Ga naar inhoud

Packard Hell met Vista Crap


Aanbevolen berichten

Mijn waardige mededenkers,\n\nIk heb hier een Packard Bell Easynote. Model Argo C met een Vista Home Basic versie erop. \n\nNooit wat aan gedaan, ding is inmiddels uit het stenen tijdperk. Maar is nooit ge-update, er stond niet eens SP1 op.\nNu ben ik geen fan van Vista en zal er ook nooit 1 op zetten maar de gebruiker van dit ding wil Vista terug. \n\nWat is er gebeurd?\n\nLive mail die erop stond had een mailtje in de inbox die niet verwijderd wilde worden. Dan krijg je een melding van Vista dat de mail niet verwijderd kan worden en dat je moet gaan zoeken in de communitie.\n\nDaar word je dus ook geen steek wijzer van en [B]google is your friend[/B] bied dan een uitkomst. (Over het algemeen dan) Deze keer had google het ook bij het verkeerde end. \n\nDiverse sites meldde dat als je SP 1 er op zet dat het probleem dan over zou zijn end at je dan de mail gewoon kon verwijderen. Dus SP1 er op gezet, stond ook netjes naast alle ander 164 updates in de update lijst.\nNa een uurtje start het ding opnieuw op en komt in een systeem herstel modus, waar hij nooit meer uitkomt.\n\nOpnieuw opstarten met F8 en veilig modus gaar goed tot het Win logo komt daarna BSOD en aftellen en weer een herstart.\n\nWeer eens gewoon gestart en de systeem herstel optie die hij aangeeft weer laten draaien, die staat nu een 3 uur te draaien. Maar ik denk dat het einde oefening is met deze Vista setting.\n\nAlleen het punt is het volgende. Er staat genoeg data op die volledig moet worden bewaard. Alleen ik kan er niet bijkomen. \nIk heb geen converter van 2,5 \" naar 3,5 \" zodat ik de hard disk op een andere pc kan uitlezen. En opslaan op een ander schijfje. \n\nIk heb al geprobeerd via OPC Crack een opstart te doen maar die ziet de HDD van de laptop niet.\n\nIk zit te denken om via Linux iets te doen, maar ben daar helemaal niet wegwijs in. Dus welke versie kan ik hier voor gebruiken en hoe die ik dit op te starten als ik een \"live cd\" download?\n\nBios staat reeds ingesteld als eerste boot CD/DVD.
Link naar reactie
Als ik de systeem herstel skip en ik laat hem gewoon opstarten, dan loopt hij zijn register door met een nummering van 0000 tot 88964 maar geeft een melding met de volgende code. Dit gaat ook oneindig door\nHij blijft overigens hangen in de nummering 8994/88964\n\n[B]! 0xc01a001d ![/B] \n\nWaaruit blijkt na zoeken op Google dat er een probleem is na de update SP1. \nOok weer door verder lezen als een systeem herstel niet werkt of laatst bekende goede versie die wel werkte, dan is alleen een herinstall van Vista nog het enige red middel.\n\nHiren\'s boot CD 13.1 erbij gepakt (kopietje dan wel) zoals al eerder vermeld bios al op boor van cdrom gedaan. Maar deze skipt hij gewoon. En komt weer in de boot van de HDD terecht en weer keuze tussen systeem herstek en windows normaal starten
Link naar reactie
Ik neem aan, dat je in de Bios de opstart volgorde hebt aangepast. Veel van laptops hebben daar ook een F toets voor, maar de keuze van zo\'n toets, is na een nieuwe opstart vaak weer default gezet.\n\nCheck anders eens of de Hiren/s boot cd op een andere pc wel werkt. Zo niet, is de cd niet goed.\n\nGezien je melding dat OPC crack je harde schijf niet ziet, zou je ook kunnen concluderen dat die het aan het opgeven is. \nIn principe moet een pc/laptop met een goed moederbord en cpu en bios, kunnen opstarten van een goede opstart cd, dus geef het nog niet op.\n\nBouw anders de hd even uit en vraag of een pcboer even een backup wil maken van de data mappen van de gebruiker.\nZelf heb ik alle adapters in bezit. Ze kosten vaak nog geen 25 euro en zijn heel gemakkelijk bij het backuppen van de data via een opstartbare cd.\n\nNiek
Link naar reactie
Hi Niek30\n\nja klopt F2 voor setup in de bios dan naar Boot en daar de bootsequence verander van HD naar CD-rom. Dan F10 en enter geven ter bevestiging.\n\nEr is ook een F11 optie bij het opstarten , die geeft een multiboot aan, hier kan je aangeven welke medium hij moet opstarten. Als ik voor cd-rom kies en enter dan blijft het lange tijd zwart beeld met een knipperende cursor en daarna schiet hij door naar de HD boot, waarbij ik weer in het oude verhaal terecht kom. Sys herstel en windows starten.\n\nDe OPC Crack CD en de Hirens cd zijn prima, ik gebruik ze vaker voor andere pc\'s. Ik heb net een windows live cd gedownload, maar ook deze wilde hij niet slikken.\n\nDus maar even een oude originele XP Home erbij gepakt, die eerst getest in mijn eigen systeem of die opstarten wilde, geen probleem. Toen in de PB, maar ziet hem dus ook niet.\n\nIk begin nu sterk te denken dat de cd/dvd speler niet meer wil draaien, hij slaat hem gewoon over. Normaliter hoor je wel dat hij hem gaat aansturen maar dat doet hij zelfs niet.\n\nIk heb net bij Alternate een Sharkoon driverlink 2.0 aangeschaft, da\'s altijd handig in zulk soort gevallen. De lokale pcboer..... dat ben ik zelf. Alleen op laptops doen we alleen schoonmaak onderhoud. Reparatie gaan meestal naar de fabrikant.\n\nDus we zullen zien of het uitnemen van de HD een uitkomst gaat bieden.\nOver een paar dagen zal TNT wel aan de deur staan met de driverlink.\n\nMaar tot die tijd wil ik toch trachten het ding aan de hobbel te krijgen.\n\n*ben niet eigenwijs, alleen vasthoudend*
Link naar reactie
Gekwordikervan, je hoeft hier niet gek van te worden,\n\nJe hebt als pc boer vast wel een busje perslucht staan, blaas daarmee eens door de cd/dvd speler van de laptop\nMisschien overbodig maar zit er nergens een usb stick of SD kaartje ingestoken dat geeft vaak ook van dat soort problemen.\n\nOverigens kon je in de bios komen, zet deze is terug naar standaard instellingen.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;566535]Gekwordikervan, je hoeft hier niet gek van te worden,\r\n\r\nJe hebt als pc boer vast wel een busje perslucht staan, blaas daarmee eens door de cd/dvd speler van de laptop\r\nMisschien overbodig maar zit er nergens een usb stick of SD kaartje ingestoken dat geeft vaak ook van dat soort problemen.\r\n\r\nOverigens kon je in de bios komen, zet deze is terug naar standaard instellingen.[/QUOTE]\r\n\r\nPerslucht was mijn eerste idee, heb er al een bus op leeg gespoten. Heeft helaas niet geholpen.\r\n\r\nGeen USB of SD kaartje. Er is geen sleufje voor een SD kaart. Had ik ook al naar gekeken. USB poorten zijn allemaal leeg. Werk zelf graag met een muis, dan met een touchpad, maar om problemen te voorkomen, had ik die ook niet in gebruik. Maar mocht ook niet baten.\r\n\r\nInmiddels heb ik vandaag (intussen al gisteren) alle mogelijk opties van de bios geprobeerd. Ik ben er vanuit gegaan dat de cd-om speler is overleden. \r\n\r\nLicht puntje in deze zaak is dat de HD die in het systeem zat (80Gb maar liefst :confused:) een Sata blijkt te zijn dus aanprikken op een desktop was eenvoudiger dan ik had gedacht zonder moeilijke adpaters en converters.\r\nDe data is inmiddels gered, nu alleen nog een Windows versie erop. Ben bang dat het toch een Basic versie van Windows 7 gaat worden. Want Windows Vista daar heb ik gewoon moeite mee. Terwijl ik typ lopen de rillingen over mijn lijf. Had ik ook na de uitkomst van Windows Millenium Editie.\r\n\r\nMaar goed. Het gaat de goede kant op, ik bericht nog even of ik W7 erop krijg. In welke hoedanigheid dan ook :cool:
Link naar reactie
De dvd speler in de laptop heeft het duidelijk begeven. Originele installatie disc van Windows 7 ziet hij gewoon niet. Ook elk andere installatie disc van Windows XP en Vista word niet herkent.\r\n\r\nDus de USB DVD speler er maar aan gekoppeld. Werkt als een zonnetje.\r\nSysteem is helemaal klaar.\r\n\r\nBedankt voor het meedenken
Link naar reactie
Oke, overigens, zo\'n dvd speler in een laptop zit meestal maar met 1 schroefje vast en wel net uit het midden van de cd spelerachterzijde. Vaak is dit schroefje gewoon aan de onderzijde van de laptop zichtbaar.\nEr zijn overigens niet zoveel verschillende types. Het klepje aan de buitenzijde kan je verwisselen en het steuntje waar het ééne schroefje in zit, kan ook omgezet worden.\nDus mocht je nog een halve laptop hebben liggen, zou je kunnen kijken of je de dvd speler over kunt zetten.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...