Ga naar inhoud

PC sluit niet af


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen.\r\n\r\nNa een schone installatie wil mijn PC niet meer uit ik kies voor afsluiten en de pc gaat in een soort slaapstand met de aanknop gaat hij weer opstarten.\r\nHet gekke is trek ik het stroomsnoer eruit dan blijft hij ook aan ( een soort accu?)\r\nIk heb een HP pc van 3 jaar oud. Ik had een update van hp gedaan voor mijn bios en dat ging mis vandaar een schone installatie! Ik ben een beetje bang geworden om weer drivers te downloaden van HP terwijl ik zeker weet dat ik de juiste had!\r\n\r\nHet bios heb ik ook weer in de fabrieksinstellingen gezet wat ook niet helpt! kan het een instelling in windows zelf zijn? Ik heb ook al aangevinkt PC niet in slaapstand!\r\n\r\nHeel graag uw hulp.\r\n\r\nGr Sandra
Link naar reactie
Een update van je bios maak je niet ongedaan, met een verse installatie van Windows.\nDownload een vorige (oudere) versie van de goed bios en zet die er weer in. Safe wel eerst je huidige bios, want hij werkt nu nog.\n\nEen bios upgrade wordt \"ingebrand\" in een chip op je moederbord. Windows installeer je op een harde schijf ergens in de pc. \nAls je een bios onjuist update kan je heel vaak je moederbord weggooien dat wees voorzichtig. \nKijk dus exact welke pc je hebt van HP en kies aub de goede bios update of downgrade.\n\nNiek
Link naar reactie
Beste Jan,\r\n\r\nIk ben echt niet gek! Als ik het snoer achter de pc er uit haal blijft hij aan:mad:\r\n\r\nDit is de PC\r\n\r\nProcessor Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz, 2834 MHz, 4 core(\'s), 4 logische processor(s)\r\nBIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 5.43, 10-9-2009\r\nSysteemfabrikant HP-Pavilion\r\n\r\nWeet niemand raad?\r\n\r\nGroeten Sandra
Link naar reactie
Ok: een Pavallion is een Laptop (met batterij dus). Die kan zonder netsnoer wel even doorwerken.\r\nAls de batterij wordt uitgenomen (en het netsnoer) zal alsnog alles stoppen.\r\nZowel de BIOS als de Windows is ge-update dus dan weet je niet waar je moet zoeken, want dat zijn aparte delen, zoals Niekie30 terecht heeft opgemerkt.\r\nWat zijn je instellingen in Windows-Energiebeheer?
Link naar reactie
Wat zie je dan waarom je denkt dat de PC niet afsluit? \r\nOok met de powerkabel eruit?\r\nNiet de kabel voor de monitor eruit gehaald, mocht die ook aan de schterkant van de PC ingeplugd kunnen worden.\r\n\r\nAls de powerkabel van de PC eruit is staat er echt geen spanning meer op de componenten en nee, zit wel een batterijtje voor de biosgeheugen in maar geen accu.\r\n\r\n[url]http://www.schoonepc.nl/optim/registertweaks.html[/url]\r\nHalverwege staat iets over de poweroff.
Link naar reactie
HP Pavilion Elite m9480nl - Towermodel Kenmerken / SpecificatiestopKenmerken\r\nSku\'s\r\nFL360AA#ABH \r\nEan\'s\r\n0884420283256\r\nProductbeschrijving\r\nHP Pavilion Elite m9480nl - Core 2 Quad Q9400\r\nType\r\nPersonal computer\r\nModel\r\nTowermodel\r\nAfmetingen (BxDxH)\r\n18 cm x 42 cm x 39 cm\r\nGewicht\r\n15 kg\r\nLokalisatie\r\nNederlands / Nederland\r\nProcessor\r\n1 x Intel Core 2 Quad Q9400 ( Quad-Core )\r\nRAM\r\n4 GB DDR2 SDRAM - 667 MHz\r\nController voor opslag\r\nSerial ATA ( Serial ATA-300 )\r\nHarde schijf\r\n2 x 500 GB - standaard - Serial ATA-300\r\nOptische opslag\r\nBD-writer met LightScribe Technology\r\nKaartlezer\r\n15 in 1\r\nBeeldscherm\r\nGeen\r\nGraphics controller\r\nATI Radeon HD 4850 - 1 GB\r\nAudio output\r\nGeluidskaart - 7.1 channel surround\r\nNetwerk\r\nNetwerkadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft)\r\nInclusief OS\r\nMicrosoft Windows Vista Home Premium 64-bit Edition\r\nGarantie van de fabrikant\r\n2 jaar garantie\r\nAlgemeen\r\nType\r\nPersonal computer\r\nAanbevolen gebruik\r\nThuisgebruik\r\nProductvormfactor\r\nTowermodel\r\nIngebouwde apparaten\r\nTv-ontvanger\r\nBreedte\r\n18 cm\r\nDiepte\r\n42 cm\r\nHoogte\r\n39 cm\r\nGewicht\r\n15 kg\r\nLokalisatie\r\nNederlands / Nederland\r\nAudio Output\r\nType\r\nGeluidskaart - geïntegreerd\r\nUitvoermodus geluid\r\n7.1 channel surround\r\nConformiteitsnormen\r\nHigh Definition Audio\r\nBeeldscherm\r\nType beeldscherm\r\nGeen\r\nBesturingssysteem / Software\r\nInclusief OS\r\nMicrosoft Windows Vista Home Premium 64-bit Edition\r\nSoftware\r\nMicrosoft Windows Movie Maker, Adobe Reader 7.0, HP Photosmart Essential, Norton Internet Security 2007 (abonnement voor 60 dagen), Microsoft Internet Explorer 7.0, Microsoft Windows DVD Maker, Microsoft Windows Mail, Microsoft Windows Photo Gallery, Microsoft Windows Media Player 11, Microsoft Works 9.0, CyberLink Power2Go 5.5, CyberLink PowerDirector 6\r\nController voor opslag\r\nType\r\n1 x Serial ATA - geïntegreerd\r\nInterfacetype controller\r\nSerial ATA-300\r\nDiversen\r\nMeegeleverde accessoires\r\nRemote control\r\nGarantie van de fabrikant\r\nService & Support\r\n2 jaar garantie\r\nService & Support Details\r\nBeperkte garantie - onderdelen en werkuren - 2 jaar - Ophalen en terugbrengen\r\nGraphics controller\r\nGrafische processor/leverancier\r\nATI Radeon HD 4850\r\nGrootte geïnstalleerd\r\n1 GB\r\nTotaal beschikbaar geheugen voor illustraties\r\n2815 MB\r\nDigitale videonorm\r\nDigitale Visuele Interface (DVI), High-Definition Multimedia Interface (HDMI)\r\nInput Device\r\nType\r\nMuis, toetsenbord\r\nKaartlezer\r\nType\r\n15 in 1 kaartlezer\r\nMuis\r\nConnectiviteit\r\nDraadloos\r\nNetwerkgebruik\r\nNetwerkgebruik\r\nNetwerkadapter\r\nDraadloze LAN ondersteund\r\nJa\r\nProtocol voor gegevenskoppeling\r\nEthernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft)\r\nOpslag\r\nHarde schijf\r\n2 x 500 GB - standaard - Serial ATA-300\r\nOptische opslag\r\nType\r\nBD-writer\r\nTechnologie voor het labelen van schijven\r\nLightScribe Technology\r\nProcessor\r\nType\r\nIntel Core 2 Quad Q9400\r\nMulti-Core Technologie\r\nQuad-Core\r\n64-bit Computer\r\nJa\r\nAantal geïnstalleerd\r\n1\r\nMax. aantal ondersteund\r\n1\r\nRAM\r\nGrootte geïnstalleerd\r\n4 GB\r\nTechnologie\r\nDDR2 SDRAM\r\nGeheugensnelheid\r\n667 MHz\r\nModel\r\nDIMM 240-pins\r\nStroom\r\nType apparaat\r\nVoeding\r\nToetsenbord\r\nConnectiviteit\r\nDraadloos\r\nUitbreiding / Aansluiting\r\nTotaal Expansion Bays (Vrij)\r\n1 ( 1 ) x Pocket Media Drive bay\r\nTotaal aantal uitbreidingsslots (vrij)\r\n4 geheugen - DIMM 240-pins \r\n1 PCI Express x16 \r\n1 PCI \r\n1 ( 0 ) x processor - LGA775 Socket \r\n2 PCI Express x1Interfaces\r\n6 x Hi-Speed USB - 4-PIN USB type A ( 2 in de voorkant ) \r\n2 x IEEE 1394 (FireWire) \r\n1 x netwerk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 \r\n1 x scherm/video - DVI-Analog/Digital - 29-pens gecombineerde DVI \r\n1 x scherm/video - HDMI
Link naar reactie
Jammer dat sommige mensen je belachelijk proberen te maken! Angadix!\r\nHoelang hij aan blijft in de slaapstand weet ik niet zonder stekker.\r\nHeel graag je emailadres Angadix dan stuur ik je een foto of een filmpje dan kun je hier zeggen sorry ze had gelijk!\r\nHet is echt zo vermoedelijk heeft de PC toch een soort chrashsystem valt de stroom uit dan blijft de PC nog aan.\r\nIk heb weer het netsnoer ACHTER DE PC eruit gehaald en hij blijft dan zeker 5 min aan!
Link naar reactie
[QUOTE=sandratb;561194]Jammer dat ik geen foto kan plaatsten!\r\nIk sluit de PC af, de PC komt in een slaapstand, trek ik dan de stekker eruit LET OP ACHTER DE PC dan blijft hij wel degelijk branden!!!!!\r\nDan maar een wonder maar het is echt zo![/QUOTE]\r\n\r\nBranden in de zin van alleen het lampje blijft branden, of blijven alle fans ook draaien?
Link naar reactie
[QUOTE=sandratb;561202]Jammer dat sommige mensen je belachelijk proberen te maken! Angadix!\r\nHoelang hij aan blijft in de slaapstand weet ik niet zonder stekker.\r\nHeel graag je emailadres Angadix dan stuur ik je een foto of een filmpje dan kun je hier zeggen sorry ze had gelijk!\r\nHet is echt zo vermoedelijk heeft de PC toch een soort chrashsystem valt de stroom uit dan blijft de PC nog aan.\r\nIk heb weer het netsnoer ACHTER DE PC eruit gehaald en hij blijft dan zeker 5 min aan![/QUOTE]\r\n\r\nsorry.... was een poging tot humor
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...