Ga naar inhoud

Vista start van verkeerde Harddisk op


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een groot probleem.\r\nIk heb in mijn PC 3 harddisks Samsung - Maxtor en Western Digital.\r\nNa een Windows Update werd de PC automatisch uitgeschakeld en na opstarten gaf ie nog maar enkel een wit knipperend liggend streepje linksboven in het scherm.Windos wordt dus niet meer opgestart.\r\n\r\nIk moet de PC opstarten vanaf de HDD van Western Digital maar dat lukt niet meer.\r\nIk vrees een crash van de WD HDD.\r\n\r\nNa f8 ingedrukt te hebben na opstarten blijft de bootvolgorde op 1 Floppy Disk staan terwijl ik niet eens een floppy drive heb.\r\nIk heb WD geselecteerd maar dan blijft ie aangeven na opstarten met DEL de Maxtor HD voorafgegeaan door het American MegaTrends scherm.\r\n\r\nIk heb met DEL in de bios de opstart devices veranderd in 1 WD HDD maar deze start helaas niet op, wel telkens de Maxtor HDD.\r\n\r\nWie kan mij helpen?\r\n\r\ngr.Ron
Link naar reactie
[QUOTE=metaliumronny;562161]Ik heb een groot probleem.\nIk heb in mijn PC 3 harddisks Samsung - Maxtor en Western Digital.\nNa een Windows Update werd de PC automatisch uitgeschakeld en na opstarten gaf ie nog maar enkel een wit knipperend liggend streepje linksboven in het scherm.Windos wordt dus niet meer opgestart.\n\nIk moet de PC opstarten vanaf de HDD van Western Digital maar dat lukt niet meer.\nIk vrees een crash van de WD HDD.\n\nNa f8 ingedrukt te hebben na opstarten blijft de bootvolgorde op 1 Floppy Disk staan terwijl ik niet eens een floppy drive heb.\nIk heb WD geselecteerd maar dan blijft ie aangeven na opstarten met DEL de Maxtor HD voorafgegeaan door het American MegaTrends scherm.\n\nIk heb met DEL in de bios de opstart devices veranderd in 1 WD HDD maar deze start helaas niet op, wel telkens de Maxtor HDD.\n\nWie kan mij helpen?\n\ngr.Ron[/QUOTE]\n\n(pl) begin met het uitzetten van je PC open deze dan en kijk of alle kabels nog goed zitten (temp doet soms rare dingen)(nu de PC los is pak gelijk even de stofzuiger en zuig zoveel mogelijk het liefst alle stof weg) alles oké dan de Samsung en Maxtor de voeding eruit trekken, PC aanzetten met een vinger op de Western Digital als je niets voelt van een trilling ofzo PC uit, trek de voeding uit de Western Digital en stop er even een van de andere in.:?:(C)
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem 2 weken geleden ook gehad.Bij mij was de oplossing:De opstartvolgorde veranderen naar boot from cd/dvd, de Windows cd/dvd plaatsen en kiezen voor Windowspartitie herstellen/repareren.Als die procedure succesvol is verlopen dan kun je de opstartvolgorde weer herstellen zoals jij die wil hebben.Advies:als alles is gelukt een systeemherstelpunt maken zodat je altijd terug kunt naar de goede instellingen.Tevens zou ik de oude herstelpunten verwijderen nadat je een nieuwe/verse hebt aangemaakt.
Link naar reactie
IK heb zowel op de Samsung HD als de Western Digital Vista staan echter de Samsung is een HD die ik al zo\'n 2 jaar niet meer opstart.\r\nIk heb tot gisterenavond elke dag de Western Digital kunnen opstarten maar na een bepaalde update die mijn vrouw deed [en nu zegt ze dat ze niet meer weet of het een Windows Update betrof maar zegt ze dat het een rood-bruin iets was???] startte de WD HD niet meer op.\r\n\r\nBedankt voorr jullie reacties maar aangezien ik een leek ben durf ik wat stroke33 zegt niet te doen.Henks advies zal ik eens nalopen.\r\n\r\nNogmaals dank!
Link naar reactie
[QUOTE=HenkAjax;562193]Ik heb hetzelfde probleem 2 weken geleden ook gehad.Bij mij was de oplossing:De opstartvolgorde veranderen naar boot from cd/dvd, de Windows cd/dvd plaatsen en kiezen voor Windowspartitie herstellen/repareren.Als die procedure succesvol is verlopen dan kun je de opstartvolgorde weer herstellen zoals jij die wil hebben.Advies:als alles is gelukt een systeemherstelpunt maken zodat je altijd terug kunt naar de goede instellingen.Tevens zou ik de oude herstelpunten verwijderen nadat je een nieuwe/verse hebt aangemaakt.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nHenk moet ik ook kijken naar de volgorde van de SATA want op 4 staat de Western Digital pas.Moet deze niet op 1 staan,en zo ja hoe verander ik dat dan?
Link naar reactie
IK heb via de DEL toetsnog eens de BIOS bekeken.\r\n\r\nHet staat nu als volgt:\r\n\r\n\r\nSATA 1 [Not detected]\r\nSATA 2 [Not detected]\r\nSATA 3 [Samsung HD 321KJ]\r\nSATA 4 [WDC 3200AAK5-00V]\r\n\r\n\r\nBOOT DEVICE PRIORITY\r\n--------------------------------------\r\n1st BD [HDD:4M-WDC WD3200A]\r\n2nd BD [IDE:HL-DT -ST-DVDRA]\r\n3rd BD [1st Floppy Drive] IK heb niet eens een Floppy Drive !!!\r\n4th BD [ATAPI CR-ROM]\r\n\r\n\r\nHARD DISK DRIVES\r\n-------------------------------\r\n\r\n1st Drive [HDD:4M-WDC WD3200A]\r\n2nd Drive [IDE:MAXTOR STM 3200]\r\n3rd Drive HDD:3M-SAMSUNG HD3]\r\n\r\n\r\nHopelijk biedt dit meer duidelijkheid...[
Link naar reactie
Hei is idd vreemd dat de Maxtor niet verschijnt in het BIOS.Om uit sluiten dat er toch hardware defect is zou ik de Maxtor tijdelijk uitschakelen (apparaatbeheer).De opstartvolgorde moet zijn:1 De cd/dvdspeler,de volgorde van de HDD\'s is even niet belangrijk.De PC moet gaan booten vanaf de Windows cd/dvd.Probeer tevens eens de PC op te starten zonder muis of toetsenbord (in geval USB-aansluiting).Misschien heb je nog een oude liggen met een PS/2 aansluiting.Het kan namelijk ook nog liggen aan een hardware-conflict.Ik volg de discussie nog wel even en wil eigenlijk voorkomen dat je nieuwe install moet doen.
Link naar reactie
Na HenkAjax zijn reactie viel mij nog ineens iets op.\n\nBOOT DEVICE PRIORITY\n--------------------------------------\n1st BD [HDD:4M-WDC WD3200A]\n2nd BD [IDE:HL-DT -ST-DVDRA]\n3rd BD [1st Floppy Drive] IK heb niet eens een Floppy Drive !!!\n4th BD [ATAPI CR-ROM]\n\nJe schrijft dat er geen floppy Drive in zit wat ik wel snap, maar heb je er wel 2 DVD/CD spelers inzitten dan want de HL-DT -ST-DVDRA is een DVD speler en op plaats 4 staat een ATAPI CR-ROM vermeld.\nHieronder overigens de juiste boot volgorde.\n\n\n\nBOOT DEVICE PRIORITY\n--------------------------------------\n1st BD [ATAPI CR-ROM]\n2nd BD [HDD:4M-WDC WD3200A]\n3rd BD [IDE:HL-DT -ST-DVDRA]\n4th BD [1st Floppy Drive] IK heb niet eens een Floppy Drive !!!\n\nWel het bios opslaan na de verandering, meestal met F10 en yes.\n\nEn doe even wat HenkAjax aangeeft in zijn laatste reactie.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;562244]SATA 1 [Not detected]\nSATA 2 [Not detected]\nSATA 3 [Samsung HD 321KJ]\nSATA 4 [WDC 3200AAK5-00V]\n\nWaarom mis ik hier de MAXTOR?[/QUOTE]\n\nAntwoord: De Maxtor is een IDE schijf. En daar ligt ook vermoedelijk de oorzaak van het probleem.\nKoppel van de IDE even beide kabels (data en voeding los).\nEn kijk of de pc dan goed opstart.\nZo niet dan zal de update iets goed om zeep hebben geholpen, tenzij je Vista op de Maxtor stond. \nHet kan ook zijn dat je Western Digi schijf een schijfcontrole moet ondergaan.\n\nNiek\n\n\nNiek
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Een vriend van mij heeft in systeembeheer het probleem verholpen en nu start mijn Maxtor 200 GB schijf op en Windows werkt perfect.\r\n\r\nSamen met de partities heb ik nu zo\'n 500 GB wanneer ik start van de 200 GB Maxtor Disk.\r\n\r\nIk kan nog vragen wat hij precies gedaan heeft maar miscchien en hopelijk is het voor jullie nu duidelijk.\r\n\r\nBedankt voor jullie hulp.\r\n\r\nRon
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...