Ga naar inhoud

Gecrashte Laptop


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\neen tijdje geleden is mijn laptop gecrasht. Hij deed eerst normaal, heb hem afgesloten en toen ik hem de volgende dag wilde opstarten deed hij het niet meer. Ik kreeg dan de opstartscherm van windows te zien en dan een zwarte scherm en daarna weer het windows scherm. Opstarten in veilige modus werkte ook niet meer. Eigenlijk wilde hij niets meer doen, maar je kon nog wel in bios en op een of andere manier is het me gelukt om het toch te laten werken. Nu doet ie het weer alleen alles is weg. Alle bestanden, foto\'s etc. Ik heb PCInspector geprobeed maar heb niets teruggevonden. Nu heb ik gelezen over het verwijderen van de harde schijf en het aansluiten op een ander pc, maar is er geen mogelijkheid de bestanden gewoon op de latop te vinden (als ze er nog zijn). Ik ben een leek dus hoop dat het niet te ingewikkeld word. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Probleem met het proberen terug te halen van bestanden via de laptop is dat hoe meer je de laptop gebruikt, des te kleiner de kans wordt dat je nog iets terug kunt halen. Immers de bestanden die je kwijt bent staan op een plek op de schijf die gemarkeerd is als \"vrije ruimte\", die elk moment overschreven kan worden.\n\nWat je precies gedaan hebt om de laptop weer aan de praat te krijgen weet ik niet, maar het lijkt erop dat je \'m terug hebt gebracht naar fabrieksinstellingen, waarbij de volledige schijf wordt gewist en Windows er opnieuw op wordt gezet. Als je dit gedaan hebt, kun je er van uit gaan dat een groot deel van je bestanden reeds overschreven is en dus niet meer terug te halen is. Voor de toekomst: als je computer niet meer werkt, is het veilig stellen van je bestanden de eerste prioriteit; het aan de praat krijgen van de computer komt pas later. Hierbij moet je weten dat je ook buiten Windows om je bestanden veilig kunt zetten. En sowieso op z\'n minst iedere week een backup maken.\n\nAfijn, het is nu dus zaak om de harde schijf van de laptop zo min mogelijk (maar eigenlijk gewoon helemaal niet meer) te gebruiken. Op die manier voorkom je dat nog meer wordt overschreven. Vandaar dat ook geadviseerd wordt om de schijf uit te bouwen en op een andere computer aan te sluiten.\n\nVoor het terughalen van bestanden heb ik zelf goede ervaringen met Recuva.
Link naar reactie
Recoveren:\nDe harde schijf van een laptop is meestal eenvoudig los te halen. \nHet ligt een beetje aan het merk.\nKijk aan de onderzijde van de laptop naar een losschroefbaar klepje van ongeveer 10 bij 7 cm. Daarachter zit meestal de hd. \nGoed kijken hoe het ding vast zit, als het klepje open is en die schroefjes losmaken. Vaak kan je dan de hd achteruit schuiven en uitnemen.\nEr zijn adapters te koop voor rond de 20 euro, waarmee je zo\'n schijfje via usb aan een andere pc kunt koppelen. (Let op dat de adapter geschikt moet zijn op 2.5 inch diskjes aan te koppelen.\n\nOp die pc installeer je dan recovery software (begin met het gratis recuva bijv. [url]http://dw.com.com/redir?edId=3&siteId=4&oId=3000-2242_4-10753287&ontId=2242_4&spi=67fa607c857c3de1c48faa5b5cb781ac&lop=link&tag=tdw_dltext<ype=dl_dlnow&pid=11879430&mfgId=6300943&merId=6300943&pguid=GMPVDAoOYI8AADdn@qUAAAAl&destUrl=http%3A%2F%2Fdownload.cnet.com%2F3001-2242_4-10753287.html%3Fspi%3D67fa607c857c3de1c48faa5b5cb781ac[/url] )\nDaarmee scan je de laptop schijf en het gevondene [B]sla je op op de p[/B]c waaraan het schijfje aanhangt.\nMocht je er niet uitkomen stuur een pb met email.\nZelf doe ik dit meestal met Easeus Data Recovery pro, maar recuva kan ook goede resultaten geven.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE]Er zijn adapters te koop voor rond de 20 euro, waarmee je zo\'n schijfje via usb aan een andere pc kunt koppelen. (Let op dat de adapter geschikt moet zijn op 2.5 inch diskjes aan te koppelen.[/QUOTE]\r\nDeze is bijv. aan te bevelen :\r\n[B]Eminent USB To IDE / SATA Converter USB 2.0[/B] - [B]EM1015 [/B] :\r\n[url]http://www.eminent-online.com/nl/product/3/em1015-usb-naar-ide---sata-kabel.html[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...