Ga naar inhoud

Geheugengebruik absurd


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nMijn PC doet een beetje raar, Ik heb 6GB ddr 3 geheugen en mijn computer maakt steeds meldingen over te weinig geheugen terwijl ik misschien maar 2 GB zelf gebruik, ik heb het vermoeden dat windows iets van 4GB geheugen cached. Nu vind ik dit erg irritant, ook heb ik bijna geen virtueel geheugen omdat ik niet zo veel geluid uit mijn harde schijf wil hebben.\n\nDe reden waarom ik het vreemd vind dat de melding tevoorschijn komt is omdat ik op mijn oude pc de melding nog nooit heb gehad, en die had 700 mb ram en 1300 mb virtueel geheugen. Ook heb ik het nog nooit op mijn laptop gehad (250 mb) maar die draait geen windows 7.\n\nIemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat windows wat minder hongerig wordt? Ik ga er vanuit dat windows dit veroorzaakt.\n\nMomenteel gebruikt mijn pc 4.5GB ram.. Ik gebruik zelf misschien een gigabyte, dus dat is 3.5GB gebruik te veel!
Link naar reactie
Windows heeft tegenwoordig de gewoonte om, als er geheugen beschikbaar is, dat ook gewoon zoveel mogelijk vol te trekken, en daarmee de swapfile op de harde schijf zo klein mogelijk te houden. Mijn swapfile is bijvoorbeeld 16 GB (heb 8 GB geheugen) maar daar is nog geen 4 GB van in gebruik - en mijn geheugen zit vrijwel continu voor bijna 60% vol.\nGeheugengebruik is geen probleem, ik heb liever dat die 8 GB die ik erin heb steken, ook gewoon vol benut wordt, als dat er constant 7 van de 8 niks zit te doen en alles naar de HDD wordt geswapt.\n\nAls je je huidige verbruik al op 4.5 GB hebt zitten, dan heb je dus gewoon erg veel achtergrondprocessen lopen - en dan moet je het niet nog eens moeilijker gaan maken door de swapfile keihard uit te schakelen. Als jouw harde schijf zoveel stampei maakt dat je er last van hebt, dan is óf je harde schijf aan vervanging toe, óf je zit met je hoofd zowat ín je kast...
Link naar reactie
Hij gebruikt bij mij nu maar 1,6 Gb van de 4GB. En dan staat WLmail, WLmessenger en FireFox te draaien. En het ding is ook na bijna 2 jaar met Windows 7 (was Vista bah) gewoon heerlijk snel (Q6600).\nEn er draaien 61 processen nu. (dat vind ik veel, dus daar moet ik nog iets aan doen, als ik een keer tijd en zin heb)\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;563242]Kijk eens in Taakbeheer onder Processen welke processen het meeste geheugen opslokken. Bij normaal gebruik zou Win7 ongeveer 1 GB ram in gebruik moeten hebben.[/QUOTE]\r\n\r\nNou, dat is wel ERG weinig hoor..... Verder gaat dat verhaal sowieso niet op, want het geheugen gebruik is afhankelijk van de hoeveelheid geheugen dat er in de pc zit. Een pc met maar 2GB geheugen zal minder van dat geheugen gebruiken dan een pc met bv 8GB geheugen.\r\nIkzelf heb 12GB geheugen in mijn pc zitten en terwijl ik alleen IE9 open heb staan, wordt er al 3,750GB geheugen gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...