Ga naar inhoud

files bewaren en back-up


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Vraag: Ik maak backups van mijn harde schijf laptop. Harde schijf is te vol, dus wil ik wat video files (2-3 gb per video) naar een externe harde schijf verplaatsen, dus verwijderen van de laptop schijf. Kan ik dan toch backups blijven maken? Of geeft dat problemen voor de files die op de externe harde schijf staan of staat dat los van elkaar?
Link naar reactie
Ik sla backups op op een externe harde schijf. Via backup centrum van MS - backup van bestanden.\r\nLaptop 127 gb, gebruikt 101 gb, schijf niet opgedeeld, dus 1 partitie.\r\nBackuppen is toch zinvol? Wil een nieuw videobewerking programma installeren, vraagt ook weer extra ruimte ook voor de te maken films. Wil bewerkte films en basisgegevens op de externe harde schijf opslaan om ze te bewaren, hierdoor komt er op de schijf van de laptop wat meer ruimte vrij.\r\nIk ben niet zo\'n computerfriek, maar doe veel zelf gemaakte films (vakantie en zo) bewerken.\r\nNu even wat onzeker als ik de films op externe schijf zet en ze op de laptap verwijder, ik met een backup van bestanden van de laptop naar de externe schijf, de opgeslagen andere bestanden kan schaden? Ik denk van niet, maar ja.
Link naar reactie
Back-uppen is altijd zinvol. Echter back-ups hebben pas werkelijk zin als je ze ook terug kunt zetten (pc/mappen/bestanden herstellen).\r\n\r\nIk weet niet of je dan die bewerkte films en basisgegevens op de klassieke manier wilt kopiëren naar de externe HDD of met een back-upprogramma. Natuurlijk kunnen aparte onafhankelijke back-ups andere opgeslagen bestanden niet schaden. Jij moet wel weten wat je doet en weten wat, waar zit!\r\n\r\nIk weet niet of je twee externe HDD\'s hebt, maar als je heel belangrijke bestanden hebt, die je absoluut niet kunt/wilt missen zou ik dubbele back-ups maken. Een externe HDD kan ook wel eens stuk gaan!
Link naar reactie
Bedankt voor de info. Ik kan hiermee wel vooruit.\r\nIk heb inderdaad een tweede externe harde schijf, die hangt weer aan mijn desktop, misschien kan ik de ene voor backups gebruiken en de ander voor bestanden die ik wil bewaren en op een klassieke manier gekopieerd naar de externe harde schijf. Het is uiteindelijke alleen maar een usb kabeltje erin en eruit halen.\r\nNogmaals bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...