Ga naar inhoud

Laptop resetten naar fabrieksinstellingen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan mijn laptop met Vista terug te zetten naar de fabrieksinstellingen wegens steeds terugkerende problemen met systeemherstel en browsers die vastlopen. Een upgrade naar Windows 7 moet ik overlaten aan zij die er meer van kennen.\r\nGisteren heb ik met Easeus ToDoBackup een image gemaakt van mijn harde schijf (C:) naar een externe harde schijf.\r\nNu mijn vragen:\r\n1) als ik die image na het resetten terugzet, zet ik dan ook niet de vorige problemen terug\r\n2) komen alle bestanden en programma\'s vanzelf op de juiste plaats op mijn C: schijf terug?
Link naar reactie
[QUOTE=irene.de.pauw;561879]1) als ik die image na het resetten terugzet, zet ik dan ook niet de vorige problemen terug[/QUOTE]\r\nAls je nu een image maakt, bevat deze een kopie van de huidige toestand van je computer, dus inclusief problemen.\r\n\r\n[QUOTE=irene.de.pauw;561879]2) komen alle bestanden en programma\'s vanzelf op de juiste plaats op mijn C: schijf terug?[/QUOTE]\r\nNa het terugzetten van een image: ja. Maar waarschijnlijk wil je dat image niet terug zetten. Na het terug zetten van de fabrieksinstellingen installeer je alle programma\'s opnieuw en zet je je bestanden terug waar ze stonden vanaf een backup.
Link naar reactie
Als je het image terug zet, heb je alle problemen terug dus:\n\nKoppel je externe hd aan en maak een map bijvoorbeeld Backup21-2-11 op de ext. hd. Maak daarin ook submappen zonodig.\n \nKopieer en plak vanuit je gebruikers omgeving van de laptop: Dus c: users, je documenten, foto\'s, muziek, favorieten, je bureaublad, als daar mappen op staan, naar de map op de externe schijf. \nExporteer daarna vanuit je email programma de mail, mail adressen/contact personen naar je externe hd.\nBackup andere mappen met gebruikers bestanden (van andere gebruikers en vergeet een eventuele D: schijf niet. \nDe map Programs of Program files backuppen heeft geen zin. Programma\'s moet je toch opnieuw installeren.\n\n\nZet de laptop terug naar fabrieks instellingen en zet de gebruikers bestanden daarna terug.\nInstalleer de programma\'s die je nodig hebt en als er niets aan de laptop mankeert, dan zijn de problemen over.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...