Ga naar inhoud

Ineens zwarte balk windows 7


Aanbevolen berichten

ik ging even weg en toen ik terug kwam bij mijn pc, zag ik ineens een zwarte balk rechts (of in het midden als je het opschuift) van boven naar beneden in mijn windows 7\r\n\r\ndat had ik in het begin ook toen ik de pc kocht en was even kwestie van nieuwe nvidia drivers en resolutie (1152x720) instellen. echter nu kan ik alleen nog maar een hogere resolutie (1280x960) pakken waardoor ik geen balk heb echter is het wel een stuk kleiner en dus minder prettig voor de oogjes.\r\n\r\nheb verschillende kleinere resoluties geprobeerd maar of er blijven nog balken of de boel is te uitgerekt en geen goed beeld.\r\n\r\nhet gekke is, er is niks van windows updates of videodrivers geinstalleerd. 10 minuten daarvoor was alles nog perfect. \r\n\r\nwat kan er gebeurd zijn en hoe is het op te lossen? :s
Link naar reactie
Hoewel ik het \"opschuiven van die balk\" niet kan volgen, kan ik je wel vertellen dat 1152x720 en 1280x960 niet dezelfde verhouding hebben en dus één van die twee totaal niet geschikt is voor je scherm.\n\nEr van uit gaande dat je een tft-scherm hebt is het zelfs zo dat er maar precies één resolutie geschikt is voor je scherm. Welke dat dat is hangt van je scherm af. Als teksten en pictogrammen te klein zijn kun je in Win7 de hele interface vergroten via Configuratiescherm\\Vormgeving en persoonlijke instellingen\\Beeldscherm. Dat levert een beter resultaat dan een kleinere resolutie instellen die eigenlijk niet bij je scherm hoort (even los van die zwarte balken).
Link naar reactie
[QUOTE=lugum;567518]ik ging even weg en toen ik terug kwam bij mijn pc, zag ik ineens een zwarte balk rechts (of in het midden als je het opschuift) van boven naar beneden in mijn windows 7\r\n\r\ndat had ik in het begin ook toen ik de pc kocht en was even kwestie van nieuwe nvidia drivers en resolutie (1152x720) instellen. echter nu kan ik alleen nog maar een hogere resolutie (1280x960) pakken waardoor ik geen balk heb echter is het wel een stuk kleiner en dus minder prettig voor de oogjes.\r\n\r\nheb verschillende kleinere resoluties geprobeerd maar of er blijven nog balken of de boel is te uitgerekt en geen goed beeld.\r\n\r\nhet gekke is, er is niks van windows updates of videodrivers geinstalleerd. 10 minuten daarvoor was alles nog perfect. \r\n\r\nwat kan er gebeurd zijn en hoe is het op te lossen? :s[/QUOTE]\r\n\r\nWat er gebeurt kan zijn dat is nu nog een raadsel maar als er meerdere personen bij je in huis wonen kan dat zo oplossen, en wat die kleine oogjes betreft ik heb mijzelf om die reden vorig jaar al een iiyama 26\" monitor cadeau gegeven.\r\n\r\nMaar wat je even moet doen is je Computer terug zetten naar gisteren of nog eerder via start/Alleprogrammas/Bureau-accessoires/Systeemwerkset/Systeemherstel\r\n\r\nMaar ook even een virusscan doen voor alle zekerheid met een online virusscanner als [url]http://www.f-secure.com/en_EMEA-Labs/security-threats/tools/online-scanner[/url]
Link naar reactie
ik bedoel daarmee dat als je via het beeldscherm of de nvidia config het beeld verplaatst naar rechts dat de balk rechts minder breed word, echter verschijnt er dan links 1.\r\n\r\nheb geprobeerd de iconen te vergroten (staat op z\'n kleinst) maar dat levert geen goed beeld op.\r\nook geprobeerd een screenshot te maken maar dan komt die balk dus niet in beeld.\r\ndie 1152x720 (kan ook x854 geweest zijn) was goed echter blijft het ook opmerkelijk dat zoiets eerst goed was en dan 10 minuten later ineens niet meer.\r\n\r\nen ik heb een tft scherm ja.\r\n\r\n@stroke. niemand zit achter mijn pc maar bovenal was er niemand thuis dus dat is het niet.\r\nheb kaspersky internet security en windows 7 defender ingebouwd, dus moet opzich al voldoende zijn. \r\nsysteemherstel is niet ingeschakeld, heb wel een backup just in case, maar had gehoopt dat\r\ner misschien een wat minder drastische oplossing is.
Link naar reactie
heb zelf al de oplossing gevonden, een van de instellingen op mn beeldscherm genaamd clock heb ik mee gerommeld en dat deed het. wat het doet geen idee en bij clock denk je ook niet gelijk aan zo\'n soort oplossing.\r\n\r\nik heb een hp/compaq computer misschien dat het daarom anders is dan bij een \"gewone\"\r\npc maar hier staat systeemherstel standaard uitgeschakeld. die ik in configuratiescherm>herstel\r\naan/uit kan zetten.\r\ner zit wel een backup bij met de fabrieksinstellingen en dat word ook geregeld via de tools van hp.\r\nmaar gebruik acronis true image en als er wat mis is zet ik dat gewoon terug. moet alleen wel mijn downloads in utorrent enzo allemaal er nieuw inzetten.
Link naar reactie
[QUOTE=lugum;567535]heb zelf al de oplossing gevonden, een van de instellingen op mn beeldscherm genaamd clock heb ik mee gerommeld en dat deed het. wat het doet geen idee en bij clock denk je ook niet gelijk aan zo\'n soort oplossing.\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nNee maar de knopjes op monitoren zijn nogal gevoelig en een keer misdrukken kan dit tot gevolg hebben.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;567536]Nee maar de knopjes op monitoren zijn nogal gevoelig en een keer misdrukken kan dit tot gevolg hebben.[/QUOTE]\r\n\r\nblijkbaar. vroeger had je nog zo\'n \"stretch\" knopje dat je het beeld ook kon uitrekken enzo.\r\nmaar waren ze allemaal wel duidelijk wat ze deden.\r\nstomme is ik had alle knopjes op mn beeldscherm ook al geprobeerd alvorens hier te schrijven, inclu die clock alleen niet ver genoeg (stond op 20 ofzo, geprobeerd tot 40 terwijl het wel op 70 moest staan)
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;567534]systeemherstel is niet ingeschakeld, leg eens uit, kun je dat uitschakelen dan, als dat zo zou zijn waarom zit het er dan op.:o\r\n\r\n<;:o):twisted::-@ Dom Dom natuurlijk kan dat maar waarom zou je een zo belangrijke functie uitschakelen die overigens standaard aanstaat.8-)[/QUOTE]\r\n\r\nBij HP zit het systeemherstel verwerkt in de functies van recovery. Je kan daar een aantal keuzen maken. \r\nw.o. Terug naar fabrieks instellingen\r\nAlleen drivers herstellen\r\nOf een herstel punt kiezen.\r\nDie laatste is exact hetzelfde als de functie in Windows.\r\n\r\nHP zet het dus in Windows Standaard uit.\r\n\r\nLees ook even de laatste post van Foobar door, voor je 26 inch gaat aanschaffen.:-)\r\n\r\nNiek\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Niek\n\nMijn 26\" heeft een resolutie van 1920X1200 waar ook de videokaart op is afgesteld, een Analoog.DVI en een HDMI aansluiting en geeft een prachtig en rustig beeld en dat alle zonder er speciaal een Computerbril voor aan te schaffen(na je veertigste gaan je ogen automatisch achteruit.\nZo hebben de hoofdletters nu in dit scherm een formaat van 6mm X 5mm en het kan in Firefox met Ctrl + nog groter en is in deze dus prima te lezen.
Link naar reactie
op zich voor 300 is een monitor zeker niet duur zeker vergeleken met vroeger maar als je even geen werk hebt en andere prioriteiten is dat het even wel. \r\n\r\nhet is misschien inderdaad wel slimmer om via die hp tools herstelpunten in te stellen voor de wat kleinere eventuele foutjes. is wat minder drastisch dan een hele backup steeds terugzetten.\r\ngebruikte systeemherstel anders altijd vaak in windows XP.
Link naar reactie
[QUOTE=lugum;567556]\r\nhet is misschien inderdaad wel slimmer om via die hp tools herstelpunten in te stellen voor de wat kleinere eventuele foutjes. is wat minder drastisch dan een hele backup steeds terugzetten.\r\ngebruikte systeemherstel anders altijd vaak in windows XP.[/QUOTE]\r\n\r\nDie staan als het goed is gewoon standaard aan hoor. Kijk maar eens bij alle programma\'s en dan een map met iets van HP en recovery ofzo.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
ik las op google vluchtig dat het F11 is, maar doet niks iig (naja vergroten in internet explorer) maar misschien is dat ook voor laptops. \r\n\r\nhp doet om de zoveel tijd wel een heel onderhoudsbeurt, en ik zie ook wel via support assistant dat herstelpunt maken aanstaat maar instellen kan ik niet vinden.\r\n\r\nik zal wel de handleidingen bekijken,vind de tools maar erg ongebruiksvriendelijk iig (en daarom ook nooit echt naar gekeken)\r\n\r\nbedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...