Ga naar inhoud

processor kapot?


Aanbevolen berichten

Heb hier een laptop: fujitsu lifebook c1110, (OS xp pro) Was verschrikkelijk traag. CPU gebruik constant 100% zelfs als er geen enkele applicatie draaide. Heb diverse keren geprobeerd hem via installatie cd rom te repareren. Bleef steeds steken bij Apparaten laden. Thans bezig met schone installatie. HD gepartioneerd en en bezig met formatteren. Dit formatteren gaat versscchhrriikkkkelijk!!!! traag. Waar duidt dit op: processor die op sterven ligt of een harde schijf die miscchien vervangen moet worden????:confused: \r\nWie weet raad? (scandisk wees uit dat HD in orde zou zijn)
Link naar reactie
[QUOTE=robglanerbrug;564172]Ach, laten we wel wezen. Een snelle format - met alle respect - doet aan het onderliggende probleem niets af.. JohnL heeft m\'n zorgen enigszins weggenomen. Het zou zeer wel de harde schijf kunnen zijn.\n(Verklaart dat dan dat hoge cpu gebruik, het was echt constant 100%???????????)[/QUOTE]\n\nAls een processor steeds op 100% draait dan betekend het dat er iets continu bezig is, het gebeurt bij te weinig geheugen, te kleine swap/page partitie/file of er is een programma wat continu op de achtergrond draait bijvoorbeeld een virus wat continu E-mails loopt te verzenden of andere gegevens loopt door te sturen, malware , reclame enz\n\nMaak de laptop ook eens een keer helemaal stofvrij vanbinnen word hij in elk geval en stuk sneller van, en of je nu een snelle of een trage format doet doet zeker niets af aan het eigenlijke probleem , maar je formatteerde om er een nieuwe installatie op te doen, je kunt twee dingen doen als eerste bij een nieuwe os instal een snelle of een volledige format.\n\nJe kunt ook de eerste 10 gig van je harde schijf verwijderen door twee of meer partities te maken 1 X 10 en de 1 X de rest en dan de 10 Gig niet formatteren dan word de rest vanzelf C:\\\\\n\nVoor mij duid het op een vuile Computer en zeker een vuile processor koeling,\n\nHoe heter de processor word des te trager word deze en zal daarom steeds gaan pagen naar de HD.
Link naar reactie
Een processor kan het heel erg druk hebben van een versleten harde schijf.\r\nAls je hem weer opgang krijgt doe een volledige schijfcontrole ne bij beschadigen het volgende:\r\nZoek aan de onderzijde een klepje met afmeting van ongeveer 7 x13 cm, wat open kan met schroefjes, Daarachter zal vermoedelijk de Hd liggen. Je weet dan gelijk ook of je een IDE hd of een Sata hd moet bestellen.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=robglanerbrug;564177]Stroke, ik ben meer een man van de software. Zo\'n laptop openmaken lijkt me nog al wat. Gewoon wat schroefjes verwijderen en dan kijken of ik me een weg moet banen door het stof?[/QUOTE]\n\nEr gaan meer Computers en andere huishoudelijke apparaten kapot door STOF dan door Virussen.\n\nHet stof zie je niet zitten aan de buitenkant maar na 1á 1,5 jaar dan is een Computer in het schoonste huishouden van binnen zo stoffig dat je als het vlees zou zijn er een flinke biefstuk aan zou hebben.\nDe mens verliest per dag 40 tot 120 haren.en als je en hond of kat hebt dan worden dat hele bossen haar per dag.Ik heb Computers van nog geen halfjaar oud schoongemaakt waar het stof een duimdik achter de ventilator openingen zat en deze dus niet meer draaiden. \nzie plaatje:
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;564188]Er gaan meer Computers en andere huishoudelijke apparaten kapot door STOF dan door Virussen.[/QUOTE]\n\nSo true.\n\nHet is niet voor niets dat behuizingen vandaag de dag steeds vaker uitgerust zijn met stoffilters. Dat was ooit voorbehouden aan dure behuizingen die bedoeld waren voor de high-end gebruikers, maar tegenwoordig zie je ze steeds vaker opduiken.\nIn mijn vorige systeem had ik Zalman koelers zitten, van die mooie koperen bloemen op de processor en de videokaart. Toen ik dat beestje met pensioen stuurde heeft hij nog een tijdlang bij mijn zus gedraaid, maar niet voordat ik een enorme berg prut uit de koelers heb zitten peuteren.\nHij heeft vervolgens nog een jaartje gedraaid voordat zij ook aan een nieuwe wilde, en in dat jaartje was de verwijderde prut weer terug - zij rookt, ik niet, en dat maakt ook nog een enorm verschil.\n\nBij mijn huidige systeem is het gewoon af en toe de stoffilters eens losmaken, schoonmaken, terugzetten en we kunnen er weer een tijd tegen. En zelfs met filters houd je nog niet alles tegen.
Link naar reactie
Ik hou me nog even met enkel de software bezig. (morgen wordt de laptop stofvrij gemaakt door iemand anders) XP pro blijft iedere keer steken bij het laden van apparaten. Heb thans Win 7 er op gezet.\r\nThans is cpu gebruik niet constant 100% maar intervallen zijn wel erg groot. Van plusminus 10% tot 96%. Uitgebreide scandisk toont geen beschadigingen, maar ik begin toch steeds meer de harde schijf te verdenken. Kijken wat er morgen na de \'stofreiniging\' gebeurt.
Link naar reactie
[QUOTE=robglanerbrug;564247]Ik hou me nog even met enkel de software bezig. (morgen wordt de laptop stofvrij gemaakt door iemand anders) XP pro blijft iedere keer steken bij het laden van apparaten. Heb thans Win 7 er op gezet.\nThans is cpu gebruik niet constant 100% maar intervallen zijn wel erg groot. Van plusminus 10% tot 96%. Uitgebreide scandisk toont geen beschadigingen, maar ik begin toch steeds meer de harde schijf te verdenken. Kijken wat er morgen na de \'stofreiniging\' gebeurt.[/QUOTE]\n\nHoeveel geheugen heb je er in zitten, het MOET voor Windows 7 minimaal 2 Gb zijn het liefst 4Gb\n\nWant volgens mij stat hij nog steeds te swappen.
Link naar reactie
[QUOTE=ricky1;564260]Mogelijk deze : [url]http://www.topproduct.nl/hardware/laptops/12277-fujitsu/133164-fujitsu-lifebook/250215-fujitsu-vfy-lifebook-c1110-cent-1.5g-vfyc1110-42nl.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nDat zou natuurlijk alles verklaren want dan probeert hij een Ferrari motor in een fiat 500 te proppen, deze lifebook is net geschikt voor Windows XP met wel heel krappe specs.;);)
Link naar reactie
Mensen, jullie hebben uiteraard helemaal gelijk. Het is thans een ferrari-blok in een fiatje met maar 512 mb geheugen.Maar Win 7 is het enige OS wat tijdens installatie geen problemen geeft.Morgen wordt de hardware onder handen genomen. Daarna ga ik maar weer eens proberen of ie XP dan wel pakt want Win 7 is natuurlijk veel te zwaar. Wat betreft Speccy en/of Speedpan of Everest: geen abnormale temperaturen. Ik hou jullie graag op de hoogte. Bedankt allemaal zover.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;564273]Als W 7 goed draait zou ik er wat meer geheugen inzetten.[/QUOTE]\r\nDoe even een scan met [B]Crucial System Scanner tool *[/B], om de [B]maximale geheugencapaciteit[/B], [B]aantal slots[/B] en [B]de juiste waarden[/B] te bepalen.\r\n\r\n[B]*[/B] [url]http://www.crucial.com/store/drammemory.aspx[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...