite waard; zie het als een voorjaarsschoonmaak voor je computer.\n\nMaar geld uitgeven aan een registry cleaner zou ik niet doen.
Link naar reactie
Niet gebruiken en nooit kopen! Het versnelt de pc niet en is geld weggooien. Lees de eerdere adviezen en ga daarmee aan de slag. Met CCleaner > Gereedschap > Opstarten kun je ook kijken wat allemaal mee opstart en daar uitschakelen. Geen beveiligings- en besturingssysteemzaken uitschakelen. Bij twijfel leg dit dan eerst op het forum voor!
Link naar reactie
[QUOTE=tjoekse;567622]en toch vind registry mechanic altijd nog fouten na het gebruiken van ccleaner . ;)[/QUOTE]\r\n\r\nJa en na een tweede scan ook en dat doen al die zogenaamde registry optimizers. ;)\r\nDe bekende programma\'s die het register opruimen zijn gewoon te gebruiken, maar [B]NIET[/B] nodig, want het register vertraagt het systeem niet.\r\nAls je iets wilt of moet aanpassen moet je dit als human mens doen en geen AI (Artifical Intelligence) tool met een voor geprogrammeerde instelling laten doen. :-P
Link naar reactie
Dat zo\'n programma \"fouten\" vindt, zegt niets over de kwaliteit van het programma. Het is namelijk altijd maar de vraag, of een niet herkende sleutel echt fout is, of noodzakelijk voor de goede werking van windows of een bepaald programma. Regelmatig \"opschonen\" van het register veroorzaakt vrijwel altijd problemen; het lost zelden of nooit problemen op; je computer wordt er zeker niet sneller of stabieler van. De grote pest is echter, dat je door registercleaners veroorzaakte problemen niet meteen opmerkt. Maar pas veel later, doordat een bepaalde functie niet meer werkt, bepaalde instellingen niet meer bereikbaar zijn. Of dat je iets niet meer kunt uninstallen of updaten. Ik ben er iig volledig van genezen.
Link naar reactie
[QUOTE=carolina72;567599]Hallo,\nMijn computer is erg traag en nu las ik op de pagina: [URL=\"http://www.registrycleaners.nl/registry-cleaner/\"]registry cleaner [/URL]dat [B]het windows register vaak betrokken is bij pc problemen[/B], en dat het opschonen kan helpen bij het versnellen van de pc.\nIs dat zo? Of is dat alleen maar om geld uit mijn zak te kloppen? Is het verstandig om zo iets te kopen?\nBedankt![/QUOTE]\n\nDat vette stukje klopt in principe wel - maar het meestal zo dat onzinnig geklooi met het register dan de oorzaak van de problemen is. Oftewel, als je niet [I]precies[/I] weet waar je mee bezig bent dan kun je er beter uit de buurt blijven - en ook geen gebruik maken van al die zogenaamd goedbedoelde tools en progseltjes die je register wel eens even lekker zullen schrobben.\nEr zijn er best die prima werken, maar heel veel winst boek je er niet mee.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;567627] De grote pest is echter, dat je door registercleaners veroorzaakte problemen niet meteen opmerkt. Maar pas veel later, doordat een bepaalde functie niet meer werkt, bepaalde instellingen niet meer bereikbaar zijn. Of dat je iets niet meer kunt uninstallen of updaten. Ik ben er iig volledig van genezen.[/QUOTE]\nK\'zal het nooit meer doen . :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...