Ga naar inhoud

Error Resource conflict - PCI on motherboard


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sinds een tijd heb ik een probleem tijdens het opstarten van mijn computer\r\n(Fuijutsu Siemss Amilo A1650G). \r\n\r\nAls ik de laptop aanzet hoor ik beepbeep en dan komt er een zwarte scherm met de volgende tekst:\r\n\r\n[I]Phoenix cME FirstBIOS Notebook Pro\r\nCopyright 1985-2003 Phoenix Technologies Ltd.\r\nAll Rights Reserved\r\n\r\nR91-A1E\r\nVideoBIOS shadowed\r\nFixed Disk 0: ST9808210A\r\nATAPI CD-ROM: _NEC DVD+/-RW ND-6650A\r\nMouse initialized\r\nERROR\r\nResource Conflict - PCI on Motherboard\r\n Bus :02, Device:09, Function:02\r\nERROR\r\nResource Conflict - PCI Mass Storage Controller on Motherboard\r\n Bus :02, Device:09, Function:03\r\nERROR\r\nResource Conflict - PCI on Motherboard\r\n Bus :02, Device:09, Function:02\r\n\r\nPress to resume[/I]\r\n\r\nklik ik dan op F1 dan komt het volgende zwarte scherm waar ik kan kiezen in;\r\n- opstarten in [I]Safemode[/I] of [I]Safemode with Networking[/I] of [I]Safemode with Command prompt[/I]. Bij alle drie geeft ie een sherm vol met allerlei codes en blijft vervolgens zo staan zonder verder iets te doen.\r\n-of opstarten met [I]Last Good Known Configuration[/I] of [I]Start windows Normally.[/I]\r\n\r\nKies ik voor een van die laatste 2 dan 9 van de 10 keer blijft hij tijdens het opstarten hangen op het zwarte [I]windows XP scherm[/I]. Dan zie je het windows logo langzaam opkomen maar dan blijft ie hangen.\r\n\r\nAf en en toe doet ie het gewoon wel, er is geen pijl op te trekken er er zit absoluut geen logica in... En als ie dan op start dan is er ook verder NIETS aan de hand. Als de computer eenmaal aan is werk ie zonder problemen!!\r\nHet is puur en alleen tijdens het opstarten.\r\n\r\nIk heb geen idee wat ik hier mee moet. De computer is ondertussen al eens geformatteerd, maar doet ondanks dat nog steed het zelfde. \r\n\r\nIk heb in de computer management wel een onderdeel met een uitroeptekengevonden met dezelfde code (bus 02, device 09, function 02) deze heb ik disabled, maar nog altijd het zelfde probleem.\r\n\r\nHeeft iemand een idee wat de Bus 02, device 09, function 02 03 en 04 voor staan?\r\n\r\nIk zou heel erg blij zijn met een oplossing.. \r\nAlle ideeen zijn welkom!! Alvast bedankt!!
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie, \n\nik ben eens gaan kijken voor een update voor de BIOS [URL=\"http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html\"]http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html[/URL] (amilo A1650G ) maar ik geen idee welke ik zou moeten hebben. En daarbij heb ik geen idee hoe ik de BIOS zou moeten updaten. wat bedoel je bijvoorbeeld met flashen...\n\n Ik moet zeggen ik ben aardig handig met de software in de computer, maar dit heb ik nooit gedaan. Maar ik ben er bijna zeker van dat het met een paar goede aanwijzingen best gaat lukken.. zou je me kunnen helpen??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...