Ga naar inhoud

Nieuwe harde schijf, oude herstel DVD...


Aanbevolen berichten

Goedenavond,\r\n\r\nik probeer een al wat oudere computer aan de praat te houden, ooit gekocht met WinXP als compleet pakket. Nu moet er een nieuwe harde schijf in (oude doet het niet echt meer), helaas vindt de herstel DVD (geen complete windows erbij) dat de nieuwe harde schijf niet bekend is icm het oude registratienummer.... Iemand een idee hoe dit op te lossen? Geen zin om een nieuwe Windows te kopen, voor dat geld heb ik een nieuwe PC incl. Windows... :???:\r\n\r\nVast bedankt voor de moeite
Link naar reactie
Begrijp ik het goed dat je Windows wel kunt installeren, maar niet activeren?\nAls de computer verder hetzelfde is en alleen de harde schijf is vervangen, kun je met Microsoft bellen (nummer wordt volgens mij gegeven bij mislukte activatie) en daar je verhaal doen. Normaal gesproken krijg je dan een nieuwe productcode of wordt de oude vrijgegeven zodat deze weer werkt.
Link naar reactie
Om welk computer merk gaat het.\r\nAls het om een wat oudere PB gaat kunt u het volgende proberen:\r\n\r\n\r\nType eens terug na de C: de drive waar je master cd 1 in zit normaal is dat Q:\\ \r\nEnter dan eens , blijft de Q dan staan of zegt hij drive not ready of bad command ! \r\nType dan de letter hoe je drive in werkelijk heet ( D misschien ) \r\nDan kom je in het pad waar de mastercd1 zich bevind . \r\nType dan CD Drivers \r\ndan kom je in het pad Q of D drivers \r\nType dan \r\nTATTOO /CreateHSFromDMI \r\nStart dan terug op met de mastercd1 of met de recoverydisk . \r\n\r\ndit copieerd de tattoo van uit je bios naar de hd \r\n\r\nGa naar de Q:\\> (voor azerty-toetsenborden typ je A hoofdletter M) \r\ndaar lanceer je reloadhs.exe (typ gewoon reloadhs en ENTER)
Link naar reactie
Het is inderdaad een PB, een Istart uit 2006. \r\nHet is me gelukt om de tattoo te kopieren, nu begint hij tenminste met het installatieprogramma. Helaas loopt hij daarmee vrij snel vast, nl. als ik aangegeven heb dat ik de normale installatie wil. Dan krijg ik een DOS-scherm met de volgende foutmelding: \r\nGlue parts manager\r\nv1.06\r\n\r\n#sourcepath : >Q:\\parts\\<\r\n#glue argument : ><\r\n\r\n#init glue parts list\r\n*reading ext hs\r\n\r\n-error while checking glue parts list : 1 -\r\n\r\nhier kan ik doorheen enteren, krijg dan het blauwe installatiescherm met foutmelding \"Glue parts error...\". Ook hier kan ik doorenteren naar een DOS-scherm met prompt. Als ik nu naar Q:\\ ga staat hier geen bestand reloadhs.exe dus hier loop ik weer vast.....\r\n\r\nTot zover in ieder geval bedankt, nieuwe ideeen zijn welkom!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb met een andere (originele) Windows XP cd de harde schijf al wel kunnen formatteren, daarna inderdaad de tattoo gekopieerd. Daarna kreeg ik de glue parts foutmelding..... \r\nHelaas kan ik deze XP cd niet installeren, is de originele van m\'n oude laptop en de bijbehorende registratiecode wordt niet op m\'n desktop geaccepteerd.
Link naar reactie
[QUOTE=Wednesday Addams;566728]Ik heb met een andere (originele) Windows XP cd de harde schijf al wel kunnen formatteren, daarna inderdaad de tattoo gekopieerd. Daarna kreeg ik de glue parts foutmelding..... \r\nHelaas kan ik deze XP cd niet installeren, is de originele van m\'n oude laptop en de bijbehorende registratiecode wordt niet op m\'n desktop geaccepteerd.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nWindows licentiecode veranderen\r\n\r\n\r\n\r\nWindows XP\r\n \r\nMethode 1: \r\nDeze methode is het makkelijkste uit te voeren. \r\n- Open de windows verkenner \r\n- Ga naar C:/Windows/system32 \r\n- Zoek het bestand wpa.dbl en wpa.bak \r\n- Verwijder de bestanden \r\nKunt u de bestanden niet vinden, druk dan op start - uitvoeren en tik de volgende opdracht in:\r\n del /Q \"%systemroot%\\system32\\wpa.dbl\" Druk daarna op OK. \r\nDaarna nog een keer voor het tweede bestand: \r\ndel /Q \"%systemroot%\\system32\\wpa.bak\" \r\n\r\n- Als de bestanden zijn verwijderd, start u de computer opnieuw op. \r\n- Bij het aanmelden verschijnt een foutmelding, u dient te activeren \r\n- Kies voor activeren via telefoon \r\n- Druk op de knop \"productcode wijzigen\" \r\n- Vul uw nieuwe productcode in en druk op Updaten \r\n- Druk dan op vorige en kies voor activatie via internet om windows opnieuw te activeren\r\n \r\nMethode 2: \r\n- Open de registereditor (start -> uitvoeren -> regedit) \r\n- Ga naar \"HKEY_LOCAL_MACHINE SOFTWARE Microsoft WindowsNT CurrentVersion WPAEvents\"\r\n - Open OOBETimer en verander de waarde (maakt niet uit hoe) \r\n- Druk dan op start - uitvoeren en voer het volgende commando uit: \r\n\"%systemroot%\\system32\\oobemsoobe.exe /a\" \r\n- Kies voor activeren via telefoon \r\n- Druk op de knop \"productcode wijzigen\" \r\n- Vul uw nieuwe productcode in en druk op Updaten \r\n- Druk dan op vorige en kies voor activatie via internet om windows opnieuw te activeren\r\n \r\n\r\n\r\nWindows Vista\r\n \r\nWindows Vista levert zelf een tooltje mee om de licentiecode te veranderen. \r\n\r\n- Druk op start en vul in het zoekvakje in: cmd. Als het het klassieke startmenu hebt, druk dan op start -> uitvoeren\r\n - Tik in om de serial te veranderen: slmgr.vbs -ipk de-legale-vista-product-code en druk op enter\r\n - Tik in om Vista opnieuw te activeren: slmgr.vbs -ato
Link naar reactie
Ik heb met behulp van een originele XP-cd (van m\'n oude laptop) de harddisk kunnen formatteren, daarna heb ik de tattoo gekopieerd en helaas kreeg ik daarna dus de glue parts error-melding. Ik heb nog geprobeerd XP vanaf deze cd te installeren met het serienr. van de desktop-versie en met het serienr. van de laptop, maar dat vond het ding helaas ook allemaal niet goed.
Link naar reactie
Probeer het eens simpel: Want het HP verhaal is zeker waar, maar speelde volgens mij zo\'n 12 jaar geleden voor het laatst.\n\nPlaats \"een\" Windows cd. Het maakt niet welke, als het maar dezelfde versie is als de Windows die op de registratiesticker staat van de PB.\nAls de schijf gevonden wordt, verwijder je alle partities.\nJe geeft de partitie gewoon geen naam.\nMaak 1 nieuwe partitie aan en kijk of je daar gewoon Windows op kunt zetten.\nHet serial zal toch op de kast van pb staan neem ik aan en mag je tijdens de installatie invullen..\n\nEn ik heb ze van voor 2006 wel gehad die het gewoon op deze manier deden, met een nieuwe harde schijf.\nIk gebruik alleen nooit een recovery dvd, maar een Windows XP, Vista of Windows 7 Oem cd.\n\nHet probleem waar je wel tegenaan kan lopen is het ontbreken van sata drivers, als het een sata schijf betreft.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...