Ga naar inhoud

bestanden opslaan


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,\n\nVorige week heb ik een nieuwe pc aangeschaft met windows 7 erop.\nNu heb ik een vraag mbt het opslaan van bestanden.\nWanneer ik op mijn oude computer (XP) een bestand wilde opslaan in een map dan deed ik dit met knippen en plakken. Als ik een volgend bestand wilde opslaan dan ging ie automatisch naar de laatst geopende map. \nNu moet ik telkens opnieuw het juiste bestand zoeken. (snappen jullie het nog :confused:)\nHeeft iemand hier wellicht een oplossing voor?\n\ngrt
Link naar reactie
Begrijpen doe ik het niet. En dat komt met name door \"Wanneer ik op mijn oude computer (XP) een bestand wilde opslaan in een map dan deed ik dit met knippen en plakken\" --> Knippen en plakken?!?? :s Dat doe je met de verkenner, maar daarmee sla je in principe geen programma\'s op.\n\nGaat het om 1 bepaald programma, waarmee het niet lukt? Ik weet dat bv Word, Excel een \'standaard\' map kennen (en die kun je veranderen). Vaak \'onthouden\' die ook waar je de laatste keer wat hebt opgeslagen.
Link naar reactie
Ik zal proberen om het wat duidelijker te omschrijven.\r\nStel dat ik in een email bv een paar foto\'s heb ontvangen die ik in map C wil opslaan.\r\nDan selecteer ik de eerste foto en doe rechts klikken: Opslaan als. Dan word er gevraagd in welke map ik dit wil opslaan. Hier zoek ik dan de gewenste map C op en selecteer opslaan als. Ik geef de foto een naam en klaar. Wanneer ik de volgende foto toevallig ook in dezelfde map wil opslaan doe ik wederom rechts klik etc etc. Echter wanneer ik de betreffende map C zoek moet ik deze eerst weer zoeken. Dus begin ik bij map A....\r\nBij m\'n vorige computer gaf deze dan die laatste map waarin de eerste foto was opgeslagen gelijk aan.\r\nDit wil ik graag weer zo instellen.\r\n\r\nHopelijk is het nu wat duidelijker.
Link naar reactie
Zo iets hangt in grote mate af, van de instellingen van het programma (in dit geval \"een\" email programma), welke map standaard geopend wordt.\nAls ik in Windows Live Mail een bijlage opsla en ik kies een map, dan blijft bij volgende acties de laatst gekozen map als voorkeuze staan.\nTot ik WLM weer opnieuw opstart. Dan wijst hij weer naar \"Mijn Documenten\" waar hij standaard op staat.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=mauricekruize;565089]Het is niet alleen van email naar map, maar ook van map naar map. \r\nDe laatst gekozen map blijft juist niet als voorkeuze staan..\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nIk blijf het vaag vinden wat je nou bedoelt. Het probleem bij e-mail of bv Word-documenten begrijp ik, maar \'van map naar map\'??? :s
Link naar reactie
Ik zie die hele optie uit Windows XP > Kopiëren naar niet. Er staat wel RMK > Kopiëren naar maar dan krijg ik geen keuze naar de mappen maar een aantal standaard gegevens.\r\n\r\nMet Google opgezocht en het bleek inderdaad dat die registersleutel ontbrak. Nu staat die er wel zal even kijken of die de map onthoudt.\r\n\r\nJa, gelukt, de laatste map blijf gewoon staan. \r\n\r\nDat wat Niek doet met twee mappen openzetten doe ik ook vaak. Maar nog handiger is het soms gebruik te maken van de zoekmachine Everything. Die laat je gewoon geminimaliseerd openstaan. Uit dertigduizend mappen snel de juiste en je sleept bestanden daar naar toe.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...