Ga naar inhoud

Probleem met downloaden bij Microsoft


Aanbevolen berichten

Gisteren Spotnet geinstalleerd, dat ding installeerde ook de .net framework 4 client en taalpakket NL voor .net framework 4.\r\n\r\nNa deze installatie bleek dat opeens bij het opstarten van mijn pc alles zoals normaal snel startte, behalve de netwerkdriver, dat duurde opeens zowat een minuut. En dus elke keer als de pc opstart.\r\n\r\nDaar had ik geen zin in, dus dat taalpakket er weer afgekieperd en Sportnet ook.\r\n\r\nProbleem bleef. Dus dacht ik van laat me eens proberen .net framework van Microsoft zelf te downloaden en te installeren. Maar dat ging niet werken.\r\nIk kan niets meer van Microsoft downloads downloaden, want dan komt er de volgende melding:\r\n[quote]Kan \"bestandsnaam\" van download.microsoft.com niet downloaden\r\nDe verbinding met de server is verbroken en dient opnieuw tot stand te worden gebracht.[/quote]\r\nBestandsnaam staat tussen haakjes omdat hier de bestandsnaam komt te staan die ik dan zou willen downloaden. Maakt dus niets uit wat ik kies om te downloaden.\r\n\r\nIk heb dat nog eens gehad volgens mij en heb dat toen ook gefixed, maar weet niet meer hoe.\r\nHet betreft hier geen virus/trojan/malware ofzo, alles is gecontroleerd met Malwarebytes, Hijackthis en Combofix.\r\n\r\nErgens heeft zich een driver verslikt, vermoedelijk weer zo\'n .net framework ding.\r\n\r\nIemand dit ook al eens tegen gekomen en een oplossing bekend?
Link naar reactie
Gelukkig bestaat er nog zoiets als Firefox.\r\nDus daarmee een full install .net framework 4 gedownload en geinstalleerd. Daarmee was het probleem met de netwerkdriver voorbij.\r\n\r\nEchter het downloaden met IE vanaf Microsoft downloads geeft nog steeds dezelfde melding, dus als er iemand een oplossing heeft, dan graag.:)
Link naar reactie
[url=http://go.microsoft.com/?linkid=9646978]\"In the following simple solution, I\'ll show you a quick and easy way to Reset Internet Explorer Settings back to the default. Restoring Internet Explorer as if you just performed a fresh installation of the web browser. Resetting Internet Explorer can be used to solve many problems such as errors like: \"Internet Explorer has encountered a problem and needs to close\" slow browsers, crashes and hanging and conflicting settings. The tool we are going to use is called Microsoft Fix it.\"[/url]\r\n\r\nEen fix welke IE (volgens web care) geheel reset. Een \'secuur paardemiddel\' zal ik maar zeggen :mrgreen:, dus misschien eerst nog wat anders proberen.\r\n\r\nVolgens Lars Webcare Microsoft:\r\n[url=http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=557327&postcount=10]\"Als u de \"fix\" die Erikdenhouter adviseert uit voert worden de volgende items opnieuw op hun standaardinstellingen ingesteld:\r\n\r\n* Startpagina\'s\r\n* Zoekbereiken\r\n* Browsegeschiedenis\r\n* Formuliergegevens\r\n* Wachtwoorden\r\n* Instellingen voor de vormgeving\r\n* Werkbalken\r\n* ActiveX-besturingselementen\r\n\r\nDaarnaast zorgt de \"fix\" ervoor dat alle invoegtoepassingen worden uitgeschakeld. De invoegtoepassingen worden echter niet verwijderd. \"[/url]
Link naar reactie
Thanks, alhoewel ik niet echt blij ben met dat uitschakelen van invoegtoepassingen.\r\nIk zal dat eens proberen als er geen andere tips komen.\r\nMaar zou het wel vreemd vinden aangezien Spotnet zich niet niet IE bemoeit.\r\n\r\nZojuist toen ik de pc voor het eerst startte was helaas ook het euvel met het laden van de netwerkdriver met zijn minuut vertraging weer terug.:(
Link naar reactie
Nee nog niet want ik heb een 3C905TX van 3com er in zitten en in de bios de ingebouwde uitgeschakeld (een Marvell Yukon) omdat deze problemen gaf na een bepaalde tijd, schijnt vaker te gebeuren met die prullen.\r\n\r\nDus chipset heeft weinig zin, ik zou wel de netwerkkaart kunnen verwijderen en dan opnieuw laten installeren, misschien dat dit wel helpt inderdaad.\r\n\r\nMaar het lijkt alsof iets anders gewoon op een timeout zit te wachten, want net voordat de netwerkkaart geladen wordt, krijg je nog vlug van het MS security center de waarschuwing dat m\'n virusscanner niet geladen is en dat schiet dan meteen weer weg omdat die dan ook meteen detecteert dat deze wel geladen is.\r\nErgens wordt er dus iets niet geladen of zit om een timeout te wachten voordat de rest geladen wordt.\r\n\r\nHet heeft echt ergens met dat .Net framework te maken, vandaag zag ik dit weer in de logboeken:\r\n[quote]Het bijwerken van de IIS-metagegevens werd afgebroken, omdat ISS niet is geïnstalleerd of is uitgeschakeld op deze machine. Om ASP.NET te configureren om IIS te kunnen uitvoeren, moet u IIS installeren of inschakelen en APS.NET opnieuw aanmelden met behulp van aspnet_regiis.exe /i.[/quote]\r\nNou IIS gaat hier dus echt niet geinstalleerd worden, da\'s onzin.\r\n\r\nMaar oke, onderstaande foutmelding zie ik wel elke keer terugkomen bij het opstarten in het logboek. Ik heb Outlook er op gehad maar is weer netjes verwijderd, toch komt dit nu steeds:\r\n[quote]WMI ADAP kan geen gegevens verkrijgen uit PerfLib-subsleutel SYSTEM\\CurrentControlSet\\Services\\Outlook\\Performance\\Library. Foutcode 0x80041009[/quote]\r\nMisschien dat dit er iets mee te maken heeft.
Link naar reactie
Het euvel met die Outlook regel heb ik gefixed door dat weg te halen in de registry.\r\n\r\nInmiddels is het probleem met downloaden ook gefixed.\r\n\r\nVandaag kwam ik op het idee om certificaten te bekijken.\r\nHet bleek dat er onder \"niet vertrouwde uitgevers\" 2 stuks certificaten van Microsoft uit 2002 stonden. Geen idee hoe die daar terecht zijn gekomen en ook nog niet gecontroleerd of dat bij andere pc\'s ook zo is.\r\nNadat ik deze verwijderd had kon ik weer downloaden van de MS download site.
Link naar reactie
Raar zeg, ineens gestart zoiets ?\n\nWe moeten geloof ik een beetje opletten in de richting van de certificaten. \nAlhoewel ik daar geen bal van weet, werd mij twee weken geleden ook ineens in een (Thunderbird) foutmeldingsvenster voorgeschoteld dat ik het (geldige) certificaat voor pop3.live.com:995 moest vervangen door iets vreemds...\nIk heb maar \'[I]Annuleren[/I]\' geklikt omdat TB mij er op wees dat belangrijke sites zoiets niet horen te doen, en ik heb gelukkig nog steeds geen probleem gezien.\n\n\"[I]Deze website probeert zich te identificeren met ongeldige informatie\nVerkeerde website\nhet certificaat behoort toe aan een andere website, wat kan duiden op identiteitsfraude\n\nSSL-servercertificaat\npophm.sympatico.ca[/I]\"
Link naar reactie
[quote]Raar zeg, ineens gestart zoiets ?[/quote]\r\nNee, na de installatie van Spotnet, die ik notabene van een link van het FTD forum gedownload had, omdat een vriend van me het van een NL site met uitleg gedwonload had en een vette root kit en dik virus in zijn pc had gekregen dus die heeft zijn pc nieuw geinstalleerd.\r\n\r\nDe Spotnet die ik had, installeerde op zich geen virussen maar installeerde wel de .Net framework 4 client, alleen kon ik niet zien waar hij deze vandaan haalde tijdens de installatie.\r\nVandaar dat ik nadien de officiele volledige versie van Microsoft Downloads ben gaan downloaden en toen aldus achter dat downloadprobleem kwam wat er eerst niet was.\r\n\r\nSpotnet is momenteel mateloos populair na het sluiten van FTD en daar hebben kwaadwillenden natuurlijk snel op ingesprongen.\r\nInderdaad nooit zomaar certificaten installeren want je krijgt de gekste dingen. Klaarblijkelijk als ik je verhaal zo lees, is men daar dus ook al mee bezig om zich daar in te hacken.
Link naar reactie
Heb Spotnet ook geïnstalleerd een paar weken geleden en nog zonder problemen. In de help wordt deze link gegeven naar twitter: [URL]http://twitter.com/spotned[/URL]\nWellicht dat je daar nog een veilige link kunt vinden.\nOverigens.... ik haal alleen de nzbtjes bij Spotnet... download blijf ik gewoon doen met Grabit.\n\n(Ik weet dat hier staat spotned met een d maar dat is wél uit de Help van Spotnet)
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;564230]\nDe Spotnet die ik had, installeerde op zich geen virussen maar installeerde wel de .Net framework 4 client, alleen kon ik niet zien waar hij deze vandaan haalde tijdens de installatie.\nVandaar dat ik nadien de officiele volledige versie van Microsoft Downloads ben gaan downloaden en toen aldus achter dat downloadprobleem kwam wat er eerst niet was.[/QUOTE]\n\"[I]Nadien de officiele volledige versie[/I]...\". Dan zou het dus toch door die installatie gekomen kunnen zijn.\nVolgende keer lekker de installatie afbreken, en eerst zelf .Net framework 4 installeren.
Link naar reactie
Ja het zag er wel officieel uit maar het was alleen de client en niet het hele .net framework.\r\nIk heb me ook voorgenomen een volgende keer dat anders te doen. Ook mijn vriend die zijn pc geherinstalleerd heeft, heb ik aangeraden gewoon het volledige .net framework van MS downloads zelf te gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...