Ga naar inhoud

Zoeken met leestekens in Windows 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.\r\nWindows is me op dit moment een beetje aan het frustreren... Ik heb een grote datamap met veel bestanden. Van deze bestanden zijn er een hoop in het Japans, dan staat er (J) in de bestandsnaam. Er zitten ook Franse en andere bestanden bij.\r\n\r\nDeze hoef ik allemaal niet, dus ik probeerde via de zoekfunctie alle bestanden met (J) op een rijtje te krijgen.\r\nHelaas zoekt Verkenner dan alleen naar de letter J in de bestandsnaam.\r\nOok \"(J)\" hielp met niet en Google heeft me niet kunnen helpen aan wat ik zoek...\r\n\r\nHeeft iemand een idee? Ik heb namelijk geen zin om alle zoekresultaten door te spitten om te kijken wat ik wel en niet kan weggooien.\r\n\r\nVriendelijke groet,\r\nFlorian Kwant
Link naar reactie
Hij zoekt niet op J maar op (J) en dat gaat inderdaad niet goed.\nIn een DOS box geeft hij wel de juiste bestanden terug met [FONT=Courier New]DIR/S *(J)*.*[/FONT] dus ik vind het ook een tekortkoming van de Windows zoek functie.\n\nOf probeer het eens met het programma [URL=\"http://computertotaal.nl/article/554/windows-7-supersnel-zoeken-met-locate32.html\"]Locate32[/URL]. Een korte test van mijzelf wijst uit dat deze ze wel kan vinden.
Link naar reactie
Ik heb dit geprobeerd met de Verkenner in XP Pro, en deze vindt met de zoekfunctie (rechtsklik op de map, en kies \'[I]Zoeken[/I]...\') prima de \'(J)\', en laat de \'J\' ongemoeid.\nIk probeerde het omdat ik weet dat de haakjes () legitieme karakters zijn voor een bestandsnaam in Windows, en kon niet begrijpen wat er fout zou moeten gaan.\n\nMijn zoekterm was uitsluitend[B] (J)[/B] zonder wildcards o.i.d..
Link naar reactie
Ik vermoed wel dat er een behoorlijk verschil zit in de zoekfunctie van XP (die was gewoon erg goed) en de huidige zoekfuncties van bijvoorbeeld Windows 7, die duidelijk minder goed en gemakkelijk zijn naar mijn mening.\r\nDus het kan dat het bij Edmoor niet werk en bij Erik wel. Conclusie zou kunnen zijn: TS heeft geen XP maar een latere versie van Windows?\r\n\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Goed om even te proberen hoor. Zo\'n verschil is toch wel erg groot, simpel omdat (zoals ik eerder schreef) haakjes in de bestandsnaam [I]geen leestekens[/I] zijn, maar [B]legitieme karakters[/B] in een Windows bestandsnaam.\n\nVandaar dat ik ook even aangaf hoe ik zoek, om dit precies zo in W 7 te proberen. Karakters die toegestaan zijn moeten gewoon gevonden kunnen worden, punt. Zo niet.... laat Microsoft daar een gevoelig steekje vallen ?
Link naar reactie
Hij vindt bij mij in Windows 7 wel het bestand met de (J) (als 2e in de lijst, maar terwijl er maar 1 is, worden er wel 500 zoveel gevonden, waaronder bijvoorbeeld het bestand dat \"John\" heet. Terwijl ik duidelijk zoek op (J) met haakjes dus.\nHij kijkt dus naar alle bestanden met de J in de naam\'.\nIk zocht overigens via de zoekbalk boven START, maar nu ik het ook via de verkenner probeer, vindt hij daar ook wel de (J) als 2e bestand maar ook 500 zoveel waaronder ook \"Jack\" bijvoorbeeld.\nHet zoeken naar \"(J)\" (dus tussen \" \" deze) geeft eenzelfde resultaat. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;560937]Ik vermoed wel dat er een behoorlijk verschil zit in de zoekfunctie van XP (die was gewoon erg goed) en de huidige zoekfuncties van bijvoorbeeld Windows 7, die duidelijk minder goed en gemakkelijk zijn naar mijn mening.[/QUOTE]\n:rolleyes: Dat zou wel eens de conclusie (en daarmee een probleem) kunnen zijn.....[B]:[/B]\n[url=http://helpdeskgeek.com/windows-7/windows-7-file-search-indexing-options/][U]I can type in the exact filename and it won’t find the file, but enter one or two characters and it works. Arg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/U]\n.....\n.....\"Thank God [B]I have Windows XP and Windows 7 on different hard drives so I can use XP to search the Windows 7 drive for what I need to find[/B].\"[/url]....
Link naar reactie
Trouwens, ik kan mij ruim een jaar geleden herinneren (22-09-09) dat MS mij via een update van Windows XP pro SP3 een nieuwe zoekfunctie had aangesmeerd (nee, dat is misschien teveel gezegd, ze had het min of meer al geïnstalleerd dacht ik, KB940157: Windows Search 4.0 voor Windows XP) en dat ik daarmee een uur heb gestoeid om een bestand te vinden dat voor mijn neus in een map stond..... :confused: , maar Windows vertelde bij elke map waarin ik wilde zoeken dat die map niet geïndexeerd was. Ik had alleen geen tijd om die map te indexeren, en het vertelde mij ook niet hoe te indexeren dus ... [I]gebruikte ik ff die oude XP zoek-assistent[/I] maar weer. Alleen.... die liep geheid vast (runtime error)[B] vanaf het moment dat die nieuwe Windows Search 4.0 er op stond[/B]. :( :( :(\nIk weet nog dat ik uit frustratie dat hele spul er af gedonderd heb met het idee dat ik GEEN zoektijd in het zoeken naar de zoekfunctie wilde besteden.... :-|\n\nEn na verwijdering van Windows Search 4.0 voor Windows XP werkte mijn oude zoekassistent weer (met als boegbeeld de geanimeerde paperclip :D )\n\nM.a.w., ik heb dus nog de oude originele XP zoekfunctie, en daar is dus wel een verschil met XP systemen die die update gewoon aanvaard hebben.\n[QUOTE=Niekie30;560950]Mee eens. Dus [B]als de TS een dual boot maakt met XP kan hij via XP de bestanden van Windows 7 doorzoeken[/B] op de (J). Of zoals Edmoor opmerkte via de DOS prompt.\n\nNiek[/QUOTE]\nLOVL :D\n\nVia de opdrachtprompt moet het dus zeker beter gaan.... maar dan moet je daarna wel ook weten hoe het via die opdrachtprompt verder af te handelen.\n\nEen vuistregel daarbij is dat als je met de opdracht DIR de juiste opties ingevoerd hebt om de gewenste bestanden te vinden (en bewezen gevonden hebt), dat je dan exact dezelfde criteria gebruikt om met andere opdrachten de bestanden verder te manipuleren. (b.v. met DEL of COPY of XCOPY of MOVE)\n\nEdit:\nIk herinner mij nu dat KB940157 ( Windows Search 4.0 voor Windows XP ) [I]niet [/I]bij de automatische updates werd geïnstalleerd, maar optioneel op de MS site stond toen ik voor updates liet checken.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties.\r\nIk zie inderdaad dat hij alleen bestanden met exact \'(J)\' in de naam vindt als ik [code]DIR/S *(J)*.*[/code] ingeef in de opdrachtprompt (Bedankt Edmoor)\r\nKan ik met een toevoeging hierop ook direct al die bestanden laten verwijderen?\r\n\r\n[i]Edit: zooooo...! Ik zie dat er nog een pagina met reacties was! Thanks allemaal! :D\r\nIs dit dan de juiste vervolghandeling?\r\n[code]DEL *(J)*.*[/code][/i]\r\n\r\n\r\n[i]Edit-edit: Jep, dat was hem... :D[/i]
Link naar reactie
[QUOTE=FlorianK;560991]\nIs dit dan de juiste vervolghandeling?\n[code]DEL *(J)*.*[/code]\n\n[i]Edit-edit: Jep, dat was hem... :D[/i][/QUOTE]\nAls je onzeker bent over het eindresultaat kan je een mapje maken en met de opdracht MOVE de bestanden verplaatsen. Dan kan je eens kijken wat er in staat en daarna alsnog de map verwijderen.
Link naar reactie
[QUOTE=FlorianK;560878]Hallo allemaal.\r\nWindows is me op dit moment een beetje aan het frustreren... Ik heb een grote datamap met veel bestanden. Van deze bestanden zijn er een hoop in het Japans, dan staat er (J) in de bestandsnaam. Er zitten ook Franse en andere bestanden bij.\r\n\r\nDeze hoef ik allemaal niet, dus ik probeerde via de zoekfunctie alle bestanden met (J) op een rijtje te krijgen.\r\nHelaas zoekt Verkenner dan alleen naar de letter J in de bestandsnaam.\r\nOok \"(J)\" hielp met niet en Google heeft me niet kunnen helpen aan wat ik zoek...\r\n\r\nHeeft iemand een idee? Ik heb namelijk geen zin om alle zoekresultaten door te spitten om te kijken wat ik wel en niet kan weggooien.\r\n\r\nVriendelijke groet,\r\nFlorian Kwant[/QUOTE]\r\n\r\nHallo ik kwam met deze Pc tot de ontdekking dat windows mediaplayer niet op deze\r\nPC niet mogelijk is :confused:.als alternatief heb ik nu de VLC mediaplayer geinstalleerd voor audio en video gr mart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...