Ga naar inhoud

DOS prog DAMSLAG-junior prog in DOSbox


Aanbevolen berichten

Hallo Forum,\r\n\r\nHet DOS programma DAMSLAG junior wil ik graag in XP laten werken. Helaas lukt dat niet. Damslag is een erg leuk damprogramma dat je goed op weg helpt met dammen.\r\nIk heb DOSbox geïnstalleerd, dat een z.g. Z-drive aanmaakt.\r\nVerder kom ik niet.\r\nKan iemand mij uitleggen hoe ik DAMSLAG in die -Z- drive kan mounten en draaien?\r\n\r\nGroet,\r\nArjen
Link naar reactie
[quote]Damslag is een erg leuk damprogramma dat je goed op weg helpt met dammen.[/quote]\r\nIs dat daadwerkelijk zo? Volgt Damslag de internationale regels?\r\n\r\nEr zijn namelijk bijv. teveel mensen die denken dat als de tegenstander vergeet te slaan, dat je dan diens steen mag wegnemen. Of dat damslag voor gaat of achteruit slaan niet zou mogen en dat soort onzin allemaal.\r\n\r\nDus als dat niet van toepassing is en de echte regels gebruikt worden, ga ik er misschien ook eens naar op zoek.:)
Link naar reactie
Heb ik helaas geen ervaring mee, maar ik ga toch proberen je te helpen. :)\r\nWat staat er allemaal in de map van Damslag?\r\nWaarschijnlijk een .exe of .com of .bat bestand.\r\n\r\nOm te beginnen kan je [B]alle[/B] bestanden van Damslag naar C:\\damslag kopieëren.\r\nDus dan krijg je bijvoorbeeld C:\\damslag\\damslag.exe\r\n\r\nZorg er voor dat je weet met welk bestand je Damslag start.\r\n\r\nVervolgens start je Dosbox.\r\n\r\nHier geef je de command:\r\n[CODE]mount X C:\\damslag[/CODE]\r\nDit maakt een X:\\ schijf aan met de inhoud van C:\\damslag.\r\n\r\nDaarna de command:\r\n[CODE]X:[/CODE]\r\nHiermee kom je in de X schijf.\r\n\r\nAls het goed is weet je met welk bestand je het programma start. Typ de naam in [B]inclusief de bestandsextensie. (dus bijv. [U].exe[/U]).[/B]\r\n\r\nVeel succes!
Link naar reactie
Bedankt Tommie,\r\n\r\nDamslag werkt! Super\r\nJouw uitleg was prima. In een paar regeltjes. Wiki maakte het veel te complex. \r\n\r\nDamslag is een heel oud en leuk Dos-damprogramma van de Ned. Dambond voor de jeugd met tips tijdens het spel. Als je wint stijg je een level. Ooit gekocht op floppy in 1994. Maar dammen veroudert niet en verveelt nooit..\r\n\r\nGroet,\r\nArjen
Link naar reactie
Toen ik dit las vroeg ik mij alleen af of het niet werkend te krijgen is [I]zonder[/I] DOSbox, omdat veel spellen nog wel werken onder XP, en een damspel heeft geen enkele grafische hoogstandjes nodig.\r\n\r\nEdit:\r\nLaat maar, ik krijg inderdaad niet meer als een violet venster, ,dus DOSbox zal wel nodig zijn :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...