Ga naar inhoud

Recovery partitie verwijderen?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk wil van het weekend Windows Vista opnieuw instaleren op mijn laptop.\r\n\r\nNu heb ik een Recovery partitie erop staan van HP.\r\n\r\nDeze wil ik eigenlijk verwijderen en bij mijn C schijf voegen.\r\n\r\nKan ik dit doen en vervolgens Windows Vista opnieuw installeren vanaf de herstel DVD’s welke ik heb aangemaakt?\r\n\r\nOf hebben deze DVD’s de Recovery partitie nodig?
Link naar reactie
[QUOTE=Oktober;565854]Hallo allemaal,\n\nIk wil van het weekend Windows Vista opnieuw instaleren op mijn laptop.\n\nNu heb ik een Recovery partitie erop staan van HP.\n\nDeze wil ik eigenlijk verwijderen en bij mijn C schijf voegen.\n\nKan ik dit doen en vervolgens Windows Vista opnieuw installeren vanaf de herstel DVD’s welke ik heb aangemaakt?\n\nOf hebben deze DVD’s de Recovery partitie nodig?[/QUOTE]\n\n(*)Jij bent de eerste slimme die ik hier tegenkom wat dit aangaat de anderen kwamen als het al te laat was.:D(F)(F)\n\n[I]Kan ik dit doen en vervolgens Windows Vista opnieuw installeren vanaf de herstel DVD’s welke ik heb aangemaakt?[/I] Nee!\n\n[I]Of hebben deze DVD’s de Recovery partitie nodig?[/I] Ja\n\nMits je een volledige Windows Vista versie hebt met registratie gegevens.\n\nHoe vaak het het hier al voorbij is gekomen dat mensen zonder meer de hele schijf opnieuw formatteerden en toen het systeem er nooit meer op kregen.
Link naar reactie
De complete set recovery DVD\'s maak je aan, om te gebruiken, als de harde schijf stuk gaat en je moet een nieuwe HD plaatsen (die dus nog geen recovery partitie heeft). \n\nZolang de harde schijf nog heel is, kan je vanaf de recover partitie op de harde schijf herinstalleren. Daar zijn die dvd\'s dus niet voor nodig.\n\nAls je zeker weet dat je recovery dvd\'s goed zijn gemaakt en nog leesbaar zijn, kan je alle partities verwijderen na het opstarten vanaf de eerste dvd. \nIk heb dit de laatste 5 jaar al een keer of 35 zo gedaan, bij het vervangen van een kapotte of te kleine hd in een laptop/pc. \nMochten de recovery dvd\'s niet goed zijn en je merkt het te laat, kan je altijd nog een Vista dvd lenen ergens en die installeren, (serial onderzijde laptop) waarna je de drivers installeert vanaf de site van de laptop fabrikant.\n\nAls jij dus de recover partitie wilt verwijderen kan dat dus in principe.\nHeel soms, zijn de recover dvd\'s zo samen gesteld, dat ze automatisch weer een recover partitie op een nieuwe hd aanmaken. Vaak kan je kiezen tijdens het recoveren vanaf de dvd\'s, voor een eigen harde schijf indeling.\n\nBackup wel eerst je belangrijke data.\n\nSorry Stroke, maar ik heb andere ervaringen. \nDat het slim is om het eerst te vragen, ben ik geheel met je eens.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...