Ga naar inhoud

Vista start niet op


Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen duurt het heel lang (ca. 10 min) alvorens Vista wordt opgestart. Ik ben al met CC-cleaner in de weer geweest, heb wat programma\'s uitgeschakeld die automatisch werden opgestart, maar eigenlijk denk ik dat dat allemaal geen zin heeft, omdat het Vista is dat zo lang duurt voordat het wordt opgestart en niet dus al die programma\'s. Ik heb al in de bios gekeken, maar omdat ik daar geen verstand van heb, word ik daar dus weinig wijzer van. Ik heb in systeembeheer ergens een logboek aangezet, waaruit blijkt dat de opstartprestaties kritiek zijn. Wat kan ik doen?
Link naar reactie
Je zou eens kunnen kijken of het in Veilige Modus ook zo lang duurt. Als het daar veel vlotter gaat, dan zit het in één van je programma\'s die automatisch mee opstarten, óf in een driver die ergens dwars zit. De BIOS zal het waarschijnlijk niet zijn, maar dat zie je snel genoeg. Op het moment dat het Windows Vista opstartscherm verschijnt (dat balkje op de zwarte achtergrond) dan is je BIOS al klaar en neemt Windows het over. Als dat tien minuten duurt heeft dat niets met je BIOS te maken.
Link naar reactie
\"Sinds enkele dagen duurt het heel lang (ca. 10 min) alvorens Vista wordt opgestart.\"\r\n\r\nJe zou jezelf af moeten vragen wat er enkele dagen geleden gebeurt is heb je soms een programma geïnstalleerd welke automatisch met Windows mee opstart dat is 1, als je bijvoorbeeld Office 2010 hebt geïnstalleerd standaard, en was je Pc al krap bemeten voor Vista met bijvoorbeeld 2 g geheugen en een single processor dan is het helemaal krap als daar ineens een programma als Office bij op komt en nog wel in onderdelen tegelijk mee opstart.\r\n\r\nAls je een systeem herstel kunt doen met een datum van 3 of meer dagen voor het veronderstelde begin van de problemen dan kun je punt één al zien welk programma er is geïnstalleerd enkele dagen geleden en dan zou je dus een datum daarvoor moten kiezen.:cool:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...