Ga naar inhoud

zwart scherm !?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wie weet raad?\r\nOp de momenten dat mijn administrator rechten gevraagd worden, wordt eerst mijn scherm zwart, en vervolgens kan ik gewoon op OK of annuleren klikken. Hierna wordt het scherm weer zwart, en vervolgens werkt het gewoon weer. Ik heb dit sinds ik de laptop (HP) weer volledig heb gereset (terug naar fabrieksinstellingen F11).\r\n\r\n\r\nGroetjes Zon
Link naar reactie
Hallo Erik,\r\n\r\nbedankt voor je antwoord.\r\nUpdates maken geen verschil helaas.\r\nKun je me nog een klein beetje verder helpen?\r\nWat moet ik dan precies installeren? Ga ik naar driver grafische kaart (deze bedoel je toch) welke moet ik dan kiezen? Er staan er dan drie\r\n NVIDIA GeForce Series videodriver \r\nMobile Intel 965 Express Chipset Family Video Driver \r\n Videodriver voor NVIDIA GeForce 8400M/8600M GS \r\n\r\nBedankt,
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;559915]Inderdaad, wij kunnen geen model of Windows versie invoeren... dus zien niet wat de keuzen zijn.\r\n\r\n\r\n[I]Grafische kaart[/I] is een losse kaart waarop een [I]grafische adapter[/I] zit.... jouw grafische adapter kan wel vast op je moederbord zitten, dus geen \'kaart\' zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nDaarom vroeg ik, omdat onder Nvidia.com je kan kiezen tussen 8600M en 8600GS dus wilde ik weten welk type laptop het is.
Link naar reactie
[QUOTE=Zon1010;559898]Wie weet raad?\r\nOp de momenten dat mijn administrator rechten gevraagd worden, wordt eerst mijn scherm zwart, en vervolgens kan ik gewoon op OK of annuleren klikken. Hierna wordt het scherm weer zwart, en vervolgens werkt het gewoon weer. Ik heb dit sinds ik de laptop (HP) weer volledig heb gereset (terug naar fabrieksinstellingen F11).\r\n\r\n\r\nGroetjes Zon[/QUOTE]\r\n\r\nVolgens mij word het beeld niet ZWART maar donker je ziet nog wel iets achter het schermpje waar je annuleren of oke kunt geven , dit schermpje zal wel licht zijn neem ik even aan.\r\n\r\nWant wat gebeurt er als Windows met administrator recht op wil starten punt een hij stopt even met alle zichtbare programma\'s ten tweede vraagt hij je om je wachtwoord als je meerdere gebruikers op je PC hebt ingesteld en anders gewoon met OKE en ANNULEREN, ten derde start hij op in administrator modus waardoor het lijkt of het beeld donker word omdat dan het OKE en ANNULEREN weg gaat om dan direct op te starten in administrator modus.\r\n\r\nHet is alsof je even de lichtschakelaar van je kamer uit doet en er vliegensvlug de oude voor een nieuwe lamp omwisselt en het licht weer aandoet.Want ook Windows doet bij een admin switch even enkele functies uit of op een laag pitje.\r\n\r\nEn dat het soms zwart lijkt heeft te maken met de kijkhoek van het scherm, ga recht voor je laptop zitten met de ogen ongeveer in het midden , draai nu de laptop langzaam van links naar rechts vice versa en doe dit ook met het scherm maar dan van voor naar achter dan zie je precies wat ik bedoel.\r\n\r\nHet kan verder geen kwaad.
Link naar reactie
Dus het kan een normaal verschijnsel zijn ?\n\nKijken voor de laatste drivers kan in ieder geval geen kwaad:\n[QUOTE=Zon1010;559926]Ik heb een HP [B]Pavilion dv 9700[/B] met Vista er op.[/QUOTE]\nZeker ?\n\nIk kan dat exacte modelnummer niet vinden, wel:\n» HP Pavilion dv9750ed notebook PC\n» HP Pavilion dv9755ed notebook PC\n» HP Pavilion dv9760ed notebook PC\n» HP Pavilion dv9770ed notebook PC\n» HP Pavilion dv9780ed notebook PC\n» HP Pavilion dv9790ed notebook PC\n» HP Pavilion dv9790eo notebook PC\n\nHet kan wel zijn dat alle drivers zo\'n beetje gelijk zijn voor die modellen, maar toch liever eens zien of het exacte modelnummer te vinden is.
Link naar reactie
Ik heb een Packard Bell van 7 mnd oud een i5, een Toschiba laptop met een dual core, een Fujitsu Siemens dual core van 2 jaar oud en een zelfbouw i7 systeem.Allemaal Windows 7 Ultimate.\n\nBij een installatie of start als admin word het beeld donker, en verschijnt er een venster met de vraag, wilt u onbekend programma bla bla wijzigingen en dan een keuze ja of nee. \n\nOp de ene is het beeld wat donkerder dan de ander, het verschil tussen mijn 26\" scherm en het 17,5 \"van de laptop is het grootst de laptop is bijna helemaal donker vooral als je er wat schuin op kijkt boven,onder,links,rechts.\n\nBij het verschijnen van het venstertje hoor je ook een poing geluid.\n\nDit is op alle computers onder Windows 7 het zelfde, ook bij de buren en enkele kennissen verder weg, dus het is zeker geen abnormaal iets, maar ik moet wel toegeven dat het als je het op je eerst Win7 PC meemaakt het wel vreemd kan overkomen omdat het niet gebeurt in Win XP, hoewel het al tijdens de af installatie al meerdere malen gebeurt.\n\nJe kunt het voorkomen door het UAC te veranderen of uit te zetten zoals Niekie30 al aangeeft.\n\nMaar als je geen ervaren computerkenner bent dan zou ik het gewoon aan laten staan het is en blijft wel een waarschuwing.\n\nIn de dos tijd kwam ik in contact met een Computer gebruiker, die in het begin van zijn nieuw gekochte computer, die piepjes zo irritant vond, en daarom de kabeltjes van het speakertje maar had los getrokken, dat was rustig hééé, totdat de PC begon te roken en te knetteren en de vlammen er aan de achterkant uit kwamen, hij laat sindsdien alle signalen aanstaan en had zelfs na die brand een piep-schijf gemaakt en netjes geplastificeerd op de PC geplakt zodra hij een piepje teveel hoorde ging de PC uit en werd de piep-schijf gecontroleerd die hij overigens uit het boekje wat bij het moederbord had overgenomen.\n\nSommige dingen kunnen irritant zijn maar als het echt nodig is een geluk zijn dat het bestaat.\n\nWaarom plakken we anders overal in het huis van die, als het er op aan komt van die vreselijke rookmelders.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;559970]Dus het kan een normaal verschijnsel zijn ?\r\n\r\nKijken voor de laatste drivers kan in ieder geval geen kwaad:\r\n\r\nZeker ?\r\n\r\nIk kan dat exacte modelnummer niet vinden, wel:\r\n» HP Pavilion dv9750ed notebook PC\r\n» HP Pavilion dv9755ed notebook PC\r\n» HP Pavilion dv9760ed notebook PC\r\n» HP Pavilion dv9770ed notebook PC\r\n» HP Pavilion dv9780ed notebook PC\r\n» HP Pavilion dv9790ed notebook PC\r\n» HP Pavilion dv9790eo notebook PC\r\n\r\nHet kan wel zijn dat alle drivers zo\'n beetje gelijk zijn voor die modellen, maar toch liever eens zien of het exacte modelnummer te vinden is.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIk heb de dv9780ED\r\n\r\n@Stroke; voor de herinstallatie had ik dit niet, zeker weten.\r\nDit was wel de eerste keer dat ik opnieuw installeerde nadat de laptop weg is geweest voor reparatie (vertilator ofzo).\r\nMisschien hebben ze toen iets veranderd en moet ik idd een updat ergens van hebben.\r\nKan natuurlijk altijd HP nog even bellen maar hoop dat jullie me verder kunnen helpen\r\n\r\n UAC te veranderen of uit zetten ; dat ken ik niet, is dat wel veilig?\r\n\r\ngroetjes!
Link naar reactie
[QUOTE=Zon1010;560034]\n UAC te veranderen of uit zetten ; dat ken ik niet, is dat wel veilig?\n[/QUOTE]\nNiet aan te raden voor langere tijd, maar daar weet ik het fijne niet van met mijn XP\n\n\nNou, ik ben ook wat twijfelig over die drivers daar.\n\nEerst maar kijken met een programma (of in apparaatbeheer misschien) of je de NVIDIA GeForce 8400M GS of 8600 GS hebt ? Dat zou dan wel een losse kaart moeten zijn.
Link naar reactie
hallo, \r\n\r\nHet gaat als volgt: \r\nIk open bijvoorbeeld systeemconfiguratie, dan is eerst het beeld 5 tot 10 sec helemaal zwart en loopt de muis aanwijzer vast (je ziet een rondje wat niet draait) vervolgens kom ik op het scherm doorgaan of annuleren. Daarbij is de achtergrond zichtbaar maar donkerder, een normaal verschijnsel volgens mij. Klik ik dan op doorgaan of annuleren dan wordt weer het beeld helemaal zwart voor een paar seconden en daarna kan ik weer verder. Als het beeld zwart wordt kan ik niets.\r\nHet zichtbaar maken van de achtergrond in het doorgaan/annuleren scherm maakt volgens mij niet zoveel uit. Wat kan het dan zijn?:confused:\r\n\r\nvr groeten Zon1010
Link naar reactie
[QUOTE=Zon1010;560416]hallo, \r\n\r\nHet gaat als volgt: \r\nIk open bijvoorbeeld systeemconfiguratie, dan is eerst het beeld 5 tot 10 sec helemaal zwart en loopt de muis aanwijzer vast (je ziet een rondje wat niet draait) vervolgens kom ik op het scherm doorgaan of annuleren. Daarbij is de achtergrond zichtbaar maar donkerder, een normaal verschijnsel volgens mij. Klik ik dan op doorgaan of annuleren dan wordt weer het beeld helemaal zwart voor een paar seconden en daarna kan ik weer verder. Als het beeld zwart wordt kan ik niets.\r\nHet zichtbaar maken van de achtergrond in het doorgaan/annuleren scherm maakt volgens mij niet zoveel uit. Wat kan het dan zijn?:confused:\r\n\r\nvr groeten Zon1010[/QUOTE]\r\n\r\nIk kan op afstand niet zien wat het is maar ik begrijp nu wel de situatie en als je nog garantie hebt dan zou ik daar even gebruik van maken, want er gebeurt duidelijk iets voordat het UAC in en uit schakelt wat de PC doet stoppen, omdat het een laptop is die al een keer uit elkaar is geweest lijkt het mij een niet goed aangedrukt kabeltje of misschien wel een geheugen kaart die niet goed is aangedrukt, dus even terug naar HP met de uitleg die je hier geeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...