Ga naar inhoud

Twee schermen, tweede scherm gaat in slaapmod


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb twee schermen aangekoppeld aan de PC. Mijn hoofdscherm (1) en een bijkomend scherm (2).\r\nNa een tijdje valt de 2 uit in slaapmodus. Nu vraag ik me af hoe ik dit kan aanpassen om dit te vermijden. Mocht dit niet lukken dan vraag ik mij af hoe ik die terug wakker schudt ... (en zeg me niet schudden hé :) )\r\n\r\n\r\nThx!
Link naar reactie
Het is geen standaard windows gedrag. Als je energiebeheer opties instelt voor het scherm, gaan beide schermen tegelijk uit/aan. \nEn zo is het altijd al geweest, sinds meerdere mogelijk zijn. Ik werk al jaren met multi-monitor configuraties (windows 98/xp/vista/W7) en heb dit nog nooit meegemaakt. \n\nWat kan het dan wel zijn:\n- Energiebeheer optie van de monitor zelf. Even de muis bewegen op het scherm zou voldoende moeten zijn om hem weer wakker te schudden. \n\n- Optie in de videodriver. \n\n- Screensaver\n\n- defecte monitor. Kans is niet groot, maar aangezien je hem niet makkelijk wakker krijgt, kan het ook een defect zijn.\n\nWat kan je doen om het op te lossen:\n- Kijk eens in de handleiding van je monitor of hij een slaapstand heeft. \n- Maak van je tweede scherm je primaire scherm, en kijk of je andere scherm hetzelfde gedrag gaat vertonen. \n- zet je screensaver uit.
Link naar reactie
Windows 7: \n\n- Rechtsklik op je desktop, kies \"schermresolutie\".\n\n- Klik in het venster op monitor 2, en zet het vinkje bij \"Dit beeldscherm instellen als hoofdbeelscherm\"\n\nKlik op \"OK\" om het venster te sluiten. \n\nDe schermen knipperen even, en de taakbalk springt over naar het andere scherm.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...