Ga naar inhoud

Bestand gewist- schijfruimte niet vrijgegeven


Aanbevolen berichten

Onder Vista: het volgende probleem. \r\nHet opschonen van bestanden maakt geen diskruimte vrij (integendeel - kost megabytes). \r\n27 Gb weggooien en dan weer een paar Mb vrije diskruimte inleveren. Hoe kan zoiets?\r\n\r\nHeb nog 2 Gb - en dan is het gebeurd.\r\nchckdsk gedraaid en wat nog niet allemaal meer - geen resultaat\r\nHelp!\r\n\r\nVast dank.
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;563607]Misschien dom vragen, maar heb je ze ook uit de prullenbak verwijderd?\n[/QUOTE]\n\nUiteraard!\nEn schijfopruiming, natuurlijk.\nHeb verder het programma Cyberscrub gedraaid (zoiets als Ccleaner), hardware getest met SiSoft Sandra en twee uur achter google gezeten.\nDie chkdsk hakte er trouwens wel in - op een schijf van bijna 1 Tb duurt dat al gauw een hele middag.
Link naar reactie
Ik weet niet hoe groot je schijf is en of het de systeemschijf is, maar daar moet [B]15% vrij blijven[/B] om Windows redelijk te laten draaien. En als je nu maar 2 Gb vrij hebt, zou de schijfgrootte maximaal 15 GB of mogen zijn en dat lijkt me heel sterk.\r\nDus flink ruimen, of een grotere harde schijf kopen.\r\n\r\nAls je schijf dus 1 TB is moet er MINIMAAL 150 GB vrij blijven.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Jullie hebben webwolf inderdaad verkeer begrepen. Het is onmogelijk ruimte vrij te maken.\nWanneer je opruimt - wist of wat dan ook - verdwijnt het bestand (de pointer naar het bestand) wel - maar er komt geen vrije ruimte voor in de plaats - wat toch wel de essentie van opruimen is.\nHeb dus op 1 terabyte nu nog maar 1 gyg vrij - en dat is inderdaad een beetje weinig\nWil dus ook heeel graag opruimen - alleen dat doet ie niet meer.
Link naar reactie
Nee dat lijkt me logisch, dat dat niet meer fuctioneert, als je op een (systeem) schijf van 1TB nog 1GB vrij hebt.\r\n\r\nAls ik een bestand of map van bijvoorbeeld 20GB op m\'n schijf verwijder (ook uit de prullebak, maar zo\'n groot bestand kan niet eens in de prullebak en daar krijg je ook een melding van) Dan heb ik ook 20Gb meer vrije schijfruimte.\r\nJe haalt een beetje de dingen door elkaar met pointers etc. Inderdaad wordt de ruimte niet daadwerkelijk gewist, maar wel als leeg (en beschikbaar) aangegeven door het systeem. Zodra er weer data terecht komt, verdwijnt eigenlijk je oude data pas.\r\nDaarom werkt een recover programma ook vaak erg goed, om data terug te halen.\r\nMaar ik vermoed dat bij jou systeem wel meer niet goed meer zal functioneren met zo extreem weinig vrije schijf ruimte. Het verbaast me dat het zowiezo nog opstart.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;563623]Als ik een bestand of map van bijvoorbeeld 20GB op m\'n schijf verwijder (ook uit de prullebak, maar zo\'n groot bestand kan niet eens in de prullebak en daar krijg je ook een melding van)[/QUOTE]\n\nDat is sterk variabel. De prullenbak is meestal een vast percentage van de harde schijven in je systeem en wordt daar automatisch op aangepast. Als je veel schijfruimte hebt kan er meer in - ik kan bijna 40 GB weggooien voordat de prullenbak begint te protesteren.
Link naar reactie
Geen programma als Norton in gebruik? Ik weet uit vroeger tijden dat die de Protected Bin hadden, een prullenbak waar alles in bewaard bleef wat je (ook uit je prullenbak) wiste. Deze moest je echt apart legen, anders kwam de ruimte niet vrij. Ik praat nu wel over de hele oude versies waar ik mee werkte, maar mogelijk dat dit nu nog zo is?
Link naar reactie
Hoelang draait Vista al bij je op deze PC, die vraag is van belang omdat net als elk Windows systeem herstel punten maakt al deze herstel punten kunnen vele Gigabit aan ruimte opslokken.\n\nWat je moet doen is deze herstel punten verwijderen op de laatste datum na.\n\nWINDOWS laat deze RP files niet zien Ubuntu wel.\n\nJe kunt dit doen door een zelf startende Ubuntu iso te downloaden [url]http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download[/url] en daar een cd van te branden de CD in de cd speler en de pc opnieuw opstarten naar de bios gaan en de cd speler als firstboot zetten, nu met F10 en yes afsluiten en de pc start op met Ubuntu, als deze klaar is dan kun je de C:\\ schijf bekijken en zie je de RP ( = Restore Points) staan verwijder de allemaal behalve die met de laatste datum.\n\n\nHerstart je PC door de CD uit de speler te halen en de uitknop in te drukken, zet nu de PC weer aan en je zult zien dat je vele Gigabit gewonnen hebt.\n\nHet was ooit een winbrief zie plaatje:(bah)\n\nMAAK NADAT JE DEZE TRUC HEBT UITGEVOERD WEL EVEN EEN NIEUW HERSTEL PUNT.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;563704]Wat je moet doen is deze herstel punten verwijderen op de laatste datum na.\r\n\r\nWINDOWS laat deze RP files niet zien Ubuntu wel.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nWaarom zo omslachtig met Ubuntu? Kan toch gewoon via Ccleaner?\r\nOf schakel tijdelijk systeemherstel uit en daarna weer in. Volgens mij worden daarmee ook de herstelpunten verwijderd.
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;563723]Waarom zo omslachtig met Ubuntu? Kan toch gewoon via Ccleaner?\r\nOf schakel tijdelijk systeemherstel uit en daarna weer in. Volgens mij worden daarmee ook de herstelpunten verwijderd.[/QUOTE]\r\n\r\nOmdat je met Ubuntu zeker bent van de opruiming van de herstel punten en dat deze ook niet terug komen dat was trouwens onder WinXP toen der tijd een zeer frustrerende ervaring zo win je 27G en zo was het weer weg ofwel alle RP\'s weer terug.:|
Link naar reactie
Oké draai deze [url]http://www.bitdefender.com/scanner/online/free.html[/url] en laat nhem de gevonden virussen opruimen.\n\nInstalleer MBam [url]http://www.malwarebytes.org/mbam.php[/url] en draai die volledig. \n\n[url]http://www.hijackthis.nl/[/url]\n\nIk heb alles nogmaals doorgenomen en vermoed een virus.
Link naar reactie
Niet zeuren. Je kunt toch wel lezen! Het zijn ook in eerste instantie niet mijn woorden, maar die van webwolf zelf. Lees nog eens na wat webwolf schrijft. Je kunt dan toch zelf vaststellen dat het probleem iets ingewikkelder ligt en dat de aangedragen oplossingen wellicht helemaal niet aan de orde zijn, omdat daar het probleem niet ligt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...