Ga naar inhoud

Cd-station - Spook of zombie?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal\r\n\r\nIk draai [B]Vista[/B] al 3 jaar lang, op een desktop PC van Packard Bell. Nu moest ik de schijf formatteren en een nieuwe originele instalatie van Packard Bell uitvoeren. In de hoop dat ik een onberispelijke installatie zou krijgen. Ik heb dus onmiddelijk SP1 en SP2 geïnstalleerd.\r\n\r\nEr kwamen toch een aantal problemen voor, o.m. Internet Explorer wilde niet draaien (bleef hangen). Ik heb Windows update uitgevoerd maar het probleem van IE werd niet opgelost. Uitendelijk heb ik IE8 geïnstalleerd en dat werkt. Maar er blijft een groot probleem, iets dat ik heb nooit gezien:\r\n\r\nAls ik Windows Verkenner open, verschijnen mijn partities + mijn 2 DVD-stations met de namen [I]DVD-station[/I] en [I]DVD-rw-station[/I]. Als ik laat Verkenner open staan en ik doe [U]niets[/U] op de PC, blijft alles in orde.\r\n\r\nMaar als ik open mappen en dergelijks (zelfs zonder internetverbinding) verschijnt er plotseling een zogenaamde [B]Cd-station[/B] bij.\r\n\r\nDit \"station\" [U]bestaat niet[/U] en is noch te vinden bij Apparaatbeheer noch bij Schijfbeheer.\r\n\r\nDit \"station\" neemt de volgende vrije letter in beslag, en is dus afhankelijk van de externe aangesloten apparaten (externe HDs, fototoestel...) en door het feit dat het systeem dit station niet kent (alleen Verkenner) is het niet mogelijk dit \"station\" te verwijderen of de letter te wijzigen. Het probleem is dat ik heb deze letter nodig voor mijn externe HDD\'s want mijn backups zijn geprogrammeerd voor een bepaalde letter.\r\n\r\nHeeft iemand dit probleem meegemaakt? Alle ideën zijn altijd welkom.
Link naar reactie
[QUOTE=alentje;561643]Misschien heb je Daemon-Tools geinataleerd of een van deze virtuele programmas[/QUOTE]\r\n\r\nNeen. Dit verschijnsel begon vroeg. Ik heb dat opgemerkt, maar ik dacht dat maar een tijdelijk probleem was. Misschien Office 2010 was al geïnstalleerd. Ik heb ook de programma\'s van Packard Bell desinstalleerd, behalve Roxio: dit is moeilijk volledig te desinstalleren. Later heb ik een aantal programma\'s geïnstalleerd.\r\n\r\nIk heb ook mijn DVD-stations tijdelijk uitgeschakeld, maar dat heeft niets opgelost.
Link naar reactie
Dat moet wel een virtuele zijn, maar ik weet niet welk programma kan dat doen. Ik heb al in het register de progs die niet noodzakelijk zijn bij het opstarten van de pc geblokeerd. Ik zal ook in de services kijken en Roxio op te schonen, maar dit zit heel diep in het register.\r\n\r\nHet is toch vreemd want ik heb 3 jaar gewerkt zonder dit probleem. Bij de installatie heb ik wel opgelet op de mogelijke problemen die vroeger voorkwamen, maar dat was onverwacht.
Link naar reactie
Ik vermoed dat dit virtuele station wordt gemaakt door PowerISO. Ik begrijp niet goed, want het programma wordt nooit gestart en ik heb geen spoor gevonden noch in het register noch bij msconfig.\r\n\r\nIk heb momenteel de configuratie van PowerISO veranderd. Ik ga een paar dagen wachten om te kunnen bevestigen.\r\n\r\nHeeft iemand ervaring met PowerISO?
Link naar reactie
[QUOTE=Joman;561696]Dit soort progs maken inderdaad de virtuele disk aan bij het opstarten maar je zou daarvan een icoon moeten terugvinden rechts onderaan.\r\nAls je last blijft houden, kan je proberen om het opnieuw te installeren en daarna te verwijderen met Revo Uninstaller (onderste methode \"Gevorderd\").[/QUOTE]\r\nTot nu toe verschijnt dit station niet meer na het configureren van PowerISO. Maar het was niet gemakkelijk te vinden, want PowerISO heb ik maar één keer gebruikt om Office te installeren uit een ISO-bestand (i.p.v. een DVD) daarna heb ik dit nooit meer gestart en ik heb nooit een spoor van dit programma gevonden bij het opstarten van Windows. Ook geen icoontje in de systeembalk (rechtsonder) en noch iets te vinden bij Taakbeheer (processen van alle gebruikers is ingeschakeld) en zeker niets bij de services. In het register niets zichtbaar en ook niets in het startmenu \"Opstarten\". Vreemd... Ik hoop dat het blijft werken...\r\n:o
Link naar reactie
Voor de eventuele toekomstige problemen hiermee:\n[url=http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902][U]autoruns[/U][/url] kent alle opstartplaatsjes binnen Windows.\n\n[QUOTE=steentje;561641]....\nDit \"station\" neemt de volgende vrije letter in beslag, en is dus afhankelijk van de externe aangesloten apparaten (externe HDs, fototoestel...) en door het feit dat het systeem dit station niet kent (alleen Verkenner) is het niet mogelijk dit \"station\" te verwijderen of de letter te wijzigen. Het probleem is dat ik heb deze letter nodig voor mijn externe HDD\'s want mijn backups zijn geprogrammeerd voor een bepaalde letter....[/QUOTE]\nVoor dit gegeven kan ik toch echt aanraden om code-afhankelijke stationsletters vanaf het formatteren [I]zelf[/I] toe te wijzen, ergens hoog in het alfabet, juist om dit soort problemen te voorkomen.\n\n\nVerder zeg je dat je de stationsletter niet kon wijzigen omdat deze alleen in de Verkenner zichtbaar was, maar heb je geprobeerd met een rechtsklik op het station ? Daar staat, ook binnen de Verkenner, de mogelijkheid om \'[I]Stationsletter en paden[/I]\' te wijzigen. \n(Het kan zijn dat dit net anders is met een virtuele drive omdat de software van het programma dat het maakt dit ook moet weten, daar heb ik geen ervaring mee)
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;561746]Voor de eventuele toekomstige problemen hiermee:\r\n[url=http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902][U]autoruns[/U][/url] kent alle opstartplaatsjes binnen Windows.\r\n\r\nVoor dit gegeven kan ik toch echt aanraden om code-afhankelijke stationsletters vanaf het formatteren [I]zelf[/I] toe te wijzen, ergens hoog in het alfabet, juist om dit soort problemen te voorkomen.[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt erikdenhouter voor je goede raad. Ik heb al vroeger met jou discussies gehad en ik weet dat je een ervaren computerman bent.\r\n\r\nIk heb de jongste versie van autoruns gedownload en ik kan bevestigen dat PowerISO een service beteffend een virtueel CD opstart. Die service kan je niet zien in het scherm van Windows (Services), maar wel bij Autorun. Nog een grapje van Microsoft... Een vraagje toch, want ik heb geen ervaring met autoruns: [B]als ik een item uitschakel, kan ik weer dit inchakelen zonder problemen?[/B]\r\n\r\nBetreffend de letters van mijn drives was dat in orde:\r\n- mijn vaste HDD\'s gebruiken van C t/m M:\r\n- Mijn CD-stations staan op V en W.\r\n- Kaartlezer op X\r\n- Y en Z blijven vrij voor eventuele virtuele drivers enz.\r\n\r\nHet probleem was dat een set externe HDD\'s nemen N en O in beslag en een andere set P en Q. Als de eerste set werd aangesloten verscheen de virtuele CD-station op P, en dan was het niet mogelijk de 2de set aan te sluiten met de overeenkomstige letters. Rechtsklikken op dit virtuele CD-station leverde maar een fout.\r\n\r\nNu heb ik weer mijn echte CD-stations ingeschakeld het het lijkt alles in orde te zijn.\r\n\r\nHartelijk bedankt. :confused: --> :D
Link naar reactie
[QUOTE=steentje;561799]\nIk heb de jongste versie van autoruns gedownload........ Een vraagje toch, want ik heb geen ervaring met autoruns: [B]als ik een item uitschakel, kan ik weer dit inchakelen zonder problemen?[/B][/QUOTE]\nAls je zeker weet dat je het kan missen haal je het vinkje weg voor het item, en wacht lekker een maandje of twee of je geen problemen ziet. Rustig aan, dat moet lukken :cool:\nDaarna kan je het item nog geheel verwijderen.\n\nProbeer maar eens met iets wat zeker geen probleem geeft, b.v. de [I]Acrobat Reader speed launcher[/I].\n\nIk heb het programma Autoruns bijna niet nodig, maar zojuist heb ik het even gestart n.a.v. je vraag, en kwam alweer 3 items van verwijderde programma\'s met \'[I]file not found[/I]\'. Nou, ik hoef geen risico te nemen, en schakel ze uit, en de volgende keer dat ik het programma gebruik kom ik die vinkloze vakjes wel weer tegen, en haal het item maar helemaal weg als ik geen problemen heb gezien. Alles op z\'n tijd ;)\n\nMaar, schakel voor het gemak wel \'[I]Hide Microsoft items[/I]\' aan bij \'[I]Options[/I]\', dan schakel je niet te snel noodzakelijke dingen uit.\n[QUOTE=steentje;561799]....ik weet dat je een ervaren computerman bent.... [/QUOTE]Niet helemaal, er zijn er hier met zeker meer praktijk ervaring, maar ik neem- en heb wat meer tijd om met Google een antwoordje na te jagen, en dat geeft mij wat \'theoretische ervaring\' :wink:\nMaar alsnog bedankt voor het compliment hoor (proud)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...